Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-01 10:07
Goedemorgen!

Ik probeer mijn shuttercount te achterhalen, maar dit is tot zoverre nog niet gelukt. Geen enkel programma geeft uitsluitsel. Het gaat om een Canon 6D. De normale, gratis sites werken allemaal niet tot zoverre.

Kom er niet achter en heb verder ook geen Photoshop of iets dergelijks. Kan iemand makkelijk kijken naar aanleiding van een foto wat mijn shuttercount is? Die foto kan ik dan wel even mailen. Zal dan even een JPEG en een RAW bestand sturen.

Wordt er gek van..

Alvast bedankt!!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Tino. Beunk op 23-07-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:46

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
Weet ik. Werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Ik zou eens beginnen te vermelden welke camera je hebt....

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
Sorry.. Gaat om een Canon 6D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Tino. Beunk Er zijn camera's die de tellerstand niet in de output wegschrijven...
Maar je vertelt er niet bij welke camera je gebruikt. :|

Staat de tellerstand wel in de output, dan kan het ook op deze manier:
https://photographylife.c...-on-nikon-and-canon-dslrs

ExifTool to the rescue! 8)

BTW: dezelfde vraag is al vaker gesteld:
Shutter count van mijn 6D

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 23-07-2019 11:32 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Daarom is het zo fijn dat je de template gebruikt hebt dan hoeven wij geen overbodige reacties te geven.

iets met de vraag: Wat heb je zelf al geprobeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Tens op 23-07-2019 11:52 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
ehtweak schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:30:
@Tino. Beunk Er zijn camera's die de tellerstand niet in de output wegschrijven...
Maar je vertelt er niet bij welke camera je gebruikt. :|

Staat de tellerstand wel in de output, dan kan het ook op deze manier:
https://photographylife.c...-on-nikon-and-canon-dslrs

ExifTool to the rescue! 8)

BTW: dezelfde vraag is al vaker gesteld:
Shutter count van mijn 6D
Dankje! Zal eens kijken of ik een PC kan vinden waar ik het kan downloaden. Zit nu op Chrome OS en die programma's kunnen daarop niet gedownload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
Tens schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:51:
[...]

Daarom is het zo fijn dat je de template gebruikt hebt dan hoeven wij geen overbodige reacties te geven.

iets met de vraag: Wat heb je zelf al geprobeerd?
Al die gratis sites geprobeerd waar je de foto kan uploaden. Maar kan geen shuttercount vinden. Camera daarnaast geeft ook geen uitsluitsel. Dus geen idee hoe ik het nu kan achterhalen zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
Tino. Beunk schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:54:
[...]

Al die gratis sites geprobeerd waar je de foto kan uploaden. Maar kan geen shuttercount vinden. Camera daarnaast geeft ook geen uitsluitsel. Dus geen idee hoe ik het nu kan achterhalen zeg maar.
dat begrijp ik nu idd, maar als dat in je topicstart had gezet had je direct een nuttig antwoord gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 09:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Allereerst vind ik dat je vrij korte antwoorden geeft en wel echt slechts minimale eigen inzet toont. Dat siert je vooralsnog niet.

Alvast een tip, in de foto zelf wordt de shuttercount niet opgeslagen, geen enkele tool gaat je dus helpen waar je een jpg/raw whatever moet uploaden.
Je zult dus sowieso een tool moeten vinden waar je de camera aan de pc/laptop hangt met USB...en dan zijn er wel een paar (misschien niet gratis) tools die je helpen. En als de data zo belangrijk is om te hebben, dan is 3 of 4 euro ook wel te verantwoorden toch?

hier staan nuttige links:
Universal Creations in "Shutter count van mijn 6D"

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:17
Tens schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:51:
[...]
Iets met de vraag: Wat heb je zelf al geprobeerd?
Zie de post historie. Het is niet alsof dat niet al eerder is aangegeven:
rens-br schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:18:
[mbr]@Tino. Beunk je openingspost voldoet momenteel niet aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen, voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Ga dus even aan de slag met de tips uit dit topic en zelf op zoek.

Mocht je er daarna niet uitgekomen zijn, open dan gerust een nieuw topic.[/]
@Tino. Beunk Echt. Geloof me. Als jij meer moeite doet in een goede en vriendelijke vraagstelling met voldoende informatie, dan zijn anderen ook meer bereid je te helpen. Beetje als in het echte leven: Shuttercount??!!?? trekt een stuk meer ramptoeristen aan (zoals ik) dan Canon 6D shuttercount achterhalen. Een topic met zo'n titel had ik nooit geopend omdat ik het antwoord niet weet en het me niet interesseert. Nu krijg je alsnog een reactie van me wat geen antwoord is op je vraag, maar wel het beste advies wat je hier op tweakers kan krijgen :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
Nomad schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:57:
Allereerst vind ik dat je vrij korte antwoorden geeft en wel echt slechts minimale eigen inzet toont. Dat siert je vooralsnog niet.

Alvast een tip, in de foto zelf wordt de shuttercount niet opgeslagen, geen enkele tool gaat je dus helpen waar je een jpg/raw whatever moet uploaden.
Je zult dus sowieso een tool moeten vinden waar je de camera aan de pc/laptop hangt met USB...en dan zijn er wel een paar (misschien niet gratis) tools die je helpen. En als de data zo belangrijk is om te hebben, dan is 3 of 4 euro ook wel te verantwoorden toch?

hier staan nuttige links:
Universal Creations in "Shutter count van mijn 6D"
Mijn excuses. Had inderdaad iets beter omschreven kunnen worden.

