Toon posts:

geheugen check 3 x

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ff dat jullie het weten: ik ben niet zo heel erg goed thuis op het gebied van hardware. Ik werk ook nauwelijks in m'n bios. Dus zo veel verstand heb ik daar ook niet van.

Nu mijn probleem. Mijn bij het opstarten van mijn systeem was er vroeger 1x een geheugen test zoals bij iedere computer. Tegenwoordig, nadat ik 1 à 2 week terug, m'n bios defualts had geladen |:( (was een HW tweaker mee bezig geweest) doet hij diezelfde test 3x. Heeft dit te maken met een bios setting, iets anders? kan iemand mij helpen?. Als je iets van imformatie over m'n systeem nodig bent moet je dat ff vragen.

Alvast bedankt!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:17
Dat is inderdaad een Bios setting.
Je moet de "quick power on self test" enablen volgens mij.
Ik denk dat hij het drie keer doet als je die disabled. (bij mijn MSI MB wel tenminste)

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:36
Op zaterdag 28 juli 2001 18:08 schreef Aziona het volgende:
Dat is inderdaad een Bios setting.
Je moet de "quick power on self test" enablen volgens mij.
Ik denk dat hij het drie keer doet als je die disabled. (bij mijn MSI MB wel tenminste)
geloof et ook ja :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad dat was het, bedankt!!!

Zou iemand alleen nog willen verklaren wat die setting precies betekent/doet? Dan heb ik ook weer wat geleerd :)

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 18:20 schreef Kaboon het volgende:
Inderdaad dat was het, bedankt!!!

Zou iemand alleen nog willen verklaren wat die setting precies betekent/doet? Dan heb ik ook weer wat geleerd :)
die setting slaat het testen van het geheugen over als je het aanzet..(toch?)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Sorry, maar dit is heeel erg Read The F*cking Manual ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.