Beste Tweakers, ik wil een basic, maar vooral compacte, pc voor mijn vader bouwen waar hij de komende jaren mee vooruit kan. Op dit moment heeft hij een laptop zonder SSD die een hoop kuren vertoont, wat dan weer frustraties oplevert, dus daar gaan we even verandering in brengen. De pc moet of aan de achterkant van zijn monitor worden bevestigd of ernaast op zijn bureau staan, maar vooral niet te veel opvallen. Daarnaast moet er een goed wifi signaal uit het moederbord komen aangezien ik zoveel mogelijk kabels wil proberen te vermijden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
mijn vader gebruikt de pc voor Spotify, word, Excel en tientallen tabbladen in Chrome (video's/streamdiensten kijken doet hij via zijn tv)
Wat mag het systeem gaan kosten?
het systeem mag max 500 kosten, minder mag zeker, zolang alles maar voldoende is voor zijn vereisten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
toetsenbord/muis/monitor/boxen. Ik twijfel om mijn oude Athlon 200 GE erin te stoppen of toch een Ryzen 2200g/2400g, in ieder geval een budget igpu, tenzij jullie met een ander topidee komen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een SSD, compacte behuizing (is een uitgebreide koeling nodig voor het gebruik/behuizing?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik sta overal open voor, zolang het budget gehandhaafd blijft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zo klein en compact mogelijk (mini itx/stx format bijvoorbeeld een pricewatch: ASRock DeskMini A300) , m2 SSD om het zo klein mogelijk te houden, enigszins stil zou prettig zijn.
Ga je overklokken?
n.v.t.
Wat verwacht je van ons?
Iemand helpen die er zelf niet al te veel verstand van heeft (zelf twee (werkende) computers in elkaar gezet maar mbt de onderdelen daarvan mij uitgebreid laten informeren
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
mijn vader gebruikt de pc voor Spotify, word, Excel en tientallen tabbladen in Chrome (video's/streamdiensten kijken doet hij via zijn tv)
Wat mag het systeem gaan kosten?
het systeem mag max 500 kosten, minder mag zeker, zolang alles maar voldoende is voor zijn vereisten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
toetsenbord/muis/monitor/boxen. Ik twijfel om mijn oude Athlon 200 GE erin te stoppen of toch een Ryzen 2200g/2400g, in ieder geval een budget igpu, tenzij jullie met een ander topidee komen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een SSD, compacte behuizing (is een uitgebreide koeling nodig voor het gebruik/behuizing?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik sta overal open voor, zolang het budget gehandhaafd blijft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zo klein en compact mogelijk (mini itx/stx format bijvoorbeeld een pricewatch: ASRock DeskMini A300) , m2 SSD om het zo klein mogelijk te houden, enigszins stil zou prettig zijn.
Ga je overklokken?
n.v.t.
Wat verwacht je van ons?
Iemand helpen die er zelf niet al te veel verstand van heeft (zelf twee (werkende) computers in elkaar gezet maar mbt de onderdelen daarvan mij uitgebreid laten informeren
Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door freekwij op 22-07-2019 12:33 ]