W2k:Door ACPI alle apparaten op IRQ9,hoe oplossen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:07
Door de ACPI staan een stuk of 6 apparaten op irq9 te klooien. Daardoor werkt m'n modem voor geen meter; na een kwartier wordt er geen data meer doorgevoerd. Ik denk dat dat komt omdat er zoveel apparaten op dezelfde irq staan.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Of moet ik hiervoor ACPI uitzetten?

Zo ja, is dat dan de powermanagement in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt het in de bios uitzetten indien daar een optie voor instaat. Anders zul je de biosfile moeten hacken met MODBIN6 (award bios)
ACPI uitschakelen bij win2000 install kan door op F5 te drukken als er Press F6 for scsi controllers wordt gevraagd.

Misschien kun je wel direct van acpi naar standard pc door de HAL te veranderen
(device Manager, computer, acpi pc, properties, change driver, display compatible list.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden en conflicten vermeld dan.Indien dit niet het geval is ligt het daar waarschijnlijk niet aan er kan vrij veeel op het zelfde adres.Heb je toevallig een isdn kaart erin zitten er zijn soorten die na ongeveer 7 tot 10 minuten ineens geen data meer doorgeven en na opnieuw opstarten weer werken.Dit ligt aan de Drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Ik kan ACPI niet zomaar uitzetten in de bios, ik heb hier een Dell Inspiron. Ik zal straks even kijken wat voor bios dat is.

thanx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
silures, ik heb geen isdn, maar precies hetzelfde probleem als wat jij beschrijft heb ik met mijn modem. En daar heb ik de nieuwste drivers van gedownload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Denk niet dat t aan je ACPI ligt.. hier hangen 5 apparaten aan IRQ 9 en dat gaat al hele lange tijd goed.. het is naar horen zeggen een virtueel IRQ wat je ACPI zelf helemaal regelt
Kun je modem niet op een adner IRQ installeren? meestal doe je dat door een jumpertje op de kaart om te zetten.

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
nee, alles zit geintegreerd. Het is namelijk een notebook. En die ga ik niet openslopen. Het zou zo moeten werken. Maar de modem geeft meer problemen, na een ingesprek-toon ofzo kan ik niet meer inbellen. Hij zegt dan "kan geen verbinding maken" ofzo

heel irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar apparaatbeheer, naar computer, daar staat iets van "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI-pc)", ga dat stuurprogramma bijwerken naar "standaard-pc". Nu zijn niet alle apparaten meer op IRQ 9.

LET OP!! Je moet nu wel al je drivers opnieuw installeren! En ik kan je niet garanderen dat je modem-probleem nu opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Ik ben nu een half uur online, en het lijkt nu goed te gaan. Maar het kan altijd nog fout gaan..
Pagina: 1