Toon posts:

Twee fans op een CPU koeler tegenwerkend?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Scythe Mugen 5 PCGH Edition aangeschaft voor op een Intel Core i7-9700K.
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Koelen gaat zeer goed maar ik gebruik er maar eentje direct op het blok. De andere fan heb ik in de behuizing geplaatst achter de koeler. Dus dan krijg je 1 richting dat de lucht netjes eruit gaat. Maar ik snap het idee vanuit de fabriek niet dat ze tegenover elkaar zitten op de koeler. Dus ze blazen tegen elkaar in. Dan krijg je toch geen nette stroom van de warme lucht afvoer? Nu heb ik verse lucht van voor en onder. Achterkant en boven weer eruit.

Ik wil alleen een andere kast weer omdat ik niet tevreden ben met de huidige.Dus met ombouwen ben ik wel benieuwd wat nou het beste is met deze koeler.

Voorbeeld hoe ik het nu heb:
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/3TYsFqaaHRFS1FaU.jpg

Voorbeeld hoe het bij de fabriek op de afbeeldingen staat. Duidelijk tegen elkaar in te blazen. Drukfout?
Op de doos staan ze ook zo. Volgens mij heeft iemand ze verkeerd gemonteerd en daarna wat foto's gemaakt :o
Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/products_600/392156/scythe-mugen-5-pcgh-edition.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2019 07:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 12:22
Google eens push pull, zo heet zo een fan opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
badboynova schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:40:
Google eens push pull, zo heet zo een fan opstelling.
Klopt. Maar dan heb ik het juist goed en de fabrikant fout.

Afbeeldingslocatie: https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-8828d220badd5a489ea38fc138b4170f.webp

Op de website staat het afgebeeld als push push.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 12:58

Ravefiend

Carpe diem!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAwNUg-QYJLdyRd17GLcGYosaos=/i/2001458001.jpeg

Op deze foto staat het bijvoorbeeld wel correct op. De achterste fan staat duidelijk in dezelde 'blaasrichting' als de voorste, want bij de achterste fan zie je in het midden achter het blad van de ventilator nog net de plastic steun naar de motor. ;)

Op product foto's kan ik me best wel eens voorstellen dat men daar een fout in maakt, want die achterste fan staat er dan feitelijk mijn zijn 'voorkant' tegen de koeler aan. Blame it on the marketing boys zou ik zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
nvm, koffie nodig

[ Voor 96% gewijzigd door jodeltje op 22-07-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Volgens mij maakt het niks uit aangezien de luchtstroom niet gaat draaien, maar alleen tussen de ribben door gedrukt wordt. De draairichting van de 2e fan maakt dan niks meer uit, zolang hij de lucht maar naar buiten blaast.

Ik heb het altijd zoals op de foto van Ravefiend en niet zoals in de TS.

[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 22-07-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-09 11:58
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:20:
Maar ik snap het idee vanuit de fabriek niet dat ze tegenover elkaar zitten op de koeler.
Misschien heb je een exemplaar dat door iemand anders in elkaar gezet is en vervolgens teruggebracht is? Ik zie namelijk in deze review dat ze vanuit de fabriek standaard niet gemonteerd zitten: productreview: Scythe Mugen 5 PCGH Edition review door Foritain (2e foto van 'De buitenkant'')

Ik heb ze uiteraard zelf ook in push pull staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ravefiend schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:06:
[Afbeelding]

Op deze foto staat het bijvoorbeeld wel correct op. De achterste fan staat duidelijk in dezelde 'blaasrichting' als de voorste, want bij de achterste fan zie je in het midden achter het blad van de ventilator nog net de plastic steun naar de motor. ;)

Op product foto's kan ik me best wel eens voorstellen dat men daar een fout in maakt, want die achterste fan staat er dan feitelijk mijn zijn 'voorkant' tegen de koeler aan. Blame it on the marketing boys zou ik zeggen. :+
Inderdaad marketing boys. Probleem opgelost. Puur een verkeerde foto in omloop. Ook de eerste foto op Tweakers als voorbeeld bij pricewatch. Dat brengt veel verwarring :D
Pagina: 1