Ik zit met een raar issue. Thuis heb ik Ziggo met zo'n witte Connect Box. In het netwerk zit o.a. ook een Synology en daar is wat vreemds mee aan de hand. Alles werkte voorheen prima, maar als ik veel data vraag van de Synology klapt het internet er uit. Op mijn pc heb ik netwerkshares naar de Synology. Als ik ga bladeren naar de foto's share en een map heb met veel foto's dan gaat het mis. Op ongeveer de helft
van de map loopt het spul vast en is de connectie weg. Netwerk en internet.
In de woonkamer staat een receiver en een Apple TV. Stream ik muziek naar 1 van beide via Audiostation dan is bij het 2e of 3e nummer de connectie weg. Netwerk en Internet.
Maar streamen van een video op de Apple TV waarbij de video ook op de Synology staat gaat trouwens wel goed. Dat maakt het probleem nog vreemder.
Op de Synology draait wel het 1 en ander: 3 docker containers (unifi video, unifi wifi en raspberry pi).
Verder niets vreemds.
RDP vanaf extern naar de pc thuis hapert trouwens ook. Deze moet ik op lage settings hebben staan anders
lootp dit ook steeds vast. Video's afspelen bijv. via deze connectie wil niet. Sterker nog, bij gifjes gaat het al mis. Die moet hij eerst inladen.
Ik verdenk het modem van Ziggo van deze rare issues.
Ik heb er meer vertrouwen in dat de Synology wel ok is dan dat het modem brak is.
Wat denken jullie?
De internet connectie komt wel weer automatisch terug, na zo'n 5-10 minuten.
van de map loopt het spul vast en is de connectie weg. Netwerk en internet.
In de woonkamer staat een receiver en een Apple TV. Stream ik muziek naar 1 van beide via Audiostation dan is bij het 2e of 3e nummer de connectie weg. Netwerk en Internet.
Maar streamen van een video op de Apple TV waarbij de video ook op de Synology staat gaat trouwens wel goed. Dat maakt het probleem nog vreemder.
Op de Synology draait wel het 1 en ander: 3 docker containers (unifi video, unifi wifi en raspberry pi).
Verder niets vreemds.
RDP vanaf extern naar de pc thuis hapert trouwens ook. Deze moet ik op lage settings hebben staan anders
lootp dit ook steeds vast. Video's afspelen bijv. via deze connectie wil niet. Sterker nog, bij gifjes gaat het al mis. Die moet hij eerst inladen.
Ik verdenk het modem van Ziggo van deze rare issues.
Ik heb er meer vertrouwen in dat de Synology wel ok is dan dat het modem brak is.
Wat denken jullie?
De internet connectie komt wel weer automatisch terug, na zo'n 5-10 minuten.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.