Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synology permissions voor Plex server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 22:30
Mijn vraag
Ik heb een synology diskstation met de laatste DSM. Hier staat al mijn (geripte) media op.

Ook draait er een Ubuntu 18 server met PMS en in docker containers dingen als sonarr radarr etc.

De laatste tijd loop ik tegen nogal wat permissie issues aan. Ik heb de volgende guide gebruikt:

https://forums.plex.tv/t/linux-tips/276247/5

Na deze gevolgd te hebben kon ik met Plex series/films kijken en verwijderen vanuit de webclient maar ineens kon sonarr niks meer importeren. De docker containers draaien onder user kasper de PMS draait onder user plex.
Alles wordt gemount dmv NFS:
192.168.1.116:/volume1/opslag/TVShows /Nasje/TVShows nfs auto,defaults,nofail 0 0
192.168.1.116:/volume1/opslag/Movies /Nasje/Movies nfs auto,defaults,nofail 0 0

De eigenaar van deze mounts is kasper en permissies staan op 755:

drwxr-xr-x 158 kasper kasper 12288 Jul 2 00:17 Movies
drwxr-xr-x 112 kasper kasper 4096 Jun 21 06:49 TVShows

Het vreemde is dat op de Syno de eigenaar als 1000 staat in de GUI en als ik dat relevante scherm open krijg ik een melding dat ik een andere owner moet kiezen. De Syno kan dus niet omgaan met 1000 als owner. De plex user heeft read only permissie maar die heb ik al als test "delete" toestemming gegeven. Dit werkte even maar iedere keer dat ik dingen op de syno aanpas loop ik weer tegen problemen aan zoals sonarr die niet kan importeren. Op enig moment kon ik zelfs niks meer afspelen op de Plex media server.

Ik kan me best redden in de terminal en kom over het algemeen een heel eind met googelen maar dit probleem blijft terug komen. Het liefst zou ik seizoenen van series die ik heb gekeken kunnen verwijderen vanuit Plex omdat dat het handigste werkt. Ik begin namelijk tegen ruimte gebrek aan te lopen op de NAS.

Wat is de beste manier om ervoor te zorgen dat de containers blijven werken en plex gewoon alles kan doen?

NFS staat op dit moment op "no mapping" en Read/Write voor mijn hele LAN subnet Security staat op sys. Waarschijnlijk kan ik dit oplossen met een mapping door iedereen op de linux box "admin" te maken maar dit lijkt me niet de veiligste optie. Komt op mij over als het equivalent van 777?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology NAS 918+ laatste DSM
Ubuntu 18
nfs
meest recente PMS
Docker containers: Sonarr/Radarr/Sabnzbd

Downloads gebeuren lokaal en sonarr en radarr verplaatsen het naar de relevante directories op de NAS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://forums.plex.tv/t/linux-tips/276247/5 - alles opnieuw opgezet volgens deze guide

Gelezen over linux permissies

aanpassingen gemaakt op de NAS wat alleen maar meer problemen opleverde.