Mail versturen vanaf LAN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_vriesmarten
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01-2021
Beste allemaal,

Ben nieuw hier, maar loop al een tijd te stoeien met een probleem.

Ik heb een router met aan de LAN kant 2 apparaten. Deze hebben beiden een statisch IP 192.168.1.1 en .2

De router zit met internet verbonden aan de WAN kant (DHCP).

Nu kan de LAN kant alleen benaderd kan worden via VPN. Dit wordt verzorgt door de Router. Zo is het nu geconfigureerd.

Ik probeer toe te voegen dat met 192.168.1.1 een mail verstuurt wordt(met een gmail account). Dit krijg ik niet voor elkaar,

Heeft iemand tips? en is dit überhaupt mogelijk?

Alvast bedankt voor de reacties,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:31
Heeft 192.168.1.1 wel toegang tot internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
geregistreerd 2009???

Maar als een pc aan internet hangt zou gmail in principe mogelijk moeten zijn.

Wat gaat er precies mis?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
de_vriesmarten schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:43:
Ik probeer toe te voegen dat met 192.168.1.1 een mail verstuurt wordt(met een gmail account). Dit krijg ik niet voor elkaar,
Een IP adres kan geen mail versturen. Wat voor apparaten hebben we het over? Wat voor OS draait daar op? Wat voor software gebruik je daarop waarmee je de mails wilt versturen? Wat voor foutmelding krijg je dan of wat gaat er mis?

[ Voor 6% gewijzigd door Cpt.Morgan op 23-07-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_vriesmarten
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01-2021
De machine heeft geen toegang tot internet.

Ben geregisteerd in 2009, maar sindsdien nooit wat met mijn account gedaan,

Het gaat om een machine met aan de LAN kant een PLC + HMI. Krijg een general communication error.

Maar ik heb geen internet, dus dan is het niet mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Nu online
wie/wat precies meldt een 'general communication error'?

Of eigenlijk:
probeer eens in een kort verhaal de hele situatie te beschrijven, nu is dat totaal onduidelijk

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-10 20:23
Als je geen internet hebt zal Gmail ook niet werken deze heeft juist internet nodig om verbinding met de server te maken.
Oftewel zorg dat je apparatuur internet krijgt dan is alles mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Nu online
zoals ik het nu probeer te begrijpen:

je hebt twee apparaten die door derden beheerd worden via internet (op een dedicated lijn?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 13:15
Ik ga ervan uit de het IP adres van je router/gateway anders is dan de 2 computers.
In de router zijn de netwerken mogelijk gesplitst, daarbij ga ik dan ook vanuit dat je in de router instellingen moet aanpassen voor toegang tot internet tot 1 van de computers als je mail wilt versturen.
Welke router heb je en wat heb je zoal gedaan ( in volle detail graag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:31
Wellicht moet je even noemen wat in eerste instantie is wat je wil bereiken. Want dit klinkt als een XY-probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is het lokale IP-adres van je gateway, de LAN kant van je router? Als dat ook 192.168.1.1 is dan heb je een conflict. Geef de LAN kant apparatuur gewoon een IP-adres via DHCP en dan zal dit zich wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

de_vriesmarten schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:43:
...
Nu kan de LAN kant alleen benaderd kan worden via VPN. Dit wordt verzorgt door de Router. Zo is het nu geconfigureerd...
Wie heeft dat voor je geconfigureerd? Vraag de persoon in kwestie om dit probleem voor je op te lossen
de_vriesmarten schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:05:
...
Het gaat om een machine met aan de LAN kant een PLC + HMI. Krijg een general communication error...
Het klinkt nu alsof je een beveiliging probeert te omzeilen en jou daar mee helpen is tegen de regels van dit forum

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
de_vriesmarten schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:05:
De machine heeft geen toegang tot internet.

Ben geregisteerd in 2009, maar sindsdien nooit wat met mijn account gedaan,

Het gaat om een machine met aan de LAN kant een PLC + HMI. Krijg een general communication error.

Maar ik heb geen internet, dus dan is het niet mogelijk?
Er is geen touw aan je hele situatie vast te knopen, je geeft geen enkele informatie over hoe de situatie er uit ziet of wat voor apparaten en software dit uberhaupt om gaat en je beantwoord nauwelijks de vragen die de mensen hier (die je proberen te helpen....) je stellen.

Zo kunnen we je natuurlijk niet helpen. Begin eens met een helder verhaal van de situatie, leg uit wat je probleem precies is en geef antwoorden op de vragen van de mensen hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Cpt.Morgan op 23-07-2019 22:27 ]

Pagina: 1