Toon posts:

Beste budget 144Hz 1080P monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Een 144Hz 1080P monitor die goed is voor gamen. Geweldige kleuren en dergelijk zijn niet belangrijk voor mij.

Wat is je budget?
maximaal 220 euro

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Voornamelijk gamen en wat webbrowsen.

144Hz is voor mij een must. Zelf heb ik niet een reden om boven 1080P te gaan. Ik vind het een fijne resolutie en het is goed genoeg voor mijn build.

Ik heb een paar varianten bekeken en weggestreept. Ik ga deze bij Azerty kopen i.v.m. het feit dat ik een cadeuabon heb. De paar monitoren die ik nog over heb zijn de volgende:

- AOC G2590FX voor 199 euro
- MSI OPTIX MAG241C voor 199 euro, maar deze had wat gemixte reviews.
- Acer XF240Hbmjdpr voor 179 euros
- Viewsonic XG2401 voor 219 euros A-keuze, of 239 brand-new.

Vind het maar lastig om te bepalen welke ik het gaat worden en van de XF240 en G2590FX kan ik lastig reviews vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2019 14:06 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-07-2019 21:30)

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-01 08:32
Enige positieve dingen die je erover kan zeggen, en enige nadelen die je kan beschrijven naast de kleuren?
Makkelijk te verstellen op hoogte. Ook is er software beschikbaar waarmee je de settings aan kan passen van de monitor, dan hoef je niet zo te pielen met de knopjes onder het beeldscherm. Er zit een usb hub van 2 poorten bij (of de aansluitingskabel erbij zit ligt aan waar je m koopt geloof ik, ik had er nog 1 liggen), ook met 3.5mm jack.

De kleuren is echt even spelen met de instellingen en helderheid en dergelijke. Als je eenmaal de goede instellingen hebt gevonden is het wel prima te doen hoor, zeker als je aangeeft dat kleuren niet heel belangrijk zijn.

Misschien dat je hier een vergelijk uit kan halen: https://nl.hardware.info/...e-144hz-voorbij#inleiding
Hier worden aardig wat monitoren met elkaar vergeleken (weliswaar uit 2017)

Alle reacties

• Brubs
Ik heb zelf deze: pricewatch: LG UltraGear 24GM79G Zwart

Best tevreden over, alleen moet je wel wat aan de kleuren doen, maar daar zijn genoeg tutorials over te vinden op het internet.

Ik zelf ben op zoek naar een 27inch 1440p monitor. Maar qualitatief is het best een prima monitor voor de prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Brubs schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:34:
Ik heb zelf deze: pricewatch: LG UltraGear 24GM79G Zwart

Best tevreden over, alleen moet je wel wat aan de kleuren doen, maar daar zijn genoeg tutorials over te vinden op het internet.

Ik zelf ben op zoek naar een 27inch 1440p monitor. Maar qualitatief is het best een prima monitor voor de prijs.
Enige positieve dingen die je erover kan zeggen, en enige nadelen die je kan beschrijven naast de kleuren?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2019 13:06 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Brubs
Makkelijk te verstellen op hoogte. Ook is er software beschikbaar waarmee je de settings aan kan passen van de monitor, dan hoef je niet zo te pielen met de knopjes onder het beeldscherm. Er zit een usb hub van 2 poorten bij (of de aansluitingskabel erbij zit ligt aan waar je m koopt geloof ik, ik had er nog 1 liggen), ook met 3.5mm jack.

De kleuren is echt even spelen met de instellingen en helderheid en dergelijke. Als je eenmaal de goede instellingen hebt gevonden is het wel prima te doen hoor, zeker als je aangeeft dat kleuren niet heel belangrijk zijn.

Misschien dat je hier een vergelijk uit kan halen: https://nl.hardware.info/...e-144hz-voorbij#inleiding

Verwijderd

Topicstarter
Heb mn keuze gemaakt 👍 deze gaat 'm worden.

Verwijderd

Topicstarter
Brubs schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:37:
[...]

Wil ik graag even navragen: Ik lees veel over "Scan lines" bij hoge refreshrates, heb je daar ook last van? en zo ja valt het erg op?

• trainsim87
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-02-2023
Persoonlijk raad ik je de MSI OPTIX MAG241C, ik heb een 27 inch versie maar ik heb er goede ervaringen mee

• Brubs
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:41:
[...]

Wil ik graag even navragen: Ik lees veel over "Scan lines" bij hoge refreshrates, heb je daar ook last van? en zo ja valt het erg op?
Ik heb dit nog niet meegemaakt als ik eerlijk ben. Heb hem nu bijna 2 jaar.

Ik zelf ben ook op zoek naar een 27 inch, alleen dan 1440p 144hz misschien is dat ook interessant voor je. Wel een stukje duurder

Verwijderd

Topicstarter
Brubs schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 07:45:
[...]

