Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asrock B450 gaming-ITX geheugen snelheid.

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-11 18:09
Hi allemaal,

Ik heb bovengenoemd moederbord en had daar een 2400g op draaien met het geheugen op 3600Mhz. (XMP setting).
Nou heb ik sinds vorige week een 3600 (non X) gekocht en wist al dat ik daarvoor even het laatste bios moest flashen voor ik de 3600 zou plaatsen. Die 2400g al opgestuurd naar de nieuwe eigenaar.

Ik zie nu helaas dat het moederbord het geheugen standaard op 2133 Mhz laat draaien. Als ik iets anders dan dat selecteer boot de computer niet.

Nou is het heel waarschijnlijk dat dit gewoon door een gaar bios komt. Is er iets wat ik kan proberen of is het afwachten tot een nieuwe (if any) bios beschikbaar komt?

Wat andere relevante specs:
Geheugen is 2x8GB G.skill 3600c19-8gnvrb
Radeon7, Samsung SSD.
GPU en CPU zijn watergekoeld.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 20:30
Proberen om handmatig je timings in te voeren in de bios, alleen je frequentie verlagen. Begin bij 2400Mhz, en steeds een stapje hoger tot hij instabiel wordt. (2666-2933-3200)

Om hem op je oude 3600Mhz te krijgen (of iig iets wat er in de buurt komt), zal je idd waarschijnlijk moeten wachten op een nieuwe bios.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31

Nox

Noxiuz

Als ik het goed lees heb je de BIOS dus nog niet geflashed naar de meest recente? Gezien je de 2400G al opgestuurd hebt?

Soms werkt het om in stappen omhoog te gaan inderdaad, heel vreemd.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je hebt idd de nieuwe AGESA nodig hiervoor, Asrock heeft die nog in beta.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-11 18:09
Thanks voor alle reacties!

Gisteren nieuwe bios opgestuurd gekregen van de Asrock klantenservice. Na flashed werkt het XPM profiel meteen. Nu dus netjes op 3600Mhz. Opgelost :)

Snap nog even niet waarom ze dat bios niet al beschikbaar hebben gemaakt op de productpagina. Zal nog wel niet helemaal stabiel zijn.