een paarGeForce 2 MX TV Out vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 12:11
Hey daar, 'k heb m'n MSI GF2MX (8818) maar eens aangesloten op de TV (Philips 70cm breedbeeld) met behulp van een Svideokabel in de tv-out van de mx en in een scart to svideo blokje op de TV.

Als ik de PC nu opstart _zonder_ dat de monitor is aangesloten word de TV gewoon gebruikt als monitor.
Maar als ik de PC nu opstart met de monitor kabel er ook gewoon in, dan kan ik via de beeldscherm opties de TV ook inschakelen als beeld, maar dit word dan een 2e monitor! die het bureaublad zegmaar uitbreid.. als ik nu een DivXje wil spelen dan doet ie dat niet.. ik wil dus dat mijn TV het beeld van m'n monitor kloont! dat werkt wel (want als ik zonder monitor opstart doet ie het immers ook)
Nergens kan ik een optie daarvoor vinden... ook niet bij advanced enzo. Ik gebruik Detonater 12.41, dat wou ik graag houden zo trouwens.

dus vraag 1) hoe krijg ik gewoon 'n kloon van m'n beeldscherm op m'n TV ipv dualscreen?

Maar dan nog iets, ik kan voor m'n TV (die de pc ziet als 2e monitor) maar 2 resoluties kiezen.. 800x600 en 640x480 :( ik weet dat hoger als 800x600 m'n TV-Out chip niet aankan, maar dit zijn beiden 4:3 resoluties... en ik heb een 16:9 TV. Als ik 'm op 800x600 instel kan ik doen wat ik wil, maar ik krijg geen fullscreen... links en rechts blijven altijd 2 very annoying balken :( welke instelling van de TV ik ook verander....
Op 640x480 lukt 't wel fullsreen, maar dat ziet er niet zo best uit... en een probleem, dan passen de DivXjes er weer niet op :( :D die zijn namelijk net een stapje groter.

Dus vraag 2) hoe kan ik een 16:9 resolutie op mijn TV krijgen?? zoals 640x360, maar liever 768x432 (ofzo, iets wat daar op lijkt, de standaard DVD/DivX resolutie volgens mij...)

P.s. weet iemand wat voor TV-Out chip er op mijn MSI 8818 zit? op msi.com.tw kan ik het niet vinden..

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
kijk eens bij de driver options
daar staat bij mij gewoon bij clone
ik heb het beeld altijd op 800x600
om een divxje te kijken

veel suc6

• Xtuv
Op zaterdag 28 juli 2001 17:09 schreef happy3736 het volgende:
kijk eens bij de driver options
daar staat bij mij gewoon bij clone
ik heb het beeld altijd op 800x600
om een divxje te kijken

veel suc6
Driver options :? beetje specifieker graag.
En met 800x600 krijg ik mijn beeld dus niet fullscreen.... :(

Verwijderd

Op mijn site heb ik de serie MSI 8800 (8816 m. S-Video out heb ik zelf) getest, en dar staan de voorbeelden met TV aanskuiting, en hoe je het moet doen...met TV SREENshots.

Op de MSI en Leadtek zit als enige een Japanse Conexant 968 TV-Encoder, dit is de allerbeste op de markt, vandaar dat MSI en Leadtek de mooiste TV-OUT hebben.

Om naar je TV om te schakelen, ga je naar GEAVANCEERD (in je driver NvDidia) en dan naar een apart te kiezen onderdeel OUTPUT-DEVICE, daar kun je kiezen tussen ANALOG-MONITOR, TV of TWINVIEW.

Het verslag is te vinden aan de linker zijde met een rood sterretje, "Mijn eigen ervaring met de MSI GeForce2 MX TV-OUT"

http://www.HardwareXpo.net

• Xtuv
Om naar je TV om te schakelen, ga je naar GEAVANCEERD (in je driver NvDidia) en dan naar een apart te kiezen onderdeel OUTPUT-DEVICE, daar kun je kiezen tussen ANALOG-MONITOR, TV of TWINVIEW
1 probleem.... ik heb die tabbladen niet :(
Ik heb die screenshots van je site gezien maar die tabs heb ik gewoonweg niet....
Met Detonator 12.41 dus..

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
EIGENSCHAPPEN => INSTELLINGEN => NVIDIA GF2 BLABLA => ADDITIONAL PROPERTIES OFZO.

• Xtuv
Op zondag 29 juli 2001 01:15 schreef Un4GiveN het volgende:
EIGENSCHAPPEN => INSTELLINGEN => NVIDIA GF2 BLABLA => ADDITIONAL PROPERTIES OFZO.
Nix noppes nada...

