Rare netwerkproblemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:56
Ik zit met een raar issue. Thuis heb ik Ziggo met zo'n witte Connect Box. In het netwerk zit o.a. ook een Synology en daar is wat vreemds mee aan de hand. Alles werkte voorheen prima, maar als ik veel data vraag van de Synology klapt het internet er uit. Op mijn pc heb ik netwerkshares naar de Synology. Als ik ga bladeren naar de foto's share en een map heb met veel foto's dan gaat het mis. Op ongeveer de helft
van de map loopt het spul vast en is de connectie weg. Netwerk en internet.

In de woonkamer staat een receiver en een Apple TV. Stream ik muziek naar 1 van beide via Audiostation dan is bij het 2e of 3e nummer de connectie weg. Netwerk en Internet.

Maar streamen van een video op de Apple TV waarbij de video ook op de Synology staat gaat trouwens wel goed. Dat maakt het probleem nog vreemder.

Op de Synology draait wel het 1 en ander: 3 docker containers (unifi video, unifi wifi en raspberry pi).
Verder niets vreemds.

RDP vanaf extern naar de pc thuis hapert trouwens ook. Deze moet ik op lage settings hebben staan anders
lootp dit ook steeds vast. Video's afspelen bijv. via deze connectie wil niet. Sterker nog, bij gifjes gaat het al mis. Die moet hij eerst inladen.

Ik verdenk het modem van Ziggo van deze rare issues.
Ik heb er meer vertrouwen in dat de Synology wel ok is dan dat het modem brak is.
Wat denken jullie?

De internet connectie komt wel weer automatisch terug, na zo'n 5-10 minuten.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allicht handig om aan te geven exact welke "witte Connect Box" je hebt (merk+model staat op sticker onderop) en exact welke "Synology" het is, met welke versie van de Synology software. Een tekening van hoe al die apparaten aangesloten zijn kan evenmin kwaad.

Tenslotte de tijdsfactor. "Voorheen" werkte alles prima. Hoe lang geleden ging het mis? Heb je rond die tijd andere hardware toegevoegd of juist software-updates gedraaid? Het ligt redelijk voor de hand dat het probleem ligt bij datgene wat toen veranderd is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
In aanvulling op de vragen van @dion_b hierboven:

* Als je connectie "weg" is, ben je dan alleen de netwerk/interverbinding op dat specifieke apparaat kwijt, of ligt ook de rest van je netwerk er dan uit (kun je bijvoorbeeld nog via je WiFi of bedraad op internet als je combinatie van TV en NAS tot dit probleem leidt)?

* Zijn er nog andere netwerkcomponenten die je niet genoemd hebt (switches, routers, accesspoints, noem maar op)? Neem die allemaal op in de schets van je netwerk waar hierboven om gevraagd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje98
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 16:30
Heb zelf met ziggomodems problemen met hitte gehad, dit is overigens wel een aantal jaren geleden.

Staat je modem in de zon, is ie stoffig, voelt het modem warm aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het hoofdprobleem begrijp ik, maar mij niet helemaal duidelijk wat je hiermee bedoelt
Wat lukt er niet meer? En met welk apparaat? Heeft de connect-box ook geen uplink meer?
De internet connectie komt wel weer automatisch terug, na zo'n 5-10 minuten.
Hoe weet je dat? M.a.w. wat is jouw definitie dat de “internet connectie” weer “werkt”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Weer even een testje gedaan.
Ik zat op de iPad. Verbonden met wifi modem (dus niet mijn eigen unifi ap).
Op iPad via diskstation naar map met foto’s gegaan. Beetje bladeren. Foto’s op volledig scherm weergeven. Na het bekijken van 5 foto’s fullscreen wilde de 6e niet laden. Ik kon ook geen internetpagina meer openen en Alexa was de verbinding kwijt (rode ring). Daarop bij het modem gekeken. Wit knipperend lampje voorop. Na een paar minuten werdt deze groen en ook wifi en telefoon weer groen. Het internet was dus ook weer terug. Het lijkt mijns inziens dus op een vastlopend modem wat zichzelf herstart.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimave schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:13:
Daarop bij het modem gekeken.
Welke Connectbox is het? Zie ook eerdere vragen hierboven over je apparatuur van @dion_b
Wit knipperend lampje voorop
Welk lampje? Status? Zie pagina 35 als dit je Connectbox is:
https://www.ziggo.nl/pdf/...f-internet-connectbox.pdf (PDF)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Al is het een herstartende modemrouter, dat zegt nog niets over oorzaak. Klinkt bijna alsof je ergens een layer 2 loop maakt en de router op gegeven moment onderuit gaat in de ARP storms. In je tweede post noem je weer andere apparatuur (Alexa). Je hebt blijkbaar erg veel spullen aangesloten. Wederom, zie mijn eerdere vragen en die in alle andere reacties. Als je hulp wilt zul je gestructureerd de situatie aan ons duidelijk moeten maken. Lukraak met je iPad spelen en totaal niet ingaan op inhoudelijke vragen gaat ons en dus ook jou niet verder helpen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:30:
[...]

