Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatenkaas2120
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-09 14:33
Mijn vraag
Ik heb nu sinds 2 maanden een nieuwe pc en heb er een probleem mee.

Bij CSGO haal ik nooit meer dan 200 fps op de allerlaagste settings, atm kom ik niet hoger dan 120 fps. Als ik op YouTube kijk zie ik dat dezelfde specs 200+ fps haalt op hoge settings. Dit is ook alleen bij CSGO. Bij BF5, Apex Legends, R6, PUBG haal ik gewoon goede fps bij de hogere settings. Iemand een idee hoe dit kan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ryzen 5 2600
MSI B450 Gaming Carbon
Corsair H100i RGB Platinum
Corsair Vengeance RGB Pro 2x8GB 3200Mhz
MSI RTX 2060 Gaming Z
Corsair RM650x
Fractal Design Define S2 Vision RGB
Intel 660p 1tb M.2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met de graphic settings spelen
YouTube tutorials gekeken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het zou handig zijn als je je settings vermeldt dan. VSync aan staan?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatenkaas2120
RobIII schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:08:
Het zou handig zijn als je je settings vermeldt dan. VSync aan staan?
Vsync staat uit, en settings staat gewoon alles op het laagste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En wat is de CPU, GPU en MEM usage?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:30

Nemesizz

Untouchable

Laagste settings staat niet gelijk aan hoge FPS... tegendeel zelfs.

Je verlegt de bottleneck van de GPU naar de CPU. En Ryzen (1e en 2e gen) zijn vooral snel in multithread (als games/programma's meer dan 6 of 8 threads gebruiken) maar niet echt in single thread (games die 1, 2 of hooguit 4 threads gebruiken).

"Ja maar lage CPU usage", dat zegt niks, kan nog steeds zijn dat 1 of 2 cores op 100% draaien (bottlenecken) en de rest niks doen (worden niet gebruikt door betreffende game) en dan zit je met een CPU met zoveel threads zogenaamd op een lage usage, maar ondertussen bottlenecked die wel. Dit zag je ook vaak terug bij CPU zoals de AMD FX octacores (die hadden veel threads, maar erg slappe cores, en zat je al heel snel aan een bottleneck als een programma niet alle cores/threads gebruikt, maar CPU usage in percentage was zogenaamd wel laag).

Ik speel zelf CSGO niet, maar na wat nazoeken zou de game iets van 2 of 3 cores gebruiken, de rest blijft dan zo goed als onbenut en als je dan alles op low zet, gaat je CPU een bottleneck vormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitta
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07 12:11
Probeer eens je game te verifyen.

Ga naar je Steam bibliotheek > Properties > Local Files> Verify Integrity of game files.

Aangezien het niet vermeld staat: Heb je ook je drivers up to date? Ik heb ook zeer lage FPS in CS:GO wanneer ik ze een tijdje niet meer heb geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatenkaas2120
Mitta schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:27:
Probeer eens je game te verifyen.

Ga naar je Steam bibliotheek > Properties > Local Files> Verify Integrity of game files.

Aangezien het niet vermeld staat: Heb je ook je drivers up to date? Ik heb ook zeer lage FPS in CS:GO wanneer ik ze een tijdje niet meer heb geupdate.
Ja alle drivers zijn up to date.
Dat met de game files moet ik even een keer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:29
Heb je een monitor met een refreshrate >120 ?
Mbt tot de opmerking hierboven, in de taskmanager kun je eenvoudig zijn hoeveel cores idd belast worden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gatenkaas2120 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:33:
Als ik op YouTube kijk zie ik dat dezelfde specs 200+ fps haalt op hoge settings.
Zelfde specs heeft ook dezelfde CPU?

CSGO is nogal CPU intensive, dat zal gegarandeerd je bottleneck zijn, het enige wat je nu moet doen is controleren of dit inderdaad bij jou ook het geval is. Zoals anderen al aangaven gaat het vooral om de single clock performance.
Als dit de bottleneck is kun je eventueel kijken naar een overclock.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatenkaas2120
Bossie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:10:
Heb je een monitor met een refreshrate >120 ?
Mbt tot de opmerking hierboven, in de taskmanager kun je eenvoudig zijn hoeveel cores idd belast worden.
Ja, heb een 144hz monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatenkaas2120
True schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:17:
[...]

