Meerdere webshops op 1 site (zoals thuisbezorgd)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikos7788
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-07-2020
Hallo,

ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Ik wil graag weten met welke tool/site ik een site kan bouwen die dezelfde functionaliteit heeft als bijvoorbeeld thuisbezorgd.nl. Dus dat je eigenlijk meerdere webshops heb onder 1 site. Ik heb al wat dingen gevonden zoals Multistore/multishop maar geen idee of dit is wat ik bedoel.

2 functionaliteiten die ik eigenlijk zoek zijn het volgende:

- Je moet bij 1 leverancier kunnen bestellen en afrekening in je winkelmand. Het mag dus niet zo zijn dat je artikelen hebt van de ene leverancier en ook artikelen kan bestellen van de andere leverancier en dat deze samen in 1 winkelmand komen. (je bestelt een pizza bij dominos maar kan dan geen pizza bestellen via new york pizza als je bij thuis bezorgd besteld). Thuisbezorgd.nl heeft voor elke restaurant een aparte winkelmand.

- Op de home pagina moet een zoek functie komen waarbij je kan zoeken naar de verschillende "webshops" op de site. Dus net zoals bij thuisbezorgd,nl kan je zoeken op postcode en dan krijg je restaurants die bezorgen in dat gebied.

Heeft iemand enig idee via welke website/webshop tool dit te bouwen is? Heb al op Wix gekeken maar kan het daar niet vinden. Het enige wat ik zie is Multistore/multishops via Presta of Magento.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:29
Ik vrees dat hier wel wat meer werk gaat inkruipen dan "even bij Wix kijken"...

Je wilt dus eigenlijk een overzicht maken van verschillende webshopt (Bol.com, Coolblue, ...)? Of zelf een eigen webshop opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15

Reptile209

- gers -

En in welk opzicht voldoen Presta / Magento niet aan je verwachtingen? Ken beide pakketten helemaal niet, maar blijkbaar voldoen ze niet voor jou.

Ik kan me ook goed voorstellen dat Thuisbezorgd.nl geen kant en klaar pakket gebruikt, maar een (al dan niet deels) zelfontwikkeld systeem. Je moet namelijk niet alleen alles aan de kant van de klant gescheiden kunnen houden, maar ook aan de kant van de leveranciers. En die moeten de juiste bestellingen en betalingen binnen krijgen (na aftrek van jouw fee :+).

Moet je site à la thuisbezorgd een soort van schil over alle losse leveranciers vormen voor het hele bestelproces? Of wil je alleen alle informatie van verschillende sites op één plek bundelen en tonen? Vinden die leveranciers het ook goed als je hun informatie gaat 'scrapen' en tonen op jouw site?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikos7788
Reptile209 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:45:
En in welk opzicht voldoen Presta / Magento niet aan je verwachtingen? Ken beide pakketten helemaal niet, maar blijkbaar voldoen ze niet voor jou.

Ik kan me ook goed voorstellen dat Thuisbezorgd.nl geen kant en klaar pakket gebruikt, maar een (al dan niet deels) zelfontwikkeld systeem. Je moet namelijk niet alleen alles aan de kant van de klant gescheiden kunnen houden, maar ook aan de kant van de leveranciers. En die moeten de juiste bestellingen en betalingen binnen krijgen (na aftrek van jouw fee :+).

Moet je site à la thuisbezorgd een soort van schil over alle losse leveranciers vormen voor het hele bestelproces? Of wil je alleen alle informatie van verschillende sites op één plek bundelen en tonen? Vinden die leveranciers het ook goed als je hun informatie gaat 'scrapen' en tonen op jouw site?
Ik heb snel gekeken op Google en toen kwam ik Presta/Magento tegen maar ik heb hier geen ervaring mee.

Wat ik wil is eigenlijk wat thuisbezorgd ook doet. Restaurants laten aansluiten op mijn website en via mijn website kunnen klanten een bestelling doen voor die specifieke restaurant. Dus zij kunnen hun product aanbieden via mijn website. Ik heb al meerdere restaurants gevonden die hiervoor openstaan en dit graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikos7788
MrSenne schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:44:
Ik vrees dat hier wel wat meer werk gaat inkruipen dan "even bij Wix kijken"...

