Toon posts:

Welke 19" iiyama

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
welk model iiyama is het best de:
- S902JT Vision Master 451
of de:
- A901HT Vision Master Pro 450

Alvast bedankt...

Verwijderd

A901HT Vision Master Pro 450

Die is met Trinitron-buis, en dus plat.

Heeft ook grotere 'bandbreedte' en refreshrates.

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kleine correctie HlpDsk:

geen trinitron, maar diamondtron buis :)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
idd de A moet je hebben. de hele visionmasterserie met a ervoor is diamondtron (bijna plat)

Verwijderd

Owkee, Diamondtron .. ik wist dat het geen Flattron was in ieder geval :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu heb ik alleen gehoord dat die diamondtron... over horizon taal een soort lijn in beeld heeft..

hier hebbe sommige triniton's ook last van..

iemand ervaring mee?

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:43
Nou ja, "last" van een lijntje.
Het is geen productiefout ofzo, het is om het raster op zn plek te houden, en de lijntjes zijn erg smal, dus echt een probleem is het niet.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Ik heb een S901GT (denk de voorloper van dat model wat jij bedoelt), fijn scherm hoor, maar dat zal iedereen wel zeggen die zijn 15" aan de kant zet voor een 19" :). Al moet ik zeggen dat ik nu ik de A901HT in werking heb gezien ik spijt heb van mijne, vind die platte toch echt mooier, maar was bang voor de "lijntjes" die je dus totaal niet zag in games of donkere achtergrond....en dat er in Word 2 vage lijnen lopen kan je wel mee leven denk ik :).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Zelf heb ik ze alle twee :> men beweert dat de S versie beter zou zijn voor foto/video bewerking door de dichtere opstapeling van rgb pixels (soort honingraat strucuur, appolonian packing het dat geloof ik...) dus daardoor mooiere dichtere kleuren, en dat de H beter zou zijn voor tekst en windows vanwege de kleur pijpen van de diamontron buis, dus beter in strakke lijnen.

Zelf vindt ik de H prettiger werken, de S staat bij mijn ma...

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

De A901HT is trouwens helemaal plat, IIyama's "nieuwe" NF (naturally flat) - serie daar is de A901HT de stamvader van.

/me heeft zelf wegens ruimtegebrek een A702HT

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Maar wie maakt nou de buizen van IIyama?

Verwijderd

Ik dacht MITSUBISHI...

Verwijderd

Alpha Sniper,
Ben net de trotse bezitter van een A901HT. Ik heb ze beiden naast elkaar zien draaien en ik viel met name voor de platte beeldbuis. Prachtig scherm ! Hoge refreshrates. Lekker stil bij overschakelen van resoloties (niet van die klappen die je bij sommige buizen hoort). Dat lijntje zit trouwens bij alle Trinitrons. Ik neem aan dat DaimondTron een andere benaming is die door Iiyama wordt gebruikt. Is alleen maar zichtbaar bij lichte achtergronden, maar niet storend.
Pagina: 1