Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Basis game-pc om lang mee te doen tot 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HolyPanther
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Tweakers.net bezoeken en casual gamen. Ik wil bijvoorbeeld wel spellen als Cyberpunk fatsoenlijk kunnen spelen, maar als het op 720 lekker loopt ben ik al blij.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen strak budget maar ik vind < 1000, ex randapparatuur, wel voldoende.
Mijn vorige desktop heeft in 2012 ook ongeveer 1000 gekost. Met een nieuw systeem hoop ik net zo lang te kunnen doen waarmee de afschrijving onder de 150 euro per jaar komt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BehuizingenCooler Master Centurion 590€ 0,-€ 0,-
1Voedingenbe quiet! System Power 700W€ 0,-€ 0,-
1MonitorenDell UltraSharp UP2716D Zwart€ 580,-€ 580,-
1MonitorenLG W2753V-PF Zwart€ 0,-€ 0,-
Bestaande SATA-schijven(minimaal 2) + eventueel optische drive, ook SATA
Eventueel PCI-kaart voor WiFi
Overige randapparatuur

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 143,-€ 143,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ti Armor 6G OC€ 305,-€ 305,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 94,06€ 94,06
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 848,01

Het gekozen moederbord ipv de tomahawk vanwege de wifi en bluetooth. Geen noodzaak.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Degelijkheid boven performance. Ik wil er tenslotte wel weer 7 jaar mee doen ;-)
Hetzelfde voor energieverbruik. Liever 5% minder performance dan 50 watt extra verbruik. Al is er natuurlijk wel een bepaalde prestatiebehoefte.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf niet zo actief meer op het gebied van hardware, en ik vind het lastig te bepalen of bepaalde componenten inwisselen voor een type van 100 euro meer het waard is om een jaar langer plezier te hebben van het systeem.
Daarbij is het mogelijk zo dat bij upgraden van 1 component je ergens anders een bottleneck krijgt en meteen alle componenten duurder worden. Meteen ook de vraag of deze componenten genoeg in balans zijn dat er niet 1 onderdeel veel sneller de bottleneck zal worden.

Naast het "bang-for-buck"-verhaal zou ik wel zeker willen zijn of bv de voeding nog de juiste aansluitingen heeft(ik geloof van wel) of dat ik mijn oude schijven nog aan kan sluiten.
De voeding zal vast achterhaald zijn, maar deze kan/zal ik ook nog later vervangen.

Ik heb nog wel wat ruimte in het budget, het hoeft niet op maar als er bv een stabieler moederbord aan te raden is sta ik daar voor open.

Alle reacties

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De voeding kun je direct wel meenemen, die heeft zijn tijd wel gehad. Voldoet ook niet aan de laatste specificaties.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 10:49

Nibbz

Postmaster General

Ik ben naar een soort gelijk systeem aan het kijken. Had dit moederbord ook in het vizier. Maar uiteindelijk toch voor een ASUS PRIME X570-P gegaan. Deze heeft 2 M2 sloten. Weet niet of zoiets voor jou belangrijk is though :). Wellicht overwegen waard.

pricewatch: Asus Prime X570-P

13:37

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kast zou ik ook overwegen te vervangen, en met deze GPU pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6 zit je stuk beter. voeding/psu naar de milieustraat brengen en deze kopen pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• HolyPanther
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bedankt voor de reacties.

Voeding neem ik dan sowieso direct mee, al weet ik niet wat de verschillen in specificaties zijn is er natuurlijk wel veel verbeterd de afgelopen jaren. De BitFenix zal waarschijnlijk wel voldoende zijn voor mij.

2 M2-sloten is natuurlijk wel heel handig. Op dit moment heb ik er geen behoefte aan, maar het is wel handig als ik ooit de 1e "schijf" moet klonen. Zijn er nog meer voordelen aan dat moederbord voor mij? Ik zie wel PCI-e 4 maar als ik nu geen PCI-e 4-videokaart neem heb ik daar niet zo veel aan. Ik verwacht niet tussendoor een upgrade te doen.

De Radeon RX 5700 heeft een 38% hoger stroomverbruik en is ook een redelijk grote stap duurder. Zo belangrijk is voor mij de performance dan niet.

De kast is niet heel bijzonder maar is wel vastgeroest in het interieur ;-) Zolang alles past vind ik het prima.