Ik heb dit nog niet meegemaakt als ik eerlijk ben. Heb hem nu bijna 2 jaar.

Ik zelf ben ook op zoek naar een 27 inch, alleen dan 1440p 144hz misschien is dat ook interessant voor je. Wel een stukje duurder
Heb je 144 Hz over de HDMI kabel of over de Display kabel?

Reden dat ik dat vraag is omdat ik Azerty even gemailed had met wat voor kabel de monitor geleverd werd. Mij vertelden ze met alleen een HDMI kabel.

Als je het met een display kabel hebt geconnect, welke precies? Ik ga googelen en opeens zie ik veel dingen langs komen van "oh deze kabel kan x0 Hz maximaal aan" of "deze kabel kan niet eens X behalen"

Verwijderd

Topicstarter
trainsim87 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:52:
Persoonlijk raad ik je de MSI OPTIX MAG241C, ik heb een 27 inch versie maar ik heb er goede ervaringen mee
Ik heb er wat gemixte reviews over gelezen, maar ik kan me er wel wat meer in gaan verdiepen en overwegen.

• Brubs
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 19:36:
[...]

Heb je 144 Hz over de HDMI kabel of over de Display kabel?

Reden dat ik dat vraag is omdat ik Azerty even gemailed had met wat voor kabel de monitor geleverd werd. Mij vertelden ze met alleen een HDMI kabel.

Als je het met een display kabel hebt geconnect, welke precies? Ik ga googelen en opeens zie ik veel dingen langs komen van "oh deze kabel kan x0 Hz maximaal aan" of "deze kabel kan niet eens X behalen"
Displayport heb ik hem aangesloten, ik geloof dat HDMI maar tot 120Hz support, maar pin me er niet op vast. Bij mij zat deze ook in de doos geleverd.

Verwijderd

Topicstarter
Brubs schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 19:39:
[...]

Displayport heb ik hem aangesloten, ik geloof dat HDMI maar tot 120Hz support, maar pin me er niet op vast. Bij mij zat deze ook in de doos geleverd.
Ik heb blijkbaar toch een DP kabel erbij gekregen.

Alles werkt super :) Alleen even de kleuren een beetje instellen. Scherpte staat nu goed in ieder geval. vooral even wennen.

• Brubs
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01:
[...]

Ik heb blijkbaar toch een DP kabel erbij gekregen.

Alles werkt super :) Alleen even de kleuren een beetje instellen. Scherpte staat nu goed in ieder geval. vooral even wennen.
Er zijn aardig wat tutorials over te vinden, wat precies de goede/fijne instellingen zijn.
Veel succes en veel plezier er mee!

Verwijderd

Topicstarter
Brubs schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:10:
[...]

Er zijn aardig wat tutorials over te vinden, wat precies de goede/fijne instellingen zijn.
Veel succes en veel plezier er mee!
Yow ik wil nog 1 dingetje navragen.

Heb de monitor dus nu een paar maanden en ben er zeer tevreden mee! Ben alleen nog een beetje aan het klooien met een paar instellingen, waaronder de 'Black stabilizer'.

Mag ik vragen wat jouw instellingen zijn voor je monitor?

• Brubs
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2019 @ 01:10:
[...]

Yow ik wil nog 1 dingetje navragen.

Heb de monitor dus nu een paar maanden en ben er zeer tevreden mee! Ben alleen nog een beetje aan het klooien met een paar instellingen, waaronder de 'Black stabilizer'.

Mag ik vragen wat jouw instellingen zijn voor je monitor?
Zal ik vanavond even moeten kijken, als ik er dan nog aan denk 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Brubs schreef op maandag 16 september 2019 @ 07:56:
[...]

Zal ik vanavond even moeten kijken, als ik er dan nog aan denk 8)7
Apprecieer het!

Zover heb ik nog dat mijn scherm een beetje wit kan uitvallen maar dat kan natuurlijk ook door mijn contract of brightness haha

• Brubs
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:17:
[...]

Apprecieer het!

Zover heb ik nog dat mijn scherm een beetje wit kan uitvallen maar dat kan natuurlijk ook door mijn contract of brightness haha
Ik was het dus vergeten |:( Heb een reminder ingesteld als ik thuis kom van werk.

Aangepaste beeldmodus met de volgende instellingen:
- brightness : 75
- contrast : 100
- black stabilizer 50
- gamma - mode 4
- rgb: 47/50/50
- super resolution - off
- dfc - off
- response time - fast
- 1ms motion blur reduction - off
- freesync - on

Hopelijk heb je hier iets aan, heb geloof ik ook nog wat zitten spelen met de nVidia control panel. :P

[ Voor 34% gewijzigd door Brubs op 24-09-2019 17:15 ]

Pagina: 1