iPhone scherm defect ondanks screenprotector

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:03
Ik kon even geen ander podium bedenken van mensen die dit mogelijk weten dan tweakers. :9.

Een week of twee geleden ben ik s'avonds wat wezen drinken met wat vrienden. S'avonds ben ik naar huis gegaan en heb ik mijn telefoon onder m'n topper(boxspring) gedaan. De volgende ochtend werd ik wakker en lag de telefoon op de grond. Ik pak m'n telefoon op en zag tot mijn verbazing dat er een dikke barst in het scherm zit. Ik ben altijd voorzichtig met mijn telefoon in de opvatting dat ik altijd goede hoesjes en screenprojectors koop. Toevallig had ik in het weekend ervoor bij de Vodafone Winkel een nieuwe screenprotector er op laten zetten, direct maar de beste die ze hebben, kreeg zelfs garantie op dat het niet kon krassen. Daarnaast heb ik ook het lederen cover van Apple op de achterkant.

De vraag waar ik nu mee speel. Wat mag je hiervan verwachten van de screenprotector? Heb ik nog een poot om op te staan om te zeggen dat de protector z'n werk niet goed heeft gedaan? Of is het uithuilen en een nieuwe kopen. Persoonlijk vind ik het wel wat gek dat je voor 100 euro aan bescherming hebt en dat het scherm onder alle bescherming gewoon barst met een val van maximaal 50 centimeter. :'(

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:27
Persoonlijk vind ik het wel bijzonder dat je een telefoon in bed hebt liggen en bescherming verwacht van een screenprotector. Deze is voor krassen, niet voor drukbescherming.

Lijkt mij dus ook niet dat je ergens aanspraak op kan maken.

[ Voor 15% gewijzigd door jjbstolk op 22-07-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:11
Je kunt inderdaad niet verwachten dat een screenprotector je gaat helpen als een telefoon valt. Volgende keer toch maar een gewone book/flip-case kopen. Heeft mij al meerdere keren van een mogelijk kapot scherm gered bij een val.

Offtopic: je telefoon onder de topper leggen?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Wat voor iPhone is het trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Dat doe ik wel vaker om het tussen de topper te leggen. Dan ligt het tussen het matras en de topper in en dan bij het hoofdbord. Als ik er al gewicht op heb gelegd is dat van mijn arm of hoofd, dat stelt echt niks voor. Ik doe dit omdat ik dan wel de wekker hoor en mijn vriendin er niet wakker van word. Maar dit is niet de oorzaak van druk op m'n telefoon, want dat is echt verwaarloosbaar.

Mogelijk dat de telefoon is gevallen tussen mijn bed en nachtkastje. Dit kan dan iets van druk hebben kunnen geven op de telefoon, maar toen ik wakker was lag de telefoon onder mijn nachtkastje en niet er tussen. Maar het is gewoon even een open vraag, ik wijs niet iemand anders aan als schuldige of wil zelf onderuit komen dat ik schuldig dat ik niet voorzichtig genoeg er mee om ben gegaan. Maar ik vond het wel opmerkelijk dat met z'n kleine val dit veroorzaakt kan worden en dat de screenprotector nog helemaal intact is.

Het is een Iphone 8 64GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-04 14:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Tja, mijn iPhone heeft wel eens een val van 3 meter op het beton overleefd zonder ook maar een deukje, en heeft ook wel eens een gebarsten scherm overgehouden aan een val van 10 cm op het aanrecht... het is maar nét hoe 'ie neerkomt.

Een screenprotector beschermt in elk geval nooit tegen barsten, alleen tegen krassen. Dus daar ga je niks aan hebben in dit geval. Een hoesje kan helpen, maar is ook nooit een garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:21

TommieW

Numa numa.

Het zou ook best door temperatuurverschillen kunnen komen. Je telefoon op zo'n plek neerleggen is natuurlijk funest voor de koeling.
Daarnaast is het ook qua brandveiligheid een hele slechte plek.

