Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1234864

Topicstarter
Sinds een week heb ik de Samsung A50. Vreselijk storend en irritant is dat de hele dag door, bijvoorbeeld al bij het ontgrendelen maar ook bij ander gebruik, zomaar ineens reclame(filmpjes) opdoemen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Vaak zie ik Google play store erbij staan dus heb Google play store app uitgeschakeld (inmiddels maar weer aangezet)
- Bij Google-instellingen ook afgemeld voor personalisatie van advertenties (sta apps niet toe je advertentie-ID te gebruiken....)
- AVG Antivirus geïnstalleerd, niets gevonden maar direct na het scannen wel gelijk weer zo'n ongewenste reclame-filmpje.
- Wordfeud Free, instellingen. gepersonaliseerde advertenties -> no thanks (gebruikte ik overigens ook op mijn vorige telefoon, Huawei, daar nog nooit dergelijke advertenties gehad die de hele tijd maar zomaar ineens verschijnen).

Ik heb wel iets gelezen speciale apps voor ad-blockers. Is dit de oplossing?

Beste antwoord (via rens-br op 02-08-2019 15:56)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Even Googlen levert gelijk resultaat op van Samsung zelf.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Emiel1984

Made in NL

Wat heb je allemaal openstaan als dat gebeurt. Welke applicaties heb je dan open staan ?
Je kan alle applicaties sluiten, zie je het dan nog gebeuren ? Zo niet dan kan steeds 1 applicatie open laten staan. Dan kan je wellicht zien welke applicatie het (lijkt te) veroorzaakt.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-06 09:14
Het klinkt als adware. Probeer eens met Malwarebytes te scannen, zeer waarschijnlijk zal die wel wat vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:25
Een adblocker zou kunnen helpen, maar dat is eigenlijk dweilen met de kraan open. Je moet het probleem bij de bron aanpakken. Als je het probleem niet kunt vinden kun je je telefoon naar fabrieksinstellingen resetten. Let wel op dat dan alles wat op je telefoon staat verwijderd wordt. Die stappen die hierboven beschreven staan zou ik eerst uitvoeren.

No one is listening until you fart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 1234864 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:07:
[...]

Ik heb wel iets gelezen speciale apps voor ad-blockers. Is dit de oplossing?
Dat kan sowieso helpen (en zou ik zeker ook installeren) maar is in dit geval wel symptoombestrijding. Ik zou eerder de bron opzoeken omdat je dit soort rommel niet eens geïnstalleerd wilt hebben... Wie weet wat het verder nog allemaal doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 23-07-2019 13:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Even Googlen levert gelijk resultaat op van Samsung zelf.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Reclame kan ook komen na een update van een app.

Meeste reclames komen vanuit een app en als je die deïnstalleerd dan ben je er meestal vanaf.

Aangezien het om een Samsung gaat zou je ook eens kunnen kijken naar de volgende instelling:

In de instellingen zoeken (je kunt als het goed is deze term in het zoekbalkje in de instellingen invoeren) naar de term 'marketinginformatie'. Als deze aanstaat kun je deze op uit zetten.

Ik heb een S9 en hier staat deze instelling op de volgende plaatsen (weet niet of dit bij een A50 op dezelfde plek zit):
- Instellingen->Biometrie en beveiliging
- Game launcher-> drie puntjes -> instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1234864

Topicstarter
Dank jullie allemaal voor jullie antwoord en hulp.

Ik heb inmiddels aantal apps verwijderd waaronder de app 'Photo Collage Editor', die vond ik terug in de link van Wintervacht.

Daarnaast heb ik het advies van Emiel1984 opgevolgd en heb ik alle apps die ik weinig gebruik via instellingen, apps en vervolgens per app 'uitgezet' door te klikken op 'gedwongen stoppen'. Het uitzetten via de linker knop onderaan het scherm is niet de oplossing, je moet de apps dus echt via instellingen, apps, gedwongen stoppen. Ik zal in de gaten houden als ik toch weer een app ga gebruiken die nu uitgezet zet. En in de gaten houden welke apps ik toch niet meer gebruik. Door het (automatisch) overzetten zijn alle apps meegenomen, helaas ook de Huawei apps die ik direct al verwijderd had.

Sindsdien ontvang ik geen ongewenste reclame(filmpjes) meer, wat een verademing!

Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:21

Pazo

Mroaw?

En dan nog even Blokada installeren en je bent ook verlost van advertenties in apps :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Pagina: 1