BDW, hoe is 't mogelijk om mijn huidige driver helemaal te wissen zegmaar?
ik heb namelijk eens iets fout gedaan toen d'r nog een TNT2 inzat :P toen had ik een foute driver geinstalleerd.. daarvan is nog wat blijven hangen denk ik.
Hoe krijg ik nu echt _alles_ daarvan eruit? (dus niet alleen bij apparaat beheer dat ding verwijderen :( dat werkt) dan probeer ik detonator 12.41 nog eens opnieuw daarna...

Verwijderd

gewoon de driver vervangen door de
Standard VGA-Adapter van windows...

dan rboot en dan de goede drivers erop.

Succes!

• Xtuv
Op zondag 29 juli 2001 01:37 schreef 5chaap2k het volgende:
gewoon de driver vervangen door de
Standard VGA-Adapter van windows...

dan rboot en dan de goede drivers erop.

Succes!
Dan staan al die ouwe dingen er nog in volgens mij.. :(
Ik heb een keer iets van msi geinstalleerd per ongeluk, toen ik nog een viper770 had...
Nu heb ik dus een GF2 MX van MSI d'r inzitten...
Maarja 'k probeer het wel ff..

• Xtuv
Ok, gedaan dus... nix veranderd :(
Zo gaat 't niet werken dus.

Verwijderd

XTUV, je gaat gewoon bij mijn site of recht-
streeks bij NVIDIA DETONATOR 3( 650 ) downen, die draai ik ook, die heeft al die tabbladen,
hij is van ongeveer 17.12.2000.....
Dit houdt in dat je hem gewoon er bij kan installeren, via wijzigen geef je de directory waar 650 staat(maar dan voor WIN2000) en met het opnieuw kiezen zie je meerdere NVIDIA drivers staan in je wijzigings tabblad en kies je voor deze datum, dan wordt er gevraagd of je alle nieuwere delen wilt behouden, en daar antwoordt je nee op.......en daarna gaat hij de iets oudere versie installeren en ben je gelijk de 1200 versie kwijt ! SUCCES.

• Xtuv
hm... 650 heb ik hier nog wel, maarja ik denk dat 650 wel wat langzamer is :(
Naja, ik zal 't ff proberen.

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Euh, volgens mij is de max. resolutie van een tv 640x480, die balken zijn warschijnlijk om overscan te voorkomen (dat bijv. je startbalk buiten beeld valt...)

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Je kan trouwens ook beter de 10.XX drivers gebruiken, omdat het enige nieuwe aan de 12.XX series is dat ze ook de Nforce chipset ondersteunen.... (10.80 zou dus sneller moeten zijn dan bijv. 12.40)

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• Xtuv
ok ik had 6.50 d'r op gezet..... heel wat gekloot :(
wel de mogelijkheid tot kloon enzo, maarja ik dacht ik gooi 12.41 d'r overheen met wat mazzel blijft 't staan.. maarja dat helaas niet :(
Morgen die 10.80 dan maar eens proberen...
dat 640x480 de max TV resolutie is zou mischien wel eens kunnen ja..

Maareh, er zijn toch wel appartje programmatjes om b.v. resoluties voor je TV Out in te stellen enzo :?

Want het lastige aan 650 vond ik weer dat als ik de TV op 640x480 wou dat de monitor dan ook op 640x480 moest.... :(

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

TVtool
Kan nu ook in win9x de resolutie 796xbla instellen (de 16:9 TV res) en werkt perfect, ik vind het beter werken dan de drivers (niet steeds opnieuw opstarten enz.) en het kloont gewoon je desktop.
Heb al menig dvd'tje gekeken op deze manier (helaas in win2k nog niet mogelijk om die 16:9 res in te stellen).

http://www.tvtool.de wel shareware schakelt na 10 min weer terug naar je monitor.

Verwijderd

Ik hoef helemaal niet steeds op te starten met mijn huidige driver, ik heb een klein Nvidia icoontje rechtsonder, als ik daar op
ga met mijn muispijl, dan krijg ik de hele lijst met resoluties te zien en kan daar kiezen, zonder opnieuw te herstarten!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

move naar [forum=8]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Hoi allemaal, ik zie aan de visites dat voor dit onderwerp nog af en toe mensen naar deze pagina zoeken, heb toch deze pagina er maar weer terug gezet !

Nu dus rechts in het midden, "Mijn ervaringen met MX2 ......"

of

www.HardwareXpo.net/816.html

succes.

Harry
Pagina: 1