Op zoek naar een tweede toestel. Sony of Samsung?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Mijn oog viel hier in de uitverkoop (ben in het buitenland) op twee 65" toestellen, die helaas niet allebei in één winkel te zien zijn (het werkt allemaal wat anders hier).

Het betreft een Sony XG8196 en een Samsung Q60R.

Heb alleen de Sony 'live' kunnen zien, ziet er best goed uit. Heb niet al te veel eisen, eigenlijk alleen maar een redelijk goed geluid (koop er geen soundbar bij).

Thuis in Amsterdam heb ik een Sony A1 die op Android draait, dus dat heeft mijn lichte voorkeur.

Is er erg veel verschil qua beeld tussen die twee? Nogmaals: kan ze niet naast elkaar bekijken.
Televisie is voor dagelijk gebruik, met een HD mediabox (Sky Q) en een mediabox waarmee ik HD Ziggo kijk.

Mijn films op Blu Ray zijn voor een gedeelte 4K/HDR, maar die gebruik ik niet zo heel vaak. Gaat dus voornamelijk over 'normaal' televsie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
Beide modellen zijn van dit jaar en sinds een paar maanden op de markt, de uitverkoop zal dan denk ik eerder een wassen neus zijn.

De Sony 65XG8196 heeft een IPS paneel, in tegenstelling tot de Samsung Q60R met een VA paneel, dit betekent dat het native contrast erg laag is. Het native contrast van de Samsung Q60R zal 5 tot 6 keer hoger liggen, over het algemeen kun je stellen dat hoe hoger het contrast is hoe mooier het oogt. En aangezien jij al een OLED tv gewend bent gaat een IPS paneel jou nog beter opvallen (in negatieve zin).

Q60R is overpriced (sowieso in Nederland), wat is de prijs van beide modellen die je op het oog hebt?

De Sony XF9005 uit 2018 loopt dit jaar nog door, wellicht kun je hier naar kijken. Op dit moment de interessantste LCD tv qua prijs/ kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
Akkoord, de XF9005 zul je wellicht vinden aan een lagere prijs dan de Q60R, zou dan ook sowieso voor de XF9005 kiezen.

Een IPS kiezen is geen goed idee als je oled contrast gewoon bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het is een KD65ZF9 geworden, voor zo'n 1200 pond.