Je wilt dus eigenlijk een overzicht maken van verschillende webshopt (Bol.com, Coolblue, ...)? Of zelf een eigen webshop opzetten?
Eigenlijk zijn het dus meerdere webshops op 1 site. Klant 1 komt naar mijn website en kan bij restaurant A bestellen of bij restaurant B of restaurant C. Een combinatie is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:49
Eigenlijk wil je iets doen wat al op meerdere manieren bestaat? Maar is het hetzelfde als thuisbezorgd? Want in eerste instantie dacht ik dat je voor spullen (dus niet eten) iets wilde doen. Dat "kan" wel interessant zijn, maar aan de andere kant, dan is het interessanter om in één keer je bestelling te kunnen doen. Ofwel de pricewatch hier, maar dan dat je van je wensenlijst in één keer alles kunt bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Nikos7788 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:30:
[...]
Ik heb snel gekeken op Google en toen kwam ik Presta/Magento tegen maar ik heb hier geen ervaring mee.

Wat ik wil is eigenlijk wat thuisbezorgd ook doet. Restaurants laten aansluiten op mijn website en via mijn website kunnen klanten een bestelling doen voor die specifieke restaurant. Dus zij kunnen hun product aanbieden via mijn website. Ik heb al meerdere restaurants gevonden die hiervoor openstaan en dit graag willen.
Eenvoudig beginnen:

- WordPress (multisite) installeren
- website per restaurant in een subdirectory www.lekker.nl/hl-shoarma/, www.lekker.nl/jan-patat/
- WooCommerce en Ideal op iedere site
- dezelfde template voor alles websites
- op de hoofdsite zet je 1 pagina met een overzicht naar de andere restaurants

Klinkt omslachtig. Is het bij het opzetten ook even. Daarna kwestie van command line scriptjes voor updaten e.d. Of de multisite optie van WordPress (voor beginners niet altijd even pratkische optie trouwens)

Voordeel is dat je ideal direct kunt koppelen aan restaurantaccount. Hoef jij geen bank voor ze te spelen. Jij rekent af op aantal bestellingen.

Als je veel gaat verdienen kun je eens verder kijken naar maatwerk of de grote shoppakketten.

[ Voor 3% gewijzigd door Zarathustra op 22-07-2019 16:38 ]

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikos7788
Zarathustra schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:36:
[...]

Eenvoudig beginnen:

- WordPress (multisite) installeren
- website per restaurant in een subdirectory www.lekker.nl/hl-shoarma/, www.lekker.nl/jan-patat/
- WooCommerce en Ideal op iedere site
- dezelfde template voor alles websites
- op de hoofdsite zet je 1 pagina met een overzicht naar de andere restaurants

Klinkt omslachtig. Is het bij het opzetten ook even. Daarna kwestie van command line scriptjes voor updaten e.d. Of de multisite optie van WordPress (voor beginners niet altijd even pratkische optie trouwens)

Voordeel is dat je ideal direct kunt koppelen aan restaurantaccount. Hoef jij geen bank voor ze te spelen. Jij rekent af op aantal bestellingen.

Als je veel gaat verdienen kun je eens verder kijken naar maatwerk of de grote shoppakketten.
Thanks! Ik wilde inderdaad eenvoudig en zo generiek mogelijk beginnen. Dit klinkt wel goed en ben WooCommerce ook een aantal keer tegen gekomen bij me research.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01
Reptile209 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:45:
En die moeten de juiste bestellingen en betalingen binnen krijgen (na aftrek van jouw fee :+).
Let erop dat je niet zomaar geld gaat ontvangen/vasthouden voor andere bedrijven. Je bent dan plots een Payment Service Provider (PSP) geworden en daar horen vergunningen (met bijbehorende eisenpakket) van de Nederlandse Bank bij.
Pagina: 1