Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• jayfunk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2022
Beste tweakers,

Onlangs is er een pinnetje van mijn moederbord (asus z170-a) afgebroken waar de kabel van de front usb panelen in gaan. Dat heeft waarschijnlijk een kortsluiting veroorzaakt en is er een chip doorgebrand. 1 van de chips word zeer heet als ik de mobo aanzet en als ik er flux op smeer verdampt het van de hitte. Ik krijg ook geen beeld meer als ik mijn monitor aansluit.

Is dit nog te repareren zo ja waar zou ik het kunnen laten maken of is er hier een handige klusser die dat even voor elkaar krijgt uiteraard tegen een klein vergoeding?

Het gaat om de volgende chip die gloeiend heet word tijdens het opstarten. (asm1142)

[ Voor 16% gewijzigd door jayfunk op 23-07-2019 19:28 ]

Alle reacties

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-11 15:14
De chip verwijderen met de sluiting en hopen op het beste, Anders niet teveel energie in stoppen, Meestal loont het niet zulke dingen.

• jayfunk
popie schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:03:
De chip verwijderen met de sluiting en hopen op het beste, Anders niet teveel energie in stoppen, Meestal loont het niet zulke dingen.
Ik kan de chip wel verwijderen is er nog iets speciaals waar ik moet opletten? Alleen opwarmen en verwijderen?

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 18:57
Asm1142 is een 3.1 usb serial host controller, dus zonder zou je in principe kunnen.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 20:30
jayfunk schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:34:
[...]

Ik kan de chip wel verwijderen is er nog iets speciaals waar ik moet opletten? Alleen opwarmen en verwijderen?
Zorgen dat je residu soldeer niet weg vloeit. Eventueel een desoldeerpomp ervoor gebruiken. Verder recht toe recht aan

• jayfunk
Helaas mensen heb mijn best gedaan en de chip verwijdert, daarna aangesloten maar de boel begon te fikken dus de mobo is helemaal dood.

Bedankt allemaal voor de reacties.
Pagina: 1