Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MacBook Pro touchpad & muis reageren niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sjaevers
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 16-12-2019
Ik heb sinds een uurtje een probleem met mijn Macbook Pro 13 inch met retina display uit 2014 nadat ik het ging schoonmaken. Ik heb mijn touchpad afgeveegd met een lichtvochtig doekje, maar verder niks gedaan waardoor het (water)schade kan hebben in mijn optiek. Mijn touchpad/trackpad reageert slecht op mijn vingers en begint uit zichzelf te trippen. Het reageert ook niet meer op klikken. Ik ging googlen naar dit probleem en kwam meerdere keren een PRAM restore(?) tegen als oplossing. Dat heb ik dus uitgevoerd maar zonder resultaat. Mijn externe draadloze muis werkt ook niet naar behoren. Bewegen zonder trippen is geen probleem maar ook bij de externe muis is er geen reactie op klikken. Weet iemand wat hier mogelijk het probleem kan zijn en hoe dat op te lossen is?

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08-03 19:08
Als je 'm schoon hebt gemaakt met een vochtig doekje en sindsdien problemen hebt, dan zou ik 'm direct (volledig) uitzetten en minimaal 24 uur laten drogen. En dus ook niet verder gaan prutsen, want dan loop je het risico dat er nog meer kapot gaat.

The devil is in the details.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
En anders vanaf stap 38 uitvoeren. Dit kan zonder de accu los te maken. Zo kun je wel je muis bedienen zonder dat het trackpad een eigen leven leidt.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True