Laptop als Virtual Router VPN & Non-VPN verbindingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakamiro
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09-2022
Beste Tweakers,

Ik heb lang gezocht naar een goed werkende oplossing, maar kom beslagen ten ijs. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of een alternatief hebben.

Achtergrond informatie
Ik heb een Android tv die "jammer genoeg" geen VPN-software kan draaien. Een bug in de software van Sony (al jaren, word niks aan gedaan) zorgt ervoor dat de tv opnieuw opstart na het starten van de VPN.

Onderstaand artikel gaat hier ook over

https://community.sony.ie...ing-vpn-apps/td-p/2284371

Huidige scenario
Ik heb een laptop die een inkomende ethernet connectie en een uitgaande USB 3.0 ethernet connectie (dongel) heeft. Ik heb OpenVPN geinstalleerd en gebruik een betaalde subscriptie bij AzireVPN. Wanneer de connectie tot stand is gekomen, kan ik deze nieuwe virtuele adapter, "de TAP driver" in Windows delen met de uitgaande adapter. Dit werkt, maar zorgt ervoor dat de TV altijd op de VPN draait. Het probleem is dat Netflix en Youtube meestal niet werken met de VPN aan, waardoor ik deze handmatig op de laptop weer uit moet zetten. Voor mij is dit makkelijk (maar niet handig) en voor mijn huisgenoten is het net magie, dus wil ik dit graag automatiseren.

Gewenste situatie
VPN moet uit bij Netflix en Youtube
VPN moet aan bij alle overige apps etc.

Mogelijke oplossing
De laptop krijgt 2 uitgaande connecties.
- Een op de ingebouwde wifi als hotspot (Met VPN)
- De ander op de uitgaande USB 3.0 connectie. (Zonder VPN)

Op de tv installeer ik Tasker (Android automatiseringsapplicatie) , waarbij er op de Non-VPN ethernet verbinding overschakelt wordt bij het openen/open hebben van Youtube of Netflix. Uiteraard wordt er weer overgeschakeld wanneer één van de apps weer gesloten worden.

Mijn probleem/Vraag
Ik krijg het niet in Windows voor elkaar de volgende setup op te zetten met de ingebouwde functie internet delen:

--> = internetconnectie delen

Ethernet1: Normale internetconnectie inkomend --> Ethernet4: Uitgaande USB3.0 ethernet connectie
Ethernet2: VPN-connectie "Tap driver" --> Ethernet3: Uitgaande Wifi-adapter

Windows meldt dat er maximaal 1 connectie gedeeld mag worden.

Dus nu aan jullie :)

Alle suggesties zijn welkom! Van virtual machines tot het installeren van een andere OS (zolang er maar niet (op maat) in geprogrammeerd hoeft te worden, want daar ben ik niet echt in thuis).

Alvast bedankt! _/-\o_

Roy

Beste antwoord (via Nakamiro op 16-12-2019 01:58)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:48
Een virtuele Pfsense in bijvoorbeeld Virtualbox kan doen wat je wilt. Al is Pfsense meer een router / firewall en heeft het wat meer kennis nodig.

Maar in Pfsense is het heel makkelijk om de ingaande ethernet verbinding als hoofd verbinding in te stellen en vervolgens de 2 losse ethernet adapters apart te configureren met wel of geen VPN.

Zucht...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
https://www.gl-inet.com/

Kies een model ( ik heb zelf de GL-MT300N-V2 )
Moet je wel handmatig de vpn aan/uit zetten dmv een schakelaar aan de zijkant
compatible met alle openvpn profielen, niets programmeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Of koop voor 2 à 3 tientjes een raspberryPi

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:48
Een virtuele Pfsense in bijvoorbeeld Virtualbox kan doen wat je wilt. Al is Pfsense meer een router / firewall en heeft het wat meer kennis nodig.

Maar in Pfsense is het heel makkelijk om de ingaande ethernet verbinding als hoofd verbinding in te stellen en vervolgens de 2 losse ethernet adapters apart te configureren met wel of geen VPN.

Zucht...