Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3-Axu5
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-06-2024
Goeiedag

Ik wou eens vragen welke setup jullie aanbevelen voor een goede snelle laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zou vooral gebruikt worden voor Mount and Blade Warband, Skyrim (en mods) en minecraft (ook met mods. En nog een paar computerprogramma’s zoals Audacity, Microsoft Word, enzovoorts. Ik zou graag hebben dat ik deze spellen en programma’s goed kan draaien met maximum settings en behoorlijke fps die stabiel 60 of iets hoger blijft. Heel zware spellen zullen er niet worden op gespeeld. Het zwaarste gaat waarschijnlijk skyrim met graphics mods worden.

Wat is je budget?
Ik zou liefst niet boven de 1700 euro gaan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Neen, alleen binnenshuis eens verplaatsen. Ik zou graag het maximum grootte van scherm willen.
Liefst ook een heel duurzame batterij. Omdat op sommige plaatsen waar ik wil gaan zitten nu eenmaal geen stopcontacten zijn. Of als ik hem TOCH eens voor een keer ergens anders naartoe meeneem, maar dat zal heel zelden gebeuren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb gehoord dat Alienware en Asus heel goede merken zijn, maar ik sta voor alles open. :)

Ik hoop dat ik met deze informatie een duidelijk beeld heb kunnen geven naar wat ik opzoek ben. Mochten er toch nog vragen zijn, stel ze gerust en dan beantwoord ik deze asap.

Bedankt voor jullie tijd!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-05 16:32
Waarom niet een desktop?
Tenzij je een groot ruimteprobleem hebt zijn er (bijna) alleen maar voordelen om voor een desktop t.o.v. een laptop te kiezen.
Zeker als je alleen af en toe binnenshuis verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3-Axu5
Ik heb geen plaats meer om ergens nog een desktop te zetten. Mijn bureau staat al vol met spullen op mijn kamer en ook een redelijk grote TV. Ik vind een laptop ook gewoon handig dat waar je ook zit al is het in de zetel je er nog handig mee kunt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:50
Lijkt me als je gaming wilt, je voor de beste GPU moet gaan met redelijke processor.
Kom ik hierop uit:
pricewatch: Skikk 17GK7S

meningen over het merk zijn verschillend, maar ik zou de gok wel durven nemen als je hem niet veel op pad mee neemt:
Ervaringen met Skikk / Clevo laptops?

Let wel, zit nog geen besturing systeem op!

maar als je onder de 1700,- wilt blijven kom je automatisch op een slechtere GPU uit...

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:52
Een laptop met een GTX 2060 lijkt me prima voor de doeleinden. Ik zou in ieder geval nooit zo'n skikk ding kopen. Ziet eruit als OEM, waarschijnlijk matige kwaliteit zoals al die OEM modellen.

Zeker als je er lang plezier van wilt hebben zouik inderdaad voor Asus MSI of Dell (Alienware) gaan.

Maar dan wel de nieuwe in het laatste geval: nieuws: Alienware geeft m15- en m17-laptops een nieuw uiterlijk en nieuwe har...

[ Voor 36% gewijzigd door Inverted_World op 23-07-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3-Axu5
Ja die zien er wel goed uit. Maar is het dan beter dat ik mijn budget hoger opstel of kan ik met het gegeven budget deze dingen wel nakomen die ik heb opgenoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:01
Vorige week bij de Paradigit een nieuwe laptop gehaald.
9e gen i7, 16Gb RAM en een 1660Ti.
Niet de top van de GPU's maar volgens mij toch wel een meer dan redelijke...

Ben altijd erg te spreken geweest over HP.
Stond ook nog een Lenovo met (bijna) dezelfde specs (- kaartlezer) voor €100,- minder.

