Toon posts:

Desktop-pc stoort op radio ! Oorzaak ?? Oplossing ??

Pagina: 1
Acties:

• belmonde
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 00:50
Hallo, Ik heb sinds enkele maanden een nieuwe desktop-pc en een nieuwe monitor. De desktop is door een bedrijf in elkaar gezet. Een ryzen 5 2400g in combinatie met Msi B450 Mortar atx moederbord. crucial mx500 ssd 250 GB.. En een BitFenix Phenom Micro-atx kast.

Voeding is Corsair VS550 550 watt ATX

Eerst had ik helemaal geen probleem. Maar nadat ik steeds het geluid verloor bij het inpluggen van de audio-jack van de hoofdtelefoon... De pc naar het bedrijf gehad.. Wonderlijk speelde het probleem daar niet.. Maar ze wezen me op het gemak dat je in windows 10 ook door op het luidspreker-teken rechtsonder in het scherm van de monitor kon klikken en daar kon kiezen tussen de verschillende geluidweergave via de extern aangesloten logitech boxen en de hoofdtelefoon.. Ik hoefde dus niet steeds de audio-jack voor de hoofdtelefoon in en uit te steken..
Wel makkelijk.
Maar,.. het staat hier wellicht los van.. Ik weet niet in welke tijd of verloop later.. Begon mijn pc op de radio te storen. Ik doe 's morgens eerst de radio aan.. Mooi helder kraakvrij geluid.
Maar zo gauw ik de pc dan later inschakel.. Valt het radio signaal weg in ruis.. Komt iets bij.. Maar ruisend en krakend.. En elke beweging van scrollen met de muis wordt gevolgd door extra ruis..

Hoe kan dit.. En wat is de oplossing.. ??

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 26-11 13:06

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

De eerste vraag die in mij opkomt is of je PC is aangesloten op een geaard stopcontact? Dat zou (een deel van) het probleem kunnen zijn. Verder is het misschien de voeding die stoort.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• belmonde
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 00:50
#standeman Nou, de stopcontacten zijn wel van het geaarde type.. Ik heb twee verlengdozen op het stopcontact in de muur zitten..

In de muur zijn twee contacten. In de 1 zit de radio.... In de ander de 1e verlengdoos.... met drie contacten.. De desktop-stekker zit in de 1e verlengdoos..waarin ook de lstekker van de "logitech luidsprekers met basbox" zit.
In de tweede doorverlengde stekkerdoos (3x) zit de stekker van de monitor, de printer en een lamp..

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 23:03
Vragen die bij mij opkomen om het probleem beter te duiden:
- stoort het radio signaal, of stoort de versterker? m.a.w. wordt het radio signaal (coax of ether?) verstoord? Wellicht kan je een aux ingang gebruiken met telefoon, is de ruis er dan ook?
- als je de radio via een stopcontact (met verlengsnoeren) aansluit op een andere groep, maar op zelfde plek laat staan. Is het probleem er dan ook?
- de radio en pc zijn niet aan elkaar gekoppeld via een audio plug?
- de stopcontacten zijn ook daadwerkelijk geaard, en hebben niet enkel aardcontacten welke niet aangesloten zijn? (gebeurd vaker in oude huizen waar iemand is wezen hobbyen).

wellicht ook interessant om het type radio te noemen.

[Voor 4% gewijzigd door Cyriel85 op 23-07-2019 14:50]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee