"Windowstoets + E" werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 21:28
Hoi,

Sinds vanmiddag werkt mijn windowstoets + E niet meer. ("Windowstoets" zal ik verder afkorten als "WT"). Ik gebruik deze toetsencombinatie altijd om de explorer op te starten, maar dat lukt nu dus niet meer.

Eerst kreeg ik een foutmelding bij het gebruik van de toetscombinatie ("No rights to access folder or folder does not exists" of iets dergelijks). Na een reset, gebeurt er helemaal niets meer bij WT+E. Als ik via het startmenu naar de explorer ga, gaat dat prima, en de andere WT-combinaties werken nog wel.

Wie o wie weet hoe ik deze toetscombinatie weer werkend krijg.

PS: even voor de volledigheid: ik gebruik ME :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
waarschijnlijk heb je de gebruiker waarmee je inlogt een aantal beperkingen gegeven

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
Op zaterdag 28 juli 2001 17:47 schreef gnimmeL_kraD het volgende:
waarschijnlijk heb je de gebruiker waarmee je inlogt een aantal beperkingen gegeven
Dat kan het volgens mij niet zijn. Ik kan de Windows explorer nl. nog wel opstarten, alleen niet via WT+E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Gebruik je TweakUI?
'Enable Windows+X hotkeys' in het tabblad IE aanvinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
Op zaterdag 28 juli 2001 20:14 schreef Cheatah het volgende:
Gebruik je TweakUI?
'Enable Windows+X hotkeys' in het tabblad IE aanvinken...
Nee, ik gebruik(te) nog geen TweakUI. Ik heb 'm net gedownload, en dat vinkje geprobeerd. Zet ik het vinkje uit, dan doet geen enkele Windows+X het meer, en als ik het vinkje daarna weer aanzet (en weer reboot), werken alle Windows+X-toetsen weer, behalve Windows+E |:( Schiet mij maar lek :(

Windows opnieuw installeren voor zo iets kleins is een beetje overdreven, maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...die sneltoetsen zijn zo handig...

nou dan weet ik het ook niet meer, vage bug denk ik, of een feature ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
Op zaterdag 28 juli 2001 23:21 schreef Cheatah het volgende:
...die sneltoetsen zijn zo handig...
Inderdaad, die dingen zijn een van de weinige echt handige dingen in Windows... ik gebruik ze bij het leven... en nu.. :'( :'(
nou dan weet ik het ook niet meer, vage bug denk ik, of een feature ;)
Ja, een feature waarmee je je registry leert kennen. Ik zit nu nl. de hele registry door te spitten om te kijken waar die sneltoetsen opgeslagen worden. Wish me luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 28 juli 2001 23:28 schreef MmmBeer het volgende:
Ja, een feature waarmee je je registry leert kennen. Ik zit nu nl. de hele registry door te spitten om te kijken waar die sneltoetsen opgeslagen worden.
ROTFL
That's one way of looking at a problem :P
Wish me luck.
Bij deze ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 14:11
ff windhoos opnieuw installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
Op zondag 29 juli 2001 00:51 schreef jan-marten het volgende:
ff windhoos opnieuw installeren :)
Dat hoeft eind volgende week pas volgens mijn schema, dan heeft deze install er weer een maand er opzitten :9. Tot die tijd behelp ik me wel met Ctrl+Alt+E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Of je geeft met WinKEY je eigen shortcuts op.
Is gratis en werkt echt super!! (als je op hotkeys geilt). Je kan aan alles (files/mappen) een hotkey met de windows key geven.

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29469

Hoi mmmBeer,
Hier moet je zijn:

Zet een nieuwe waarde met de naam "NoWinKeys" als bestandstyp REG_DWORD en geef hem de waarde 1.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsof\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Met deze verandering worden de toetsen niet helemaal buitenwerking gezet. Het worden alleen de functies Win-toetsen + E (Explorer starten) etc. uitgeschakeld, een druk op de toets opent nog steeds het Startmenu.

Moeten de toetsen geheel uitgeschakeld worden, moet je de volgende Registerykey veranderen.

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout

Maak hier een nieuwe Regwaarde met de naam "Scancode Map" als bestandstyp REG_BINARY en zet de waarde op "00000000000000000300000000005BE000005CE000000000".

Na opnieuw opstarten zijn de toetsen uitgeschakeld.

Jan Thomas
http://make-it-better.windows4me.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
Op zondag 29 juli 2001 11:16 schreef jantho het volgende:
Zet een nieuwe waarde met de naam "NoWinKeys" als bestandstyp REG_DWORD en geef hem de waarde 1.
Bedankt voor je tip(s). Het probleem is echter dat er een sneltoets niet werkt, en de rest wel. Ik heb met je registry locaties geprobeerd om zo ongeveer het tegerovergestelde te doen van wat jij beschijft, en het aan- en uitzetten van de sneltoetsen werkt prima, alleen krijg ik WT+E nog steeds niet aan het werk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En daarom is het probleem ook zo vaag...
Dat er maar één toetscombo niet werkt.

Heb je al een ander toetsenbord geprobeert? Je weet maar nooit :P
Pagina: 1