Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 07:07
Hallo!

Ik heb een probleem met booten. Zojuist overgegaan van intel naar Ryzen 3700x. Nu is alles geinstalleerd hardwarematig. Alleen nu zet ik de pc aan en blijft dat draaiende circeltje maar ronddraaien van Windows.
Geprobeerd een USB opstartschijf te maken via mijn laptop, die erin gestoken maar hij lijkt op 1 of andere manier totaal niet door te willen booten.

Ik heb de SSD met windows er al uitgehaald, heb nog een m.2 namelijk er in zitten. Dat geprobeerd, ook niet.
Ik heb ook al alle USB dingen eruit getrokken, nog niet. Ik heb trouwens in de bios ipv legacy + uefi, heb naar alleen uefi gezet, zag ik in een review hier op tweakers. Maar ik kom gewoon nog niet verder.

Iemand met het verlossende antwoord? Ben radeloos!

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@MrBas Heb je wel Windows opnieuw geïnstalleerd? Ik neem aan dat je ook je moederbord vervangen hebt?
Daarover gesproken: Specs!? ;)

Is de firmware van je moederbord up-to-date en ondersteunt hij die processor al (of moet je naar een beta-versie van de firmware)?

Heb je al eens met zo min mogelijk hardware (RAM, GPU, disks, etc.) aangesloten getest?

Al met al zijn dit weer redelijk FAQ-niveau vragen ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
Doe een schone installatie van Windows. Het is onverstandig een oude installatie te gebruiken, zeker niet als je van Intel naar AMD gaat.

Kom je wel in het bios.

Geef eens een complete lijst van het merk en type onderdelen die in het systeem zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MrBas schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:27:
Hallo!
Ik heb een probleem met booten. Zojuist overgegaan van intel naar Ryzen 3700x. Nu is alles geinstalleerd hardwarematig. Alleen nu zet ik de pc aan en blijft dat draaiende circeltje maar ronddraaien van Windows.
Geprobeerd een USB opstartschijf te maken via mijn laptop, die erin gestoken maar hij lijkt op 1 of andere manier totaal niet door te willen booten. Ik heb de SSD met windows er al uitgehaald, heb nog een m.2 namelijk er in zitten. Dat geprobeerd, ook niet. Ik heb ook al alle USB dingen eruit getrokken, nog niet. Ik heb trouwens in de bios ipv legacy + uefi, heb naar alleen uefi gezet, zag ik in een review hier op tweakers. Maar ik kom gewoon nog niet verder.

Iemand met het verlossende antwoord? Ben radeloos!
Verse W10 instaleren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58

DarkSide

theres no place like ::1

In heel veel gevallen zal Windows gewoon de nieuwe drivers etc zelf installeren.
W10 is wat dat betreft een stuk makkelijker dan vorige Windows versies.
Het "ronddraaien" zal niet zo lang moeten duren. Het "setting up devices" kan dan wel even duren.
En eventueel een reboot of 2.

Maar het gaat niet altijd even lekker.
In dat geval is een clean install de betere (enige) keuze.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Beste mannen.

Geprobeerd dus met een USB stick Windows opnieuw te installeren maar hij blijft net als normaal rebooten gewoon hangen

Ryzen 3700x nieuw
MSI gaming pro carbon x570 BN nieuw
Corsair Vengeance Pro 32gb 3200mhz
Corsair h100i
Asus RTX 2080TI DUAL OC

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
MrBas schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:43:
Beste mannen.

Geprobeerd dus met een USB stick Windows opnieuw te installeren maar hij blijft net als normaal rebooten gewoon hangen

Ryzen 3700x nieuw
MSI gaming pro carbon x570 BN nieuw
Corsair Vengeance Pro 32gb 3200mhz
Corsair h100i
Asus RTX 2080TI DUAL OC
Heb je wel kunnen booten vanaf de USB, en heb je windows nu wel of niet opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Bios is trouwens ook geflashed, ik kom gewoon niet in het installatie menu van windows. :(

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Niet kunnen booten vanaf USB en dus niet geïnstalleerd
Modbreak:Het is hier geen chatapp... dubbelposten wordt niet op prijs gesteld. Als je iets toe te voegen hebt voordat een ander op je laatste post gereageerd heeft, gebruik de 'wijzig'-knop.