Je hebt het over "een lederen achterkant". Biedt deze ook bescherming aan de randen/hoeken? Want daar moet juist de grootste kracht opgevangen worden. Daarnaast zegt de prijs van iets he-le-maal niets. Mijn hoesje van AliExpress heeft mijn mobieltje al talloze keren van flinke klappen gered.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
In het geval dat je een nieuw, orgineel scherm wil van apple, met behoud van garantie of 1 jaar garantie op de reparatie.
Het kost je 141.40 ex btw om het te laten vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Voor een barst in het scherm ga je geen aanspraak kunnen doen op je screenprotector. Eerder op het hoesje, maar die geven natuurlijk geen garantie.
Wat je wél zou kunnen proberen is je inboedelverzekering. Die geven nog wel eens (beperkte) dekking op (val)schade van electronica. Soms met eigen risico, vaak met een maximum per jaar.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
@TommieW

Zo had ik er nog nooit over nagedacht. Heb nooit gemerkt dat de telefoon s'ochtends erg warm is, maar ga nu sowieso al ander plekje gebruiken voor de telefoon.

Het betreft trouwens een origineel leren Apple hoesje. Deze steekt rondom wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@SirMemeAlot Screenprotector helpt tegen krassen van buitenaf. en zal een beetje helpen bij vallen, waar vaak eerder de SP breekt dan je scherm zelf. de hoes om de achterkant beschermd de behuizing tegen krassen en stoten. het is wel raar gevallen dat een val vanaf je bed deze breuk veroorzaakt. is je SP (glas) niet gebarsten ipv je scherm ? zoals gezegd bij Apple laten vervangen in de winkel kost je €171,10 https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing. misschien kun je nog wat verhalen op je inboedel verz.(maar vaak heb je daar ook eigen risico)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Just to note, het kan gevaarlijk zijn om je telefoon zo "in te pakken". Zeker op hete zomeravonden als ie z'n warmte niet meer kwijt kan. Moderne telefoons schakelen zich in het ergste geval dan meestal uit, daar niet van, maar toch. En al helemaal als je immitatieladers gebruikt is het levensgevaarlijk.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@SirMemeAlot Sowieso niet laden op die manier !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Ik heb van dichtbij gezien wat een iPad aan de lader op een bank kan betekenen,

En dat ging echt bloedsnel de verkeerde kant op,. Sindsdien laad ik eigenlijk niks meer op op een niet harde ondergrond.
Telefoon op het aanrechtblad, drone meestal op de grond.
En als ik straks een batterij pack ga maken voor energieopslag dan buiten ( wel overdekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:43:
Ik heb van dichtbij gezien wat een iPad aan de lader op een bank kan betekenen,

En dat ging echt bloedsnel de verkeerde kant op,. Sindsdien laad ik eigenlijk niks meer op op een niet harde ondergrond.
Telefoon op het aanrechtblad, drone meestal op de grond.
En als ik straks een batterij pack ga maken voor energieopslag dan buiten ( wel overdekt)
Of er een koelelement onder leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Makkelijkst is gewoon niet meer laden onder mijn kussen/bank etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Nee, ik denk niet dat je van een screenprotector mag verwachten dat je scherm niet barst als het toestel ongelukkig valt. (bv. verticaal op een hoek)
Zo'n lelijke dikke bumper had nog het best geholpen, denk ik.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Het is gewoon precies achter de screenprotector gebarsten. Je kan precies zien waar het epicentrum zit.

In ieder geval, bedankt voor de tips! Ik ga de telefoon zeker niet meer tussen mijn topper en de matras leggen, alhoewel dat niet zozeer een probleem met de warmte was maar vanwege het vallen. Mogelijk dat mijn telefoon in de verdrukking is gekomen tussen het nachtkastje en het bed. Het zal helaas gissen blijven, duidelijk is wel dat het jammer voor mij is, ik kan er nu nog prima mee werken want ik voel bovenop de screenprotector niks van de barsten. Maar zal op termijn wel een nieuwe telefoon kopen.
Pagina: 1