Black Screen voordat Windows 10 opstart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielles
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-08-2024
Hallo,
Mijn laptop (Xiaomi Mi Notebook Air 13.3) bleef vast hangen tijdens het gebruik van Netflix. Laptop deed niks meer dus maar op uit knop gedrukt en de laptop weer opnieuw proberen op te starten.
Helaas kreeg ik het volgende.
- Laptop gaat aan en het Xiaomi Mi teken verschijnt in beeld.
- voordat Windows 10 opstart krijg ik het laadrondje en dan vervolgens zwart beeld. Dan gebeurd er niks meer.

Wat ik allemaal geprobeerd heb?
Eigenlijk heb ik vanalles geprobeerd. Zo heb ik ook geprobeerd met een recovery USB stick met repair mode en safe mode. Voor de safe mode heb ik 2 uur gewacht en bleef het scherm steeds op zwart staan.
Tevens heb ik via commandprompt ook geprobeerd om zo bestanden terug te krijgen, maar dit lukt steeds niet door een foutmelding.
Ik heb helaas geen back-ups of herstelpunten gedaan.

Nu wil ik vragen wat is er nog mogelijk om mijn bestanden terug te krijgen?

Ik heb een 2e SSD slot. Zou het mogelijk zijn om daar een nieuwe SSD in te zetten en daar vervolgens Windows op te installeren via de recovery USB stick. Dan via deze weg de bestanden terug te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 07:54

Wimmel

Hello

Het is dan wel interessant om te weten welke foutmelding je kreeg op de cmdline.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Nielles Je kunt eens een externe monitor aansluiten, kijken of je daar wel beeld krijgt.

Om bestanden terug te krijgen, en dan ga ik ervan uit dat je geen disk encryptie hebt gebruikt, kun je opstarten van een Ubuntu Live-USB. Dan kun je bij de lokale harddisk komen en die kopieren naar een USB-schijf.

Maar maak in het vervolg gewoon even reguliere backups!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielles
Wimmel schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:25:
Het is dan wel interessant om te weten welke foutmelding je kreeg op de cmdline.
Het gaat om error 0x80070780.
Room42 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:26:
@Nielles Je kunt eens een externe monitor aansluiten, kijken of je daar wel beeld krijgt.

Om bestanden terug te krijgen, en dan ga ik ervan uit dat je geen disk encryptie hebt gebruikt, kun je opstarten van een Ubuntu Live-USB. Dan kun je bij de lokale harddisk komen en die kopieren naar een USB-schijf.

Maar maak in het vervolg gewoon even reguliere backups!
Ook al geprobeerd maar geeft helaas ook geen beeld.
Ik ga eens zoeken naar een Ubuntu Live-USB en proberen of dat werkt. Bedankt alvast voor de tip.
Ga ik de volgende keer ook echt doen ;)

Als iemand nog opties heeft dan hoor ik het graag. Zeker ook of het mogelijk is via een 2e SSD te plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nielles op 21-07-2019 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 07:54

Wimmel

Hello

Error 0x80070780 kan nog wel eens betekenen "The file cannot be accessed by the system".
Dat lijkt op een beschadigd bestandssysteem of harde schijf te wijzen.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielles
Wimmel schreef op maandag 22 juli 2019 @ 06:44:
Error 0x80070780 kan nog wel eens betekenen "The file cannot be accessed by the system".
Dat lijkt op een beschadigd bestandssysteem of harde schijf te wijzen.
Dan denk ik eerder beschadigde harde schijf. Dat zou gelijk wel het black screen verklaren denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
Heb dit toevallig vorige week gehad bij een vriendin van me. Daar was uiteindelijk de issue een foutieve Windows update. Kan je een restore point terug zetten? Ik verwachte ook gelijk dat de schijf kapot was, maar bleek alleen aan de software te liggen. Symptonen waren hetzelfde, zwart scherm en laad icoontje.

Ah never mind. Zie dat je geen herstelpunten hebt. Maar maakt windows die niet automatisch aan bij Windows update? Heb je die specifiek uitgezet?

[ Voor 20% gewijzigd door mrFoce op 22-07-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielles
mrFoce schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:36:
Heb dit toevallig vorige week gehad bij een vriendin van me. Daar was uiteindelijk de issue een foutieve Windows update. Kan je een restore point terug zetten? Ik verwachte ook gelijk dat de schijf kapot was, maar bleek alleen aan de software te liggen. Symptonen waren hetzelfde, zwart scherm en laad icoontje.

