Aansluiten bekabeling CAT7 nieuwbouw huis.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Mijn ouders hebben net een nieuw huis gebouwd en door het hele huis naar een aantal ruimtes CAT7 bekabeling getrokken.

In het verleden heb ik genoeg kabels geknipt en geknepen dus toen mijn vader vroeg of ik een en ander wilde aansluiten heb ik met al mijn wijsheid ja gezegd. O-)
Nu blijkt e.e.a. toch iets lastiger dan ik dacht en kom ik er niet helemaal uit.

De spullen welke hij later heeft aangeschaft zijn deze:

De wandcontactdozen.
https://www.voordeligscha...cat6-1-voudig-245100.html

En voor het andere eind:
https://www.prestaq.nl/cat6a-en-cat7-keystone-jack.html

Ik heb om zeker te weten of het werk eerst 1 wandcontactdoos aangesloten en erna de keystone jack aan de andere kant. Het idee was om aan de kant van de keystone jack een switch te plaatsen en zo alles met elkaar te verbinden. Ik heb alles met de T568B manier aangesloten. Echter ik krijg geen werkende verbinding.
Is het probleem misschien dat de keystone jacks 10G zijn? Of moet ik ze op een andere manier aansluiten. Heb al van alles geprobeerd zo als T568A aansluiten maar krijg het niet werkend.

Iemand die me op weg kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Heb je een punchdown tool gebruikt om de kabeltjes te bevestigen? Is het solid core kabel (wat nodig is voor dit soort bevestigingen) of flexibele kabel? Kun je met een kabeltester controleren of het misschien gewoon één of twee aders zijn die niet werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Heb je een foto van hoe je beide zijden hebt aangesloten?

Zeker weten dat je keystone aan de goede kabel zit? ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Xander op 22-07-2019 09:57 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die WCD is voor Cat6 bedoeld, terwijl je met Cat7 werkt. Om ook maar enige toegevoegde waarde te hebben van Cat7 moet je GG45 aansluitmateriaal gebruiken, en dat zal die WCD zeker niet zijn. Kan sowieso zijn dat de extra afscherming en stugheid van Cat7 problemen oplevert en je daarom geen link krijgt.

Het is nu mosterd na de maaltijd, maar Cat7 biedt nul voordeel tov Cat6A maar wel hogere kosten en een sloot extra gedonder. In ieder geval moet alle aansluitmateriaal volledig Cat7-geschikt zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Voor de WCD heb ik inderdaad een punchtool gebruikt. Een kabeltester zat ik ook al aan te denken, maar als ik jullie berichten zo lees lijkt het inderdaad misschien de verkeerde WCD.
Ik had zelf ook liever cat6a gehad, maar deze was al aangeschaft, scheelde op dat moment aanzienlijk, maar achteraf niet zo handig. Ik ga eerst maar eens een nieuwe WCD halen om te kijken of dat wel werkt. Bedankt zover, ik laat het nog even weten hoe het verder gegaan is, maar dat wordt later deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:45
Goed naar de aansluitschema's gekeken op de WCD's? Die zijn anders dan de standaard volgorde. Wat mij een keer is overkomen is dat ik op de WCD's de eindjes er niet had afgeknipt. Daardoor maakt enkele adres contact met het stalen binnenwerk als ik het kapje terug plaatste.

Verder gewoon kijken met een tester of er toevallig een ader niet goed is.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 07:14
Wat voor cat7 ligt erin ? Dit kan je op de kabels lezen (artikel nr) ben namelijk een paar keer cat7 tegengekomen en die aders waren aanzienlijk te dik voor standaard lsa spul!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Referentie: ISO/IEC 61156-5
ASIN: B077XKYGYM

Om te kijken of uberhaupt de keystone jacks goed zijn aangesloten, kan ik deze ook aan beide kanten monteren en dan kijken of de verbinding werkt?

Kan momenteel niet testen aangezien ik ruim een half uur verderop woon, maar donderdag ben ik er weer en probeer dan het weer werkend te krijgen.
Inmiddels de kabel tester besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Gisteren weer langs geweest en alles is uiteindelijk werkend opgeleverd. :)
Bij het testen hadden we 1 kabel waar een kabel breuk in zat in de meterkast, dat had ik niet eerder gezien, deez was gelukkig lang genoeg dat ik hem erboven kon afknippen en weer kon gebruiken. Dat gaat het sowieso dus niet niet werken. :|
En het aansluitschema op de WCD zelf kwam niet overeen met de T568B die ik bij de rest gebruikte. Deze anders aangesloten en dat werkte ook. Bedankt voor de tips in ieder geval. Blij dat alles werkt.
Pagina: 1