Hulp bij (oude) Sitecom Switch: admin page leeg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 15:10
Hoi,

Als ik naar de admin pagina van mijn oude Sitecom switch/'router' ga, zie ik (alleen) dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PIY4eIz.jpg

Alle knoppen, tabbladen en menu's werken niet waardoor ik niets kan instellen.

Ik heb 3 verschillende browsers geprobeerd, maar ik blijf hier tegenaan lopen.
Het gaat om een oude Sitecom DC-202.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Faraz op 22-07-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Welke 3 browsers heb je geprobeerd? Heb je ook internet explorer geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:00
Persoonlijk zou ik dat ding gewoon weggooien. Enorm achterhaald en traag.

Verder probeer het eens met een oudere browser. Een oude Firefox oid of een oude Linux live cd booten en het daarmee proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 12:33
Los van het feit dat je dat ding beter niet meer gebruikt, kan je normaalgezien in Internet Explorer het IP adres van de router toevoegen aan compatibiliteitsweergave, grote kans dat je dan wel weer alles te zien krijgt.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Bij antieke webservers van oudere routers, switches etc. moest je zelfs IE6 draaien en soms Java enablen om de pagina, knoppen en settings goed te kunnen laten tonen.

Je kan eens proberen met dit soort "Multi Internet Explorer"programmaatjes of je in een lager IE modus wel alles kan zien:

https://utilu.com/IECollection/

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DC-202... inderdaad, die wil IE <=6 hebben. Doe een clean install met Windows XP en je kunt dingen instellen. Dat geeft wel aan hoe oud dat geval is, het is in geen velden of wegen nog secure of performant te noemen. Eigenlijk hooguit bruikbaar in een (door moderne router gefirewallde) retro-setup waar je Windows XP nog draait :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
[/quote]
skelleniels schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:07:
....kan je normaalgezien in Internet Explorer het IP adres van de router toevoegen aan compatibiliteitsweergave, grote kans dat je dan wel weer alles te zien krijgt.
[/quote]

Dat zal ik thuis even proberen, bedankt.
Breezers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:12:
Bij antieke webservers van oudere routers, switches etc. moest je zelfs IE6 draaien en soms Java enablen om de pagina, knoppen en settings goed te kunnen laten tonen.

Je kan eens proberen met dit soort "Multi Internet Explorer"programmaatjes of je in een lager IE modus wel alles kan zien:

https://utilu.com/IECollection/
Dat zal ik thuis even proberen, bedankt.
dion_b schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:11:
DC-202... inderdaad, die wil IE <=6 hebben. Doe een clean install met Windows XP en je kunt dingen instellen. Dat geeft wel aan hoe oud dat geval is, het is in geen velden of wegen nog secure of performant te noemen. Eigenlijk hooguit bruikbaar in een (door moderne router gefirewallde) retro-setup waar je Windows XP nog draait :+
Ik wilde deze switch testen (uiteraard achter een gefirewallde moderne router met een VDSL verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
IE 11 in Document mode "Internet Explorer 5" geprobeerd?
Internet Explorer 5 quirks (Alt+U)
This behavior matches that of Internet Explorer when rendering a document with no document type or a Quirks document type. It is similar to the behavior of Microsoft Internet Explorer 5 and the Quirks mode behavior of Microsoft Internet Explorer 6, and is the same as the Quirks mode of Internet Explorer 7.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
nescafe schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:31:
IE 11 in Document mode "Internet Explorer 5" geprobeerd?

[...]
Neen, kende ik niet. Ga ik thuis even proberen! Bedankt nescafe.

Daarnaast (vanwege een aantal van bovenstaande reacties):

wat is er, afgezien van een eventuele snelheidsbeperking, mis met het gebruiken van een dergelijke oude switch achter een gefirewallde modem/router (bijv EB 10)? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:25

eagle00789

Est. November 2005

Faraz schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:51:
[...]

Daarnaast (vanwege een aantal van bovenstaande reacties):

wat is er, afgezien van een eventuele snelheidsbeperking, mis met het gebruiken van een dergelijke oude switch achter een gefirewallde modem/router (bijv EB 10)? :/
Wat dacht je van modernere firewall technieken, ipv6 ondersteuning, garantie, leeftijd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

eagle00789 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:56:
[...]

Wat dacht je van modernere firewall technieken, ipv6 ondersteuning, garantie, leeftijd,
Voor een beetje thuissituatie dus geen probleem als het wel werkt :P Met snelheid en garantie tot de deur, niet piepen bij enige problemen in het netwerk. En wel even de "nieuwste" 15-jaar oude firmware installeren.

Of een nieuwe kopen voor -doe eens duur- 10 euro: categorie: Netwerk switches edit: en best kans dat je de kosten er na een jaar of twee al uit heb wegens lager verbruik - als het ding al twee jaar zou werken.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 22-07-2019 16:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Faraz schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:51:
[...]
Waarom noem je het ding de hele tijd een switch? Dit is een router (met ingebouwde switch). Als je 'm enkel als switch wilt gebruiken kun je beter voor één of twee tientjes een nieuwe switch halen, bespaart je veel instelwerk.

Daarnaast mbt je probleem, weet je zeker dat je echte router ook niet op dat ip-adres zit? Dan krijg je namelijk ook dit soort vage dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dikke kans dat hij gewoon kapot is. De caps en SPI flash in die devices was altijd al onbetrouwbaar, en is na 10+ jaar niet echt iets wat beter wordt.

Gooi het ding weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faraz
Haha, dank voor jullie reacties. Inmiddels heb ik hem zonder (verder) enige moeite eraan te besteden aan de praat gekregen en binnen letterlijk 5 sec ingesteld.

-Is hij oud? Ja.
-Is hij kapot? Nee.
-Switch noemen ipv router? Omdat ik hem als switch zie en gebruik.
-'Nieuwe' nodig met 'nieuwe' firewall ? Niet nodig als ik hem gebruik als switch, achter een 'nieuwe' router.
-Instellen? Ik hoefde zoals gezegd enkel in 5 sec alleen de DHCP server uit te zetten...
-Werkt hij naar behoren? Draait nu als een tierelier. ;-)
-Energieverbruik? max 6.5W, valt dus reuze mee
-Ga ik hem permanent gebruiken? Nee, ik heb een veeeeel minder oude (;-)) WL-600 liggen, dus die ga ik (met WLAN uit) gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je hem enkel als switch gebruikt hoef je toch niets in te stellen?

Ik zou in ieder geval even met Wireshark checken dat het geen verbindingen naat buiten toe opzet ('phone home' naar Sitecom servers oid), los van dat dat altijd een brak idee is, loop je met zulk verouderd spul een sterk toegenomen veiligheidsrisico bij externe verbindingen. Als hij het toch doet, passende firewall rules instellen dat dat verkeer niet van je LAN af gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:21
Faraz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:31:
Draait nu als een tierelier. ;-)
Een 10/100 switch ? :-)
Pagina: 1