[ Voor 10% gewijzigd door Rensjuh op 23-07-2019 17:38 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3-Axu5
Bestaan er ook zo'n 27" versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02:32
N3-Axu5 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:13:
Bestaan er ook zo'n 27" versies?
27'' niet nee :?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-05 09:02
Wat voor mij een ding is ( en misschien voor jou), HP, Dell (alienware) en Lenovo geven hun onderdelen vrij. MSI en ASUS doen dat niet.
Als er iets stuk gaat (Mainboard) heb je meestal pecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02:32
Haruhi schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:16:
Wat voor mij een ding is ( en misschien voor jou), HP, Dell (alienware) en Lenovo geven hun onderdelen vrij. MSI en ASUS doen dat niet.
Als er iets stuk gaat (Mainboard) heb je meestal pecht.
Je bedoeld na de garantie periode dan. ;)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3-Axu5
Heeft iemand al ervaring met Alienware? Want die lijken mij echt wel goed. Alleen weet ik niet zo goed de welke omdat ik graag al de opgesomde punten wil nakomen. :c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Inverted_World schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:47:
Een laptop met een GTX 2060 lijkt me prima voor de doeleinden. Ik zou in ieder geval nooit zo'n skikk ding kopen. Ziet eruit als OEM, waarschijnlijk matige kwaliteit zoals al die OEM modellen.
[/URL]
Kan je die wellicht onderbouwen? Ben daar wel benieuwd naar. Als je even wat zoekwerk doet, kan je er overigens achterkomen dat de Alienware notebooks van diezelfde OEM komt die jij hierboven juist betiteld van de matige kwaliteit :)

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:32
@laptopplus
Waarom wordt er met een 5 sterren "Tweakers user review" geadverteerd bij de SKIKK Pro?
https://www.skikk.eu/laptops/skikk/pro
De enige "Tweakers" review van een Skikk betreft de goedkopere 15RF50.
categorie: Laptops

[ Voor 5% gewijzigd door Zap_pa op 24-07-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:52
laptopplus schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:16:
[...]

Kan je die wellicht onderbouwen? Ben daar wel benieuwd naar. Als je even wat zoekwerk doet, kan je er overigens achterkomen dat de Alienware notebooks van diezelfde OEM komt die jij hierboven juist betiteld van de matige kwaliteit :)
Alienware is geen OEM is er een ander merk met die behuizingen dan? Mijn ervaring met OEM is dat je standaard een fragiele plastic behuizing krijgt die altijd wel iets van kraakt ergens. Het komt er eigenlijk min of meer op neer dat je betaald voor specs. En absoluut niet voor de zaken die dagelijks ook belangrijk zijn, accuduur, gewicht, bouwkwaliteit, zeer matige TouchPads, enorme power adapters die de helft van de laptop zelf wegen, matige schermen en toetsenborden. Eigenlijk gewoon alles behalve de specs op papier die goed zijn.

Maar nogmaals mijn ervaring en die ik ken van anderen. Ik ga zelf altijd voor premium merken, geen gedoe. Een TouchPad zoals die van Apple of Huawei is oneindig veel beter dan die dingen iig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Zap_pa schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:54:
@laptopplus
Waarom wordt er met een 5 sterren "Tweakers user review" geadverteerd bij de SKIKK Pro?
Zoeken we uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

Inverted_World schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:05:
[...]

Alienware is geen OEM is er een ander merk met die behuizingen dan? Mijn ervaring met OEM is dat je standaard een fragiele plastic behuizing krijgt die altijd wel iets van kraakt ergens. Het komt er eigenlijk min of meer op neer dat je betaald voor specs. En absoluut niet voor de zaken die dagelijks ook belangrijk zijn, accuduur, gewicht, bouwkwaliteit, zeer matige TouchPads, enorme power adapters die de helft van de laptop zelf wegen, matige schermen en toetsenborden. Eigenlijk gewoon alles behalve de specs op papier die goed zijn.

Maar nogmaals mijn ervaring en die ik ken van anderen. Ik ga zelf altijd voor premium merken, geen gedoe. Een TouchPad zoals die van Apple of Huawei is oneindig veel beter dan die dingen iig. :P
Klopt, is een merknaam, gebruikt ODM leveranciers. Maar ik schat dat je ervaring of verouderd is, of niet voor relevante modellen? We spreken voor onszelf, maar er zijn toch echt erg degelijke modellen beschikbaar, aluminium, magnesium, etc qua behuizingen, maar nogmaals, vinden wij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:13

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Zap_pa schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:54:
@laptopplus
De SKIKK pro is een specifieke samenstelling op de basis van de SKIKK 15RF50. Om dit te verduidelijken zullen we de beoordeling klikbaar laten maken zodat bezoekers direct naar de review zelf kunnen door klikken.

Ik heb dit verzoek bij onze programmeurs ingediend.

[ Voor 0% gewijzigd door SKIKK op 24-07-2019 17:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3-Axu5
Moest ik toch een gaming pc in elkaar steken zou ik de opgesomde punten kunnen nakomen op een prijs van 1700 euro? Was gewoon eens curieus. Miss dat ik toch hier thuis iets kan proberen.
Pagina: 1