is het toegestaan om de zwarte draad (1,5mm) in het plafond in de wand met bruin(2,5mm) te verbinden en deze als fase te gebruiken.
max verbruik 50mA
...
max verbruik 50mA
...
Indien rookmelders conform de NEN 2555 dienen te worden gemonteerd zijn er enkele eisen aan verbonden. Rookmelders dienen te voldoen aan de NEN-EN 14604. Daarnaast dienen rookmelders te worden aangesloten op het lichtnet (230 volt) en de melder dient te zijn voorzien van een back-up batterij. I.v.m. de prestatie eis m.b.t. het geluidsniveau moeten rookmelders onderling worden gekoppeld. Dit kan bekabeld of draadloos
je bedoelt een kniedeksel, of een haru doos...jeroen vrij schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:17:
de brandweer komt erna controleren dus zal het er maar niet op wagen.
ik was nu opzoek naar deksels voor op een centraal doos waar een knie op zit zodat ik van een inbouwdoos naar een 5/8 buis op de wand kan. maar kan ze nergens meer vinden.
[ Voor 64% gewijzigd door Japidoff op 23-07-2019 19:27 ]
gang is alles
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375
[ Voor 14% gewijzigd door Japidoff op 23-07-2019 18:17 ]
gang is alles
de brandweer komt vast niet je elektrische installatie controleren...jeroen vrij schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:17:
ik was nu opzoek naar deksels voor op een centraal doos waar een knie op zit zodat ik van een inbouwdoos naar een 5/8 buis op de wand kan. maar kan ze nergens meer vinden.
gang is alles
Indien rookmelders conform de NEN 2555 dienen te worden gemonteerd zijn er enkele eisen aan verbonden. Rookmelders dienen te voldoen aan de NEN-EN 14604. Daarnaast dienen rookmelders te worden aangesloten op het lichtnet (230 volt) en de melder dient te zijn voorzien van een back-up batterij. I.v.m. de prestatie eis m.b.t. het geluidsniveau moeten rookmelders onderling worden gekoppeld. Dit kan bekabeld of draadloos
je bedoelt een kniedeksel, of een haru doos...jeroen vrij schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:17:
[ Voor 64% gewijzigd door Japidoff op 23-07-2019 19:27 ]
gang is alles
Anoniem: 39993
Dit ^^ is inderdaad verplicht. Even uit mijn hoofd minimaal 10cm aan biede zijden markeren met de juiste kleur tape. Ideaal is het niet, want zoals je zelf aan aangeeft heb je een dunnere draad. Maar voor een verbruiker van slechts een paar Watt zal het geen problemen opleveren.ElMacaroni schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:04:
Draad beide zijden markeren met bruin isolatietape.
onzinAnoniem: 39993 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:20:
[...]
Dit ^^ is inderdaad verplicht. Even uit mijn hoofd minimaal 10cm aan biede zijden markeren met de juiste kleur tape. Ideaal is het niet, want zoals je zelf aan aangeeft heb je een dunnere draad. Maar voor een verbruiker van slechts een paar Watt zal het geen problemen opleveren.
die attema P25 is ontworpen om instalatiedraad te bevatten, is gewoon goedgekeurd en netjes! (mits je ook de bijbehorende hulpstukken gebruikt)jeroen vrij schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:24:
kan op veel plaatsen een harudoos gebruiken.
alleen op 2 plekken moet ik van een inbouwdoos naar een 5/8 pijp gaan.
want losse draden door een kabelgoot lijkt mij ook niet goed.
[ Voor 24% gewijzigd door Japidoff op 23-07-2019 21:33 ]
gang is alles
Anoniem: 39993
Niet ideaal, als in "afwijkend". In de rest van je huis zul je waarschijnlijk minimaal 2,5 aantreffen als fase.Japidoff schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:29:
[...]
onzin![]()
bij deze nodig ik je uit tot het noemen van een norm of besluit waar dat dan in staat...
uitgangpunten: nederland, nieuwbouw na 2000 ofzo
hier een willekeurig linkje naar een belastingstabel van vd draad: https://boselektro.com/catalogus/kabel/vd-installatiedraad/
15,5A bij 3 belaste aders in 1 buis (normaliter ga je uit van 2) max lengte staat hier alleen niet bij...
[...]
die attema P25 is ontworpen om instalatiedraad te bevatten, is gewoon goedgekeurd en netjes! (mits je ook de bijbehorende hulpstukken gebruikt)
voor t idee: YouTube: Platte buis in zicht - Afmonteren
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq