Review bevat feitelijke onjuistheden - wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Beste,

Ik heb al aardig wat ervaringen met V&A maar helaas word ik nu geconfronteerd met een wat minder leuke ervaring.

Nu weet ik absoluut dat een ieder vrij is in een beoordeling, mits deze wel feitelijk juist is.

Nu word ik beoordeeld omdat ik iemand zou negeren, wat gewoon niet waar is. Ik heb elk bericht beantwoord, echter niet altijd binnen 24 uur. Ik werk 7 dagen in de week, en als iemand mij per iMessage berichten stuurt kan ik daar helaas niet altijd a la minuut op reageren. Mijn inziens is direct contact (telefonisch) dan ook veel beter dan iemand blijven appen, maar dat zal wel een persoonlijk verschil zijn dus dat terzijde.

Waar ik meer moeite mee heb, is dat de review dus feitelijk gewoon niet klopt.

https://tweakers.net/aanbod/rating/710594/]

Situatie is als volgt; PS4 set verkocht met VR Camera. Na een vriendelijk doch korte ontmoeting, waarbij ik uit eigen initiatief de gehele set met alle bijbehorende onderdelen stuk voor stuk heb laten zien, nam de koper na betaling de set direct mee. Het clip systeem van de camera zat echter niet bij de levering. De koper heeft de levering bij afhalen gecontroleerd, en ik heb aangegeven dat ik voor verdere vragen bereikbaar ben.

Eind goed al goed? Helaas niet. Het clipje van de camera zat dus niet bij de levering werd mij per iMessage gemeld. Ik gaf aan (gezien ik het bericht direct las en tijd had er op te reageren) dat ik deze niet zo 123 zou kunnen terugvinden, met de vraag of ik deze eventueel later kan nazenden of zelfs langs kan rijden om deze alsnog te kunnen geven.

Het antwoord wat ik kreeg was als volgt: ''haha nee ik woon in Amsterdam (30 min rijden). Kijk maar, als je hem kan vinden stuur je hem gewoon in een envelop :)'', waarop ik er vanuit ging dat het allemaal niet zo heel belangrijk was om direct dezelfde dag nog te gaan zoeken, maar dat dit ook de dagen erna nog wel even kon en dat er geen grote haast bij zat. De camera kun je immers op een plankje leggen of op je tv meubel (mijne lag op mijn center speaker, geen clip nodig).

Dinsdagavond kreeg ik opnieuw een bericht met de vraag of ik het clipje had gevonden, en woensdag een extra: ''hallo''? waarop ik diezelfde avond nog terug heb gestuurd dat ik helaas nog geen tijd had gehad om goed te zoeken, maar dat ik vanavond een zoekslag zou maken nogmaals.

Vrijdag heb ik op eigen initiatief aangegeven dat ik de clip helaas niet heb kunnen vinden, en dat ik nogmaals als ik tijd had, opnieuw zou gaan zoeken. Het is een klein ding, en gezien de vele spullen in huis is dat dus redelijk zoeken naar een speld in een hooiberg. Hierop melde hij dat hij dan maar wilt dat ik de clip ga kopen en dan aan hem geef. Hierop heb ik gemeld dat zulke accessoires al snel wat duur zijn, en ik weet uit ervaring dat zulke zaken ook moeilijk apart te krijgen zijn. Ik heb hem meegedeeld dat ik dan liever de gehele set zelfs terug neem, want ik ben niet van plan om speciaal hiervoor een accessoire stuk te gaan verkopen. Hij had immers ook bij afhalen zelf de tijd gehad om te zien of alles compleet was. Er zitten zeer veel kabels en spulletjes bij de VR set, ik heb zelfs de plastic zakjes nog netjes bewaard en heb élk individueel onderdeel nog laten zien aan hem waar hij akkoord mee ging. Gisteren reageerde hij daarop met het idee om de kosten te splitten. Intussen heb ik nog wat alternatieven bekeken zoals clips die op Aliexpress voor enkele euro's verkrijgbaar zijn, helaas kan ik geen goede inschatting maken om die goed passen en het probleem zouden oplossen. Hierop heb ik vandaag nogmaals een zoekpoging gedaan, en serieus alle dozen (en dat zijn er nog al wat hier op zolder) doorzocht op zoek naar een clipje voor een camera.

Wending! Hoera! Vandaag, 17:10, meldde ik aan de koper dat ik de clip heb gevonden na weer flink gezocht te hebben. Ik heb hierbij voorgesteld om het morgen langs te brengen, immers ben ik dan in Amsterdam voor werk dus komt goed uit, kan nooit meer dan 15-30 minuten omrijden zijn voor me.

Nu om 19:40, schrijft de koper opeens een review waarbij hij doet overkomen alsof ik zijn berichten heb genegeerd, en niet reageer op zijn voorstellen om me vervolgens een negatieve beoordeling te plaatsen.

Ik zou dus graag een verzoek tot aanpassing en/of verwijdering van de review zien en/of advies wat ik nu verder kan doen?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.