Opbouw inductie kookplaat 4 pitten 2 fasen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vanaf 1 augustus wil ik graag mijn nieuwe woning betrekken. Hier zit een perilex aansluiting met een kookgroep in de meterkast. De keuken zit al in de woning en deze keuken is niet geschikt voor een inbouw inductie kookplaat. Hierom zoek ik een vrijstaande inductie kookplaat met een 2 fase aansluiting zodat ik de aansluiting niet aan hoef te passen. De vrijstaande inductie kookplaten met 4 pitten hebben een aansluitwaarde van 3500 w. Op een gemiddelde groep kan 3650 w. Dit zou betekenen dat als ik de 1 fasen kookplaat aanschaf ik nooit een ander apparaat tegelijkertijd met de kookplaat aan kan zetten, omdat dit meteen zorgt voor problemen...

Helaas kan ik nergens een vrijstaande inductie kookplaat vinden met een 2 fase aansluiting met 4 pitten.
Hierom vraag ik jullie om advies. Bestaan deze überhaupt?? De woning is afgelopen week opgeleverd dus ik ga geen keukenverbouwing aan. :P

Alvast bedankt!

Groetjes,
Chelsea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Die kookgroep werkt alleen je kookplaat op, dus problemen met m samen met andere dingen aanzetten zou je dan niet moeten hebben (want er zit niks anders op die groep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem op de perilex aansluiting aansluit niet, maar als ik hem in een gewoon stopcontact stop die niet op de kookgroep zit natuurlijk wel. En er zitten dus alleen normale stekkers aan de kookplaten die ik vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:23

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Dan de wagen voor het paard spannen, een inbouw model in een houten ombouw zetten?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DeBolle schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:10:
Dan de wagen voor het paard spannen, een inbouw model in een houten ombouw zetten?
Ja daar hebben we het idd ook over gehad en lijkt ons tot nu toe de enigste oplossing. Of een fornuis met daarop een inductie kookplaat. Maar dan moet de koelkast weer naast de keuken... Maar ik had nog een beetje hoop dat ik het mis had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:18
Er is geen standaard-manier van het bedraden van een perilex-aansluiting.
Welke kookplaat je er maar ook op wilt aansluiten, je zult toch moeten meten welke pin welke aansluiting is, en ofwel het stopcontact ofwel de stekker aanpassen zodat het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Je zoekt dus een 2 fasen kookplaat met perilex aansluiting.

Hoe de perilex aangesloten moet zitten, genoeg te vinden op internet:
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

En de kookplaat:
https://www.beslist.nl/pr...aand_met_perilex_stekker/

[ Voor 18% gewijzigd door keur0000 op 23-07-2019 16:19 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-09 21:08
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:08:
Als ik hem op de perilex aansluiting aansluit niet, maar als ik hem in een gewoon stopcontact stop die niet op de kookgroep zit natuurlijk wel. En er zitten dus alleen normale stekkers aan de kookplaten die ik vind...
Knip je toch de "gewone" stekker er af en sluit je een perilex aan op het snoer.
Die kookgroep is niets ander dan 2 groepen van 230v-16A (waarvan je er dan maar 1 gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bushie schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:18:
[...]

Knip je toch de "gewone" stekker er af en sluit je een perilex aan op het snoer.
Di kookgroep is niets ander dan 2 groepen van 230v-16A (waarvan je er dan maar 1 gebruikt)
Dit was ik inderdaad net met een collega aan het bespreken. Dit is nog een andere optie. Alleen dan zonde dat ik daar twee groepen mee kwijt ben in plaats van 1. Maar zeker een optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-09 21:08
ik daar twee groepen mee kwijt ben in plaats van 1
die snap ik niet
wat zou je anders dan gaan doen met dei kookgroep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 16:22
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:28:
[...]