Welke Connectbox is het? Zie ook eerdere vragen hierboven over je apparatuur van @dion_b

[...]

Welk lampje? Status? Zie pagina 35 als dit je Connectbox is:
https://www.ziggo.nl/pdf/...f-internet-connectbox.pdf (PDF)
Een Compal CH7465LG-ZG (Ziggo Connect Box).
Het onderste lampje wordt wit. Daarboven zit een LAN, wifi en tel lampje.
Die worden groen nadat de onderste ook weer groen is.
Ik zal proberen een netwerktekening te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:35
De laatste compal firmware is buggy, waar het gaat om NAT loopback. Dan gaat het modem spontaan rebooten. Dit probleem is bekend bij Ziggo, en er zijn modems gestapt naar een Arris om deze reden. Ook hebben mensen gemeld dat er problemen zijn bij het hosten van bijvoorbeeld een Minecraft server (van buitenaf bereikbaar) in het netwerk, achter een Compal.

Hoe maak jij connectie met je synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
valkenier schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:04:
De laatste compal firmware is buggy, waar het gaat om NAT loopback. Dan gaat het modem spontaan rebooten. Dit probleem is bekend bij Ziggo, en er zijn modems gestapt naar een Arris om deze reden. Ook hebben mensen gemeld dat er problemen zijn bij het hosten van bijvoorbeeld een Minecraft server (van buitenaf bereikbaar) in het netwerk, achter een Compal.

Via de diskstation/musicstation app of netwerkshares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Het duurde even, maar ik ben creatief bezig geweest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RlJP2ppACF9VeUCDsf2KAA9j/thumb.jpg

Het Ziggo modem wordt trouwens niet warm.
Ik zat eraan te denken om het Ziggo modem in bridge te zetten en mijn eigen router erachter te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:29

_Arthur

blub

Ik zou zeggen: verplaats de netwerk connectie van de Synology van de Ziggo box naar je TL-SG108PE. En gebruik de Ziggo box alleen voor internet verkeer (niet het aansluiten van extra apparatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
_Arthur schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:06:
Ik zou zeggen: verplaats de netwerk connectie van de Synology van de Ziggo box naar je TL-SG108PE. En gebruik de Ziggo box alleen voor internet verkeer (niet het aansluiten van extra apparatuur).
Heb ik reeds geprobeerd. Maakte geen verschil.
De TP-Link waar de Onkyo e.d. aan hangen heb ik ook al eens weg gehaald en alles op de wifi gedaan.
Ook geen succes. Ook de NUC direct aan het Ziggo modem maakte geen verschil.
Misschien de Omnik eens losprikken. Die is er het laatst bij gekomen. Althans, daar zit nu een netwerkkkaart in, want de wifi uit dat ding is belabert. Volledig instabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

valkenier schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:04:

Precies: https://community.ziggo.n...eikbaar-39734/index2.html

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:21
hoe oud is de voeding van dat kastje? Bij mij klaptte de hele verbinding eruit als ik gebeld werd. Het modem/ziggokastje vraagt dan iets meer stroom, en mijn adapter trok dat niet meer. Nieuwe adapter van ziggo lostte het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Dank voor de tip! Zou wel eens het probleem kunnen zijn. Ik benader de nas intern wel via mijn domeinnaam in de apps. Maar de netwerkshares op de pc dan weer via ip. Ik ga kijken of zo'n Arris modem mijn issues verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:29

_Arthur

blub

rimave schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:19:
Dank voor de tip! Zou wel eens het probleem kunnen zijn. Ik benader de nas intern wel via mijn domeinnaam in de apps. Maar de netwerkshares op de pc dan weer via ip. Ik ga kijken of zo'n Arris modem mijn issues verhelpt.
Dus op zijn externe IP?

Dan lopen die verbindingen dus altijd via de Ziggo Box; iets wat je niet wilt als je op je interne netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Er komt een nieuw modem mijn kant op. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
Het probleem zat dus inderdaad in het modem, want met het nieuwe modem heb ik nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 18:52

Ghosty J

Asus

Zelfde probleem hier gehad.
Bleek dat ik te dicht bij de wijkkast zit.
Er zit nu een demper tussen de coaxkabel.
Sindsdien geen last meer van gehad.
Pagina: 1