Een M2 slot kan heel veel ondersteunen. M2 is alleen een connector/ vorm factor en zegt niet zo heel veel over de protocollen die je kunt gebruiken. De varianten die op een desktop-moederbord zitten doen over het algemeen allemaal zowel PCI-e als SATA. Op een laptop durf ik dat niet te stellen omdat ik daar geen ervaring mee heb, en wel ervaring met laptopbouwers die rare dingen doen
Om de termen uit je topicstart te ontrafelen:
Het is me echter nog onduidelijk of er ook effectief een SSD M2 in zit
Aan de foto te zien wel

Je komt helaas niet op pagina's van de leverancier uit maar hits op Google zeggen ook dat RBUSNS8180S3128GJ een M2-2280 SSD is.
De sticker erop zegt nl. "PCI-E Gen.3 SSD (optional), manual vermeld expliciet de M2, maar op de verkoperswebsite stond dan weer SSD.
Ik vermoed dat je dingen door elkaar haalt:
"PCI-E Gen.3 SSD"
Connector: Niet gespecificeerd
Opslagmedium: Solid state
Elektrisch: PCI-Express
Protocol: Niet gespecificeerd (maar in de praktijk: NVMe)
"M.2"
Connector: M.2
Opslagmedium: Niet gespecificeerd
Elektrisch: Niet gespecificeerd
Protocol: Niet gespecificeerd
"SSD"
Connector: Niet gespecificeerd
Opslagmedium: Solid state
Elektrisch: Niet gespecificeerd
Protocol: Niet gespecificeerd
Ze spreken elkaar dus niet tegen
De fabrikant zegt het volgende:
1x M.2 SSD Combo (NVMe PCIe Gen3 / SATA )
Connector: M.2
Opslagmedium: Solid state (maar het is de aansluiting op het moederbord; zou ook iets anders in kunnen)
Elektrisch: PCI-Express
en SATA
Protocol: NVMe
en SATA.
Je kunt dus kiezen of je er een SATA SSD in M2-2280 form factor in zet, of een NVME SSD in M2-2280 form factor. (2280 kun je opmeten, 80mm lang, maar die Kingston die er nu in zit is ook 2280). Die Samsung 970 EVO dus probleemloos moeten werken.
Er zit echter al een SSD in, en een 1 TB HDD. Kom je daar niet mee uit? Je kunt games / Steam prima zeggen alles op de HDD te installeren, en eventueel het spel dat je veel speelt of dat traag laadt alsnog op de SSD zetten
Ook kun je overwegen de 1 TB HDD te vervangen; van een SATA SSD naar een NVME SSD levert veel minder snelheidswinst op dan van van HDD naar SSD, en voor minder dan de prijs van een
pricewatch: Samsung 970 EVO 250GB heb je ook de 2x zo grote
pricewatch: Samsung 860 EVO 500GB, of voor 10 euro meer de 4x zo grote
pricewatch: Crucial BX500 960GB