Ik heb een SCSI Controller kaart Adaptec 29160N. Met alleen de Volgende HDD Seagate cheetah 15K 73GB ST373455LC erop aangesloten met een 80 pin naar 68 pin converter. Nu haal ik maar 70 MB lezen in Windows XP Zie het plaatje hier onder.

Overal op de schijf is de snelheid rond de 70mb. Normaal hoort de snelheid altijd langzaam naar beneden te lopen. Deze schijf moet wel boven de 100mb kunnen aantikken volgens reviews op internet. Mijn adaptec moet 160 mb aan kunnen volgens de site https://storage.microsemi...ort/scsi/u160/asc-29160n/
Dit zijn de Instellingen in de bios van de kaart. Zie de plaatjes hier onder

Misschien staat hier iets niet goed. Ik heb van veel instellingen ook geen idee wat ze doen. Is de eerste keer dat ik met SCSI werk. Waarom zet adaptec de kaart altijd standaard op id 7 en waar kan ik die het beste op zetten?
Ik gebruik deze Terminator

Waar is een terminator voor nodig? Ik heb zowel met als zonder geprobeerd. Het had geen effect op de snelheid. Ik gebruik een 68 pin kabel waar 2 aansluitingen op zitten in voor de HDD en 1 voor de Terminator
Deze 80 pin naar 68 pin converter gebruik ik. ACT8852A

Dit zit verder in de PC
Pentium 3 1400mhz
Videokaart:Geforce ti 4600 128mb
Geheugen:512 MB Geheugen
Moederbord: Shuttle AV18
Geluidskaart: Creative soundblaster live 1024
Netwerk: PCI Realtek RTL8139D
Wie kan mij hier bij helpen en vertellen wat er niet goed gaat.
Overal op de schijf is de snelheid rond de 70mb. Normaal hoort de snelheid altijd langzaam naar beneden te lopen. Deze schijf moet wel boven de 100mb kunnen aantikken volgens reviews op internet. Mijn adaptec moet 160 mb aan kunnen volgens de site https://storage.microsemi...ort/scsi/u160/asc-29160n/
Dit zijn de Instellingen in de bios van de kaart. Zie de plaatjes hier onder
Misschien staat hier iets niet goed. Ik heb van veel instellingen ook geen idee wat ze doen. Is de eerste keer dat ik met SCSI werk. Waarom zet adaptec de kaart altijd standaard op id 7 en waar kan ik die het beste op zetten?
Ik gebruik deze Terminator
Waar is een terminator voor nodig? Ik heb zowel met als zonder geprobeerd. Het had geen effect op de snelheid. Ik gebruik een 68 pin kabel waar 2 aansluitingen op zitten in voor de HDD en 1 voor de Terminator
Deze 80 pin naar 68 pin converter gebruik ik. ACT8852A
Dit zit verder in de PC
Pentium 3 1400mhz
Videokaart:Geforce ti 4600 128mb
Geheugen:512 MB Geheugen
Moederbord: Shuttle AV18
Geluidskaart: Creative soundblaster live 1024
Netwerk: PCI Realtek RTL8139D
Wie kan mij hier bij helpen en vertellen wat er niet goed gaat.