Kan een defecte gpu een boot voorkomen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squirle123
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-03-2023
Situatie - zondag zet de pc zich volledig uit. Geen blue screen of waarschuwingen. En wilt niet meer aan. Geen fans die draaien, lichten op mb of bios beeps. Sy

Systeem - Core i5 6600, RX 470, Corsair 550mx gpu. Systeem in de config 2 jaar oud. Geen eerdere issues met hard crash

Nieuwe psu binnen (corsair 550 nwe). Geen verandering.
Verwissel gpu in systeem radeon 4770. Geen issues. Geen stress test gedaan, maar zonder problemen in windows.

Hoogswaarschijnlijk dus de gpu dood, maar voor zover mijn geheugen gaat zou een systeem met een dode gpu toch wel aan moeten gaan? CPU fan spin, led licht op mb etc.

Zou er power delivery issue kunnen zijn (6 pin 4770 vs 8-pin rx470) op het moederbord of speelt mijn geheugen me parten?

[ Voor 7% gewijzigd door squirle123 op 22-07-2019 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als de GPU de voeding kortsluit, of de sense lines kortsluit, dan klopt het dat je systeem stroomloos kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:15
Dit kan zeker, zelf vorige zomer gehad toen mijn 970 GTX uit het niets de geest had gegeven. Heb toen eerst de oorzaak bij mijn PSU gezocht, maar met een nieuwe ook geen boot. Vervangen van de GPU was de oplossing.