Zelfde specs heeft ook dezelfde CPU?

CSGO is nogal CPU intensive, dat zal gegarandeerd je bottleneck zijn, het enige wat je nu moet doen is controleren of dit inderdaad bij jou ook het geval is. Zoals anderen al aangaven gaat het vooral om de single clock performance.
Als dit de bottleneck is kun je eventueel kijken naar een overclock.
Ja zelfde cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatenkaas2120
Tsurany schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:31:
En wat is de CPU, GPU en MEM usage?
CPU: tussen de 15 en 30
GPU: Zelfde ^
Mem: 45/50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatenkaas2120
Nemesizz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:40:
Laagste settings staat niet gelijk aan hoge FPS... tegendeel zelfs.

Je verlegt de bottleneck van de GPU naar de CPU. En Ryzen (1e en 2e gen) zijn vooral snel in multithread (als games/programma's meer dan 6 of 8 threads gebruiken) maar niet echt in single thread (games die 1, 2 of hooguit 4 threads gebruiken).

"Ja maar lage CPU usage", dat zegt niks, kan nog steeds zijn dat 1 of 2 cores op 100% draaien (bottlenecken) en de rest niks doen (worden niet gebruikt door betreffende game) en dan zit je met een CPU met zoveel threads zogenaamd op een lage usage, maar ondertussen bottlenecked die wel. Dit zag je ook vaak terug bij CPU zoals de AMD FX octacores (die hadden veel threads, maar erg slappe cores, en zat je al heel snel aan een bottleneck als een programma niet alle cores/threads gebruikt, maar CPU usage in percentage was zogenaamd wel laag).

Ik speel zelf CSGO niet, maar na wat nazoeken zou de game iets van 2 of 3 cores gebruiken, de rest blijft dan zo goed als onbenut en als je dan alles op low zet, gaat je CPU een bottleneck vormen.
Ik heb geprobeerd alles op de hoogste settings te zetten en daar kwam ik niet hoger dan 100 fps :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:30

Nemesizz

Untouchable

Met 30% cpu usage op een 12 thread CPU (6 cores, 12 threads) kom je uit op net iets minder dan 4 threads in gebruik (en wat ik zo lees kan het kloppen dat de game niet meer dan 4 threads gebruikt).

Dat je GPU 30% gebruikt houd in dat die op de CPU zit te wachten (of je moet een frame-limiter of iets als vsync aanhebben staan).

Check ook even of je geen achtergrond programma's zoals Xboxdvr aan hebt staan (staat default aan in Windows 10... kan soms ook behoorlijk negatieve invloed hebben op prestaties).

Ook eventueel temperaturen controleren (GEEN Speccy gebruiken, maar een programma als HWInfo of iets dergelijks). Ik verwacht het niet, maar wie weet word iets te warm en krijg je thermal throttle (AIO waterkoeler waar de pomp niet goed werkt bijvoorbeeld, of niet voluit draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatenkaas2120
Nemesizz schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:40:
Met 30% cpu usage op een 12 thread CPU (6 cores, 12 threads) kom je uit op net iets minder dan 4 threads in gebruik (en wat ik zo lees kan het kloppen dat de game niet meer dan 4 threads gebruikt).

Dat je GPU 30% gebruikt houd in dat die op de CPU zit te wachten (of je moet een frame-limiter of iets als vsync aanhebben staan).

Check ook even of je geen achtergrond programma's zoals Xboxdvr aan hebt staan (staat default aan in Windows 10... kan soms ook behoorlijk negatieve invloed hebben op prestaties).

Ook eventueel temperaturen controleren (GEEN Speccy gebruiken, maar een programma als HWInfo of iets dergelijks). Ik verwacht het niet, maar wie weet word iets te warm en krijg je thermal throttle (AIO waterkoeler waar de pomp niet goed werkt bijvoorbeeld, of niet voluit draait).
Temps zijn normaal: Cpu niet hoger dan 45 en GPU niet verder dan 50.
Pagina: 1