Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawke84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-01 18:15
Goedemorgen,

ik heb even zitten twijfelen waar te posten, maar dit leek me de beste plek.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben redelijk actief met Unreal Engine development de laatste tijd en gebruik hier mijn Macbook Pro (maxed out 2018) met een Asus portable scherm erbij. Tijdens ontwikkeling switch ik veel tussen Blueprints en C++ dev en mijn laptop loopt consistent te blazen.

Doel van het systeem is dus puur development, maar dat is uiteraard nogal intensief.
(MacOS loopt een beetje achter qua performance op Windows hoewel UE is ver gekomen de laatste paar jaar. (shaders etc duren forever.) Maar ik zit niet vast aan MacOS opzich.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua budget zit ik niet echt vast aan een limiet, maar hoop voor rond zo'n 1K, 1500 iets goeds in elkaar te kunnen draaien.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Al het randapparatuur is er al. Gaat dus eigenlijk puur om een kastje met CPU, moederbord, geheugen, leuk SSDtje, een handvol RAM streepjes....)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien het doel is portable te zijn, zal er geen randapparatuur nodig zijn; muis, scherm en keyboard heb ik al. Het gaat dus puur om een goede behuizing (kant en klaar of dat ik hem zelf in elkaar moet schroeven maakt ook niet zo uit). Beetje het idee van een Minimac, maar Apple is erg overpriced, je krijgt er vaak minder voor en ik zit niet gebonden aan MacOS voor dit doel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik las over de Intel NUC; dat klinkt een beetje up my alley maar misschien is er een beter alternatief.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet goed portable zijn omdat ik erg veel onderweg ben en het ding mee wil nemen; een extern portable scherm en randapparatuur erop aansluiten. Qua specs zat ik te denken aan min. een Corei7, 32GB RAM en een stevig videokaartje.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Wat direct advies over het beste pad voor een krachtige portable desktop. Ik heb in het verleden altijd mijn eigen desktop in elkaar geschroeft voor variabel budget, maar de laatste 8 jaar zit ik met werk eigenlijk alleen met een Macbook en loop ik een beetje achter qua DIY kennis.

Beste antwoord (via hawke84 op 22-07-2019 16:35)

• 0_0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09-2024

0_0

hawke84 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:50:
Hey, thanks voor je antwoord :-)

Dat zijn inderdaad goede specs. Ik begrijp wel dat ik een beetje tegen de beperkingen van goede koeling/processing power aanloop, maar de Cooler Master Elite 110 is me toch wat te chunky. Zijn er weinig alternative out of the box oplossingen voor de minimac, of DIY/customizable oplossingen zoals de Intel NUC ?
Dit bestaat:
https://www.zotac.com/us/product/mini_pcs/all
https://www.asrock.com/ne...eskMini%20GTXRX/index.asp

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Je kunt aan zoiets denken:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 345,05€ 345,05
1MoederbordenMSI B450I Gaming Plus AC€ 123,-€ 123,-
1VideokaartenGigabyte Geforce RTX 2060 Mini ITX OC 6G€ 336,23€ 336,23
1BehuizingenCooler Master Elite 110€ 37,-€ 37,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 67,87€ 67,87
1VoedingenCorsair SF450€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 994,05

Mogelijk nog een low profile cpu koeler erbij, moet je even opzoeken wat past, ik weet niet of een AMD stock koeler in die kast past:
pricewatch: Noctua NH-L9a-AM4
pricewatch: Noctua NH-L12S

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawke84

Dat zijn inderdaad goede specs. Ik begrijp wel dat ik een beetje tegen de beperkingen van goede koeling/processing power aanloop, maar de Cooler Master Elite 110 is me toch wat te chunky. Zijn er weinig alternative out of the box oplossingen voor de minimac, of DIY/customizable oplossingen zoals de Intel NUC ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online

Het grootste probleem is koeling. Als je high end spul wil dan produceer je veel warmte en heb je gewoon een grote case nodig met meer koeling.

Ga je kleiner dan zal je CPU zelf terug gaan schakelen vanwege te veel warmte en raak je veel kracht kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawke84
Da's inderdaad het hoofdprobleem.

Een maxed out Minimac zou opzich wel goed genoeg performen; ik ben met small-to midscale projecten bezig; wat zou het beste alternatief zijn in die range? (1250,- vond ik wat prijzig voor wat erin zit)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 0_0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09-2024

0_0

Dit bestaat:
https://www.zotac.com/us/product/mini_pcs/all
https://www.asrock.com/ne...eskMini%20GTXRX/index.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawke84
Mocht iemand anders een vergelijkbare situatie hebben:

ik ben voor de Intel NUC Hades Canyon gegaan en het werkt top.
Portable voor het reizen en een stuk sneller dan mijn maxed out Macbook pro :-)
Pagina: 1