Ah never mind. Zie dat je geen herstelpunten hebt. Maar maakt windows die niet automatisch aan bij Windows update? Heb je die specifiek uitgezet?
Geen idee, maar kan geen enkel hetstelpunt vinden dus gok dat ik deze zelf een keer heb uitgezet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nielles schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:52:
[...]

Geen idee, maar kan geen enkel hetstelpunt vinden dus gok dat ik deze zelf een keer heb uitgezet 8)7
Dus een backup maken en opnieuw installeren dan maar.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nielles schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:23:
Nu wil ik vragen wat is er nog mogelijk om mijn bestanden terug te krijgen?

Ik heb een 2e SSD slot. Zou het mogelijk zijn om daar een nieuwe SSD in te zetten en daar vervolgens Windows op te installeren via de recovery USB stick. Dan via deze weg de bestanden terug te krijgen?
Eerst en vooral, bescherm je huidige disk layout. Als je met een Linux Live-CD aan de haal gaat, zorg dan dat je je partities enkel read-only mount. Als je Windows op een nieuwe disk installeert, haal dan de huidige disk bij voorbaat los. De Windows installer is bij mij berucht om alles te repareren om zeep te helpen wat hij niet kent.

Met een Linux Live-CD kun je proberen je partities te mounten maar bedenk dat NTFS en Linux niet elkaars beste vrienden zijn en in veel distributies het NTFS-mounten nog 'experimental' is. Vandaar, read-only!

Gebruik je bitlocker dan zit je vast aan Windows en als je machine geen TPM-chip heeft dan heb je de recovery-usb of recovery sleutel (= de code die je ooit bij het installeren van bitlocker moest opschrijven) nodig om de partities te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielles
RiDo78 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:49:
[...]

Eerst en vooral, bescherm je huidige disk layout. Als je met een Linux Live-CD aan de haal gaat, zorg dan dat je je partities enkel read-only mount. Als je Windows op een nieuwe disk installeert, haal dan de huidige disk bij voorbaat los. De Windows installer is bij mij berucht om alles te repareren om zeep te helpen wat hij niet kent.

Met een Linux Live-CD kun je proberen je partities te mounten maar bedenk dat NTFS en Linux niet elkaars beste vrienden zijn en in veel distributies het NTFS-mounten nog 'experimental' is. Vandaar, read-only!

Gebruik je bitlocker dan zit je vast aan Windows en als je machine geen TPM-chip heeft dan heb je de recovery-usb of recovery sleutel (= de code die je ooit bij het installeren van bitlocker moest opschrijven) nodig om de partities te benaderen.
Bedankt voor je uitleg.
Vandaag nog een nieuwe poging gewaagd en kreeg direct de melding "No Bootable Devices".
Verder ook geprobeerd via Ubuntu Live USB, maar ook daar wordt de SSD niet meer gevonden. Het ziet er dus naar uit dat deze het begeven heeft.
De data op de SSD kan ik nu niet meer terugkrijgen als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ziet je bios dat ding nog wel? (Zonder hem als boot-device aan te merken)

Als die hem ook niet meer ziet, is de kans redelijk verwaarloosbaar dat je je data nog terug kunt halen.

Wanneer je bios hem wel ziet, heb je nog een kans. Het kan dan zijn dat de live-cd geen drivers heeft voor je controller. Maar aangezien de industrie eindelijk het nut van standaarden in lijkt te zien komt dat ook minder-en-minder voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielles
RiDo78 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:50:
Ziet je bios dat ding nog wel? (Zonder hem als boot-device aan te merken)

Als die hem ook niet meer ziet, is de kans redelijk verwaarloosbaar dat je je data nog terug kunt halen.

Wanneer je bios hem wel ziet, heb je nog een kans. Het kan dan zijn dat de live-cd geen drivers heeft voor je controller. Maar aangezien de industrie eindelijk het nut van standaarden in lijkt te zien komt dat ook minder-en-minder voor.
Helaas ziet de bios hem ook niet meer dus acht de kans zelf ook heel erg klein inderdaad. Heb nu een nieuwe SSD besteld (Kingston KC2000)
Pagina: 1