Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdubbelV
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-06 08:21
Hi,

Sinds een paar dagen herkent mijn iPhone X de SIM kaart die erin zit niet meer. Het icoontje rechts bovenin dat normaal aangeeft hoe goed je bereik is, blijft zoeken naar mobiel bereik. Het vreemde is als ik de SIM kaart uit de telefoon haal dan zou de iPhone normaal aan moeten geven dat er geen SIM kaart geinstalleerd is. Echter geeft de iPhone helemaal niets aan als ik de SIM kaart eruit haal en blijft zoeken naar mobiele data.
Als ik de SIM kaart in een andere telefoon doe dan werkt deze gewoon.
...

iPhone X 64GB Space Gray (2017)
iOS 13 public beta
Provider: KPN
...

SIM kaart eruit en opnieuw in de iPhone geplaatst.
iPhone opnieuw opgestart.
SIM kaart in andere telefoon geplaatst. Hier werkt de SIM kaart wel.
Contact met KPN gehad, abonnement is verder niets mis mee.
Netwerkinstellingen hersteld.
iOS update geprobeerd te installeren. (Niet mogelijk omdat de update niet geverifieerd kon worden bij Apple, waarschijnlijk omdat mobiele data niet werkt)
Wis alle inhoud en instellingen.
DFU mode en iPhone hersteld. Na DFU is de iPhone helemaal niet meer te gebruiken omdat de iPhone niet meer geactiveerd kan worden. Omdat de SIM kaart dus niet herkend wordt.
Via 3uTools iOS 12 opnieuw geflashed.
Via Reiboot een deep repair uitgevoerd.
Naar de Apple Store geweest die geven aan dat zij het issue niet kunnen oplossen en dat ik het toestel kan opsturen wat mij zo'n 600 euro gaat kosten.
...

Ik heb dus al redelijk wat geprobeerd. Iemand misschien eerder tegen dit probleem aangelopen en weet hoe dit op te lossen. Kan hier nauwelijks iets over vinden op internet.
Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 21:48
Valt dit niet onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 20:29
Heb je hem via KPN ontvangen? Je hebt dan nog garantie, maar dan moet je niet bij Apple zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even andere Sim proberen. Anders richting een garantie traject idd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdubbelV
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-06 08:21
Dan ga ik morgen even contact opnemen met KPN en kijken of dit inderdaad onder garantie valt.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06 18:28
Kan je op de iPhone nog ergens het IMEI en Modem nummer terugvinden? Aangezien je hem naar fabrieksinstellingen hebt gezet kan je hiervoor op de "i" duwen rechtsonderdaan je scherm. Je moet geen simkaart plaatsen om je iPhone te activeren (sinds iOS 11 als ik me niet vergis).

Als je hem lang genoeg laat liggen en hij geeft een melding zoals in de foto is je baseband chip defect en is dit sowieso garantie. (Let vooral ook op het driehoekje naast "No Service", kan soms ook even duren voordat je het ziet aangezien hij een tijdje blijft proberen.)
Baseband defect

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeros
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Toen ik dit probleem had met mijn iPhone 6 bleek dat de simkaart connector defect was. Enige oplossing was vervanging van het moederbord.
Pagina: 1