[ Voor 64% gewijzigd door dion_b op 22-07-2019 00:03 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
MrBas schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:46:
Niet kunnen booten vanaf USB en dus niet geïnstalleerd
Kan je vanuit de bios niet rechtstreeks booten vanaf USB. Het lijkt erop dat je Bootvolgorde ingesteld staat om direct vanaf de M2 te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Al geprobeerd zoals eerder al aangegeven

Installatieschijf erin gedaan, boot volgorde staat USB als eerst. Hij pakt hem ook even maar blijft dus hangen op de ronddraaiende circeltje.

Even terzijde, op de M2 staat helemaal geen Windows, deze staat op een SSD die ik er nu uit heb liggen.

[ Voor 22% gewijzigd door MrBas op 21-07-2019 17:51 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@MrBas
Room42 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:32:
Heb je al eens met zo min mogelijk hardware (RAM, GPU, disks, etc.) aangesloten getest?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
lijkt op een uefi probleem. Al eens geprobeerd onder legacy te installeren? Boot menu in bios en dan kijk je of hij iets met UEFI doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Ga ik nu proberen, haal het even uit de kast en dan even benchtable maken

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Hey bierschuit

Ook legacy geprobeerd, werkt ook helaas niet op 1 of andere manier.
Modbreak:Het is hier geen chatapp... dubbelposten wordt niet op prijs gesteld. Als je iets toe te voegen hebt voordat een ander op je laatste post gereageerd heeft, gebruik de 'wijzig'-knop.

[ Voor 53% gewijzigd door dion_b op 22-07-2019 00:03 ]

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

probeer eens met 1 ram module in 2e bankje naast cpu

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
Okey,

Ik weet niet wat ik net gedaan heb, maar hij doet het .....
Vraag me niet hoe maar ben blij dat die nu wel opstart, helaas is nu het powerknopje defect van de kast en moet ik hem nu de hele tijd met een schroevendraaien aanzetten, maar goed, beter dit dan niks :D

Dank voor het meedenken!!!

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je kan altijd de reset switch aansluiten als aan/uit. Gefeliciteerd in ieder geval met het opstarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Tijdens opstarten op F8 blijven drukken en in dat menu kiezen voor de usb disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
bierschuit schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:02:
Je kan altijd de reset switch aansluiten als aan/uit. Gefeliciteerd in ieder geval met het opstarten!
Helaas op de h700i van nzxt geen reset switch. Weet ook niet of die zomaar te vervangen zijn van deze kast. Anders maar op zoek naar een ander

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Uszka schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:33:
Doe een schone installatie van Windows. Het is onverstandig een oude installatie te gebruiken, zeker niet als je van Intel naar AMD gaat.

Kom je wel in het bios.

Geef eens een complete lijst van het merk en type onderdelen die in het systeem zitten.
Mijn windows komt van amd, is dan intel geworden en is nu terug amd. Nog altijd zelfde windows, nog nooit opnieuw moeten installeren. Werkt perfect stabiel....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
"Geprobeerd een USB opstartschijf te maken via mijn laptop, die erin gestoken maar hij lijkt op 1 of andere manier totaal niet door te willen booten."

Wellicht ten overvloede, maar je hebt wel een goede bootable usb stick gemaakt of gewoon een ISO (uitgepakt) op de USB stick gegooid?

Die Microsoft windows 7 usb boot util werkt ook goed met Windows 10. heb je daarme de usb stick bootable gemaakt!? (https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=56485)

[ Voor 57% gewijzigd door Tmaster op 22-07-2019 14:13 ]

Pagina: 1