Dit was ik inderdaad net met een collega aan het bespreken. Dit is nog een andere optie. Alleen dan zonde dat ik daar twee groepen mee kwijt ben in plaats van 1. Maar zeker een optie!
Wat je dan nog kan doen is de brug in de groepenkast eruit halen voeding van een groep los halen (die je aan de andere kant niet gaat gebruiken) en je hebt een extra groep voor andere doeleinden.
Zolang aan bijde kanten de kabels niet aangesloten zitten en de brug eruit is kan dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bushie schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:31:
[...]

die snap ik niet
wat zou je anders dan gaan doen met dei kookgroep?
Gebruiken voor een inductie kookplaat met meer vermogen. Of een inductie fornuis.
franssnarf schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:31:
[...]

Wat je dan nog kan doen is de brug in de groepenkast eruit halen voeding van een groep los halen (die je aan de andere kant niet gaat gebruiken) en je hebt een extra groep voor andere doeleinden.
Zolang aan bijde kanten de kabels niet aangesloten zitten en de brug eruit is kan dit prima.
Ja dit is ook nog een optie. Ik weet alleen niet of het gemakkelijk is om die andere groep te gebruiken voor andere doeleinden of dat hier een installateur aan te pas komt

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 16:22
Moet het trouwens inductie zijn heb een opbouw keramisch gezien op perilex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kerm
franssnarf schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:03:
Moet het trouwens inductie zijn heb een opbouw keramisch gezien op perilex
Keramisch mag niet in de woning helaas, dus vandaar inductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Huur je een soort gevangeniscel ofzo?

Waarom kan er geen inbouw Inductie in? En waarom mag keramisch (is sowieso prut, maar dat terzijde) niet?
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:28:
[...]

Die zitten er toch al en doe je anders toch niks mee.

De kookgroep telt verder als 1 groep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Durf het niet te zeggen, zij geven aan inductie. En idd zoals je aangeeft wil ik verder ook niet keramisch koken. Ja buiten het feit dat je een groep kwijt bent is het gewoon zonde dat je het vermogen hebt maar er geen gebruik van kan maken. Het kan allemaal wel he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
En waarom kun je geen inbouw inductie doen?

Desnoods zet je er gewoon een Ikea kastje met blad er op naast... en bouw je het ding daar in.

Gebeurd in studentenhuisvesting ook aan de lopende band.

Dat wordt daar overigens wel vaak erg debiel ontworpen... Perilex stopcontact op lege plaats... impliceerd fornuis... maar die zijn 11 kW... en dat gaat dus niet op 2L2N Perilex zoals er helaas maar al te vaak gemonteerd wordt.

[ Voor 50% gewijzigd door kabeltjekabel op 24-07-2019 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou we hebben het voor elkaar. Stukje keukenblad bij gemaakt en daar de inbouw inductie kookplaat in laten hangen. Inderdaad wel een probleempje gehad met de stekker, maar een installateur en ook vriend van me heeft dit kunnen oplossen door het een en ander anders aan te sluiten. Dus is nu mooi weggewerkt. Mss toch een gat in de markt? Opbouw inductie kookplaat 2 fase 4 pitten? Of mss ben ik de enige die ernaar zocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:55
Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 00:19:
Nou we hebben het voor elkaar. Stukje keukenblad bij gemaakt en daar de inbouw inductie kookplaat in laten hangen. Inderdaad wel een probleempje gehad met de stekker, maar een installateur en ook vriend van me heeft dit kunnen oplossen door het een en ander anders aan te sluiten. Dus is nu mooi weggewerkt. Mss toch een gat in de markt? Opbouw inductie kookplaat 2 fase 4 pitten? Of mss ben ik de enige die ernaar zocht ;)
Had precies hetzelfde onlangs. Ook een stukje aanrecht bij gebouwd en een uitsparing gemaakt voor de inbouw inductie kookplaat. Moet zeggen dat dit wel fijner werkt met schoonmaken ipv een opbouw, waarbij er ook vetspatters komen tegen de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 00:19:
Inderdaad wel een probleempje gehad met de stekker, maar een installateur en ook vriend van me heeft dit kunnen oplossen door het een en ander anders aan te sluiten.
Ja? Zeker de nulgeleiders samengevoegd of ander gepruts?
Pagina: 1