Dan moet ik eens iets zien te vinden waarbij ik de camera aan mijn laptop kan hangen. Had de gedachte dat het misschien via PS wel achterhaald kon worden.

Maargoed als de foto's verder geen informatie geven heeft dat geen zin natuurlijk.

De link die jij doorstuur, staat ook geen verdere informatie waarbij ik het kan achterhalen. Deze had ik inderdaad al gevonden.

Waarschijnlijk is het nogal lastig om dit getal te achterhalen. :)
CurlyMo schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:03:
[...]

Zie de post historie. Het is niet alsof dat niet al eerder is aangegeven:

[...]

@Tino. Beunk Echt. Geloof me. Als jij meer moeite doet in een goede en vriendelijke vraagstelling met voldoende informatie, dan zijn anderen ook meer bereid je te helpen. Beetje als in het echte leven: Shuttercount??!!?? trekt een stuk meer ramptoeristen aan (zoals ik) dan Canon 6D shuttercount achterhalen. Een topic met zo'n titel had ik nooit geopend omdat ik het antwoord niet weet en het me niet interesseert. Nu krijg je alsnog een reactie van me wat geen antwoord is op je vraag, maar wel het beste advies wat je hier op tweakers kan krijgen :)
Oke. duidelijk. Bedankt voor de feedback. Zal er voortaan wat beter opletten ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Nomad op 23-07-2019 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 09:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Tino. Beunk schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:11:
[...]

Mijn excuses. Had inderdaad iets beter omschreven kunnen worden.

Dan moet ik eens iets zien te vinden waarbij ik de camera aan mijn laptop kan hangen. Had de gedachte dat het misschien via PS wel achterhaald kon worden.

Maargoed als de foto's verder geen informatie geven heeft dat geen zin natuurlijk.

De link die jij doorstuur, staat ook geen verdere informatie waarbij ik het kan achterhalen. Deze had ik inderdaad al gevonden.

Waarschijnlijk is het nogal lastig om dit getal te achterhalen. :)
Even iemand vinden met een Mac, want deze link (die ik dus linkte) werkt 100% zeker:
https://apps.apple.com/nl/app/shuttercount/id720123827?mt=12

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-07 20:13

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Of je pakt een windows bak en hangt hem aan EOSinfo. Geen idee of dat ook werkt met nieuwere modellen maar het is gratis en het proberen waard.

http://astrojargon.net/EOSInfo.aspx

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Anders gewoon even bij de betere camera winkel langsgaan, die kunnen dit gewoon in 10 minuten voor je uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
Nomad schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:12:
[...]

Even iemand vinden met een Mac, want deze link (die ik dus linkte) werkt 100% zeker:
https://apps.apple.com/nl/app/shuttercount/id720123827?mt=12
Shuttercount gedownload op de Mac en de camera aangesloten via de laptop. Camera aangesloten, maar de app geeft niks weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 09:51
Betaalde versie? Want bij ons in de winkel werkt dat volgens mij met bijna iedere Canon (al had ik gisteren geen shuttercount met een 350D...).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
@Universal Creations

Ja die van € 5.50 heb ik gekocht. Maar krijg totaal geen informatie op mijn Mac..

Heb het gevoel dat die de camera ofzo niet pakt.

[ Voor 56% gewijzigd door Tino. Beunk op 23-07-2019 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nomad schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:57:
Je praat dan zeker over Canon image files?

Want bij Nikon staat de shuttercount wel degelijk in de metadata van ieder individueel image file. :Y
Als ik b.v. exiftool source_jpeg_file.jpg | find “Shutter Count”
intik en een willkeurig .jpg, .tiff of .nef file selecteer krijg ik keurig "Shutter count : xxxx" terug.
En zelfs een simpel progje als IrfanView toont bij Image/Information/EXIF info ook dezelfde waarde bij 'Total Pictures'.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-07 20:13

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Universal Creations schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:59:
Betaalde versie? Want bij ons in de winkel werkt dat volgens mij met bijna iedere Canon (al had ik gisteren geen shuttercount met een 350D...).
De 350D heeft dan ook een oude Digic II processor, volgens mij is het pas uit te lezen vanaf de Digic III m.u.v. de 500D.
ehtweak schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 23:30:
[...]

Je praat dan zeker over Canon image files?

Want bij Nikon staat de shuttercount wel degelijk in de metadata van ieder individueel image file. :Y
Als ik b.v. exiftool source_jpeg_file.jpg | find “Shutter Count”
intik en een willkeurig .jpg, .tiff of .nef file selecteer krijg ik keurig "Shutter count : xxxx" terug.
En zelfs een simpel progje als IrfanView toont bij Image/Information/EXIF info ook dezelfde waarde bij 'Total Pictures'.
Klopt, bij Canon is dit niet het geval, noch in de RAW noch in de JPG. Trust me, ze slaan het niet op ;) Bij Nikon is het een ander verhaal inderdaad, die slaan het op in iedere foto die je maakt, in ieder geval in de JPGs. Of het in de RAW data ook staat weet ik niet, maar dat boeit ook niet zo veel.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Misschien eens een bezoekje aan Kamera Express. Die kunnen dat vast wel uitlezen voor je.

[ Voor 7% gewijzigd door Ronker op 26-07-2019 11:00 ]

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1