Retour grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-09 16:10
Beste medetweakers,

Onlangs heb ik een 5700XT gekocht, echter heb ik issues met de kaart met name met Apex legends, crash vrijwel direct, de kaart werkt gewoon prima in andere games en de performance is ook naar behoren.

Omdat de kaart niet werkt in Apex wil ik de kaart toch maar retourneren, echter heeft mijn GPU wel een seal op de antistatische zak en lees ik in de voorwaarden van de webshop het volgende:

- Producten dienen goed en degelijk verpakt retour gestuurd te worden incl. factuur en in originele staat.
- De producten mogen niet geactiveerd/gebruikt zijn.
- Complete onbeschadigde verpakking dient aanwezig te zijn.
- Verzegelingen mogen niet verbroken zijn (bv. Software of Hardware-seal).

Is het nog mogelijk om het voor mij te retourneren, gezien de kaart wel gebruikt is, en de seal op de antistatische zak verbroken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Volgens mij mag je hem gewoon retourneren. Testen is geen probleem.

offtopic:
Weet je zeker dat het aan de kaart ligt? Zie je meerdere mensen met jouw probleem?

edit:
Antwoord: Nee, je bent niet de enige maar er zijn wel al mensen die een mogelijke oplossing gevonden zeggen te hebben. :)
https://www.reddit.com/r/...crashing_in_apex_legends/

[ Voor 81% gewijzigd door Room42 op 21-07-2019 17:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:40
Niet echt off topic:
Wat Evanescent zegt: zeker dat de kaart een probleem is?
Als andere games wel werken lijkt de kaart gewoon goed te zijn toch?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retourneren zou inderdaad geen probleem moeten zijn, mits je de aankoop minder dan 14 dagen geleden hebt ontvangen en hem online hebt gekocht. Dan valt het namelijk gewoon onder de Wet koop op afstand volgens mij. Als het meer dan dat is ben je volgens mij een beetje overgelaten aan hoe coulant het bedrijf is waar je de kaart hebt aangeschaft.

Ook even met een Google search zijn er wel meer mensen waarbij Apex chrasht icm. die kaart, ik zou ook gewoon om de moeite te besparen eerst even proberen het werkend te krijgen, zeker aangezien de kaart het verder dus ook goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
Oh het zal vast niet aan de kaart liggen hoor, ik heb voor de rest geen problemen ondervonden, maar hij werkt gewoon niet lekker met apex, reddit staat er ook vol van. Ik kan ook gaan wachten op betere drivers, maar daar heb ik geen zin in.

Hij is inderdaad nog geen week oud, dus dat zal dan goed moeten komen. Al hoewel sommige reviews van SiComputers slecht zijn, heb ik er zelf nooit problemen mee gehad (echter ook nooit wat geretourneerd).

[ Voor 30% gewijzigd door Rzarect0r op 21-07-2019 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Rzarect0r schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:27:
Oh het zal vast niet aan de kaart liggen hoor, ik heb voor de rest geen problemen ondervonden, maar hij werkt gewoon niet lekker met apex, reddit staat er ook vol van. Ik kan ook gaan wachten op betere drivers, maar daar heb ik geen zin in.

Hij is inderdaad nog geen week oud, dus dat zal dan goed moeten komen. Al hoewel sommige reviews van SiComputers slecht zijn, heb ik er zelf nooit problemen mee gehad (echter ook nooit wat geretourneerd).
Het is natuurlijk wel zo dat al die posts echt in de categorie dagen zitten. Het kan dus zo opgelost zijn met een driver update of een patch voor Apex. Wil je echt de moeite doen om hem terug te sturen, als de update waarschijnlijk eerder komt dan het geld wat je terug zou krijgen?
Je moet doen wat je zelf wilt natuurlijk, maar maak het makkelijk voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Rzarect0r Je mag de kaart proberen, en dan dien je het uit te pakken en 'te gebruiken'
Binnen bedenktijd bij aankoop online (14 dagen na ontvangst)

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 21-07-2019 17:34 . Reden: link met info ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
Hackus schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:29:
@Rzarect0r Je mag de kaart proberen, en dan dien je het uit te pakken en 'te gebruiken'
Binnen bedenktijd bij aankoop online (14 dagen na ontvangst)
Bedankt, dus eigenlijk slaan die algemene voorwaarden dan nergens op, gezien ik de kaart niet kan gebruiken zonder de verzegeling te verbreken, dat is meer wat ik mij afvroeg.
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:29:
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat al die posts echt in de categorie dagen zitten. Het kan dus zo opgelost zijn met een driver update of een patch voor Apex. Wil je echt de moeite doen om hem terug te sturen, als de update waarschijnlijk eerder komt dan het geld wat je terug zou krijgen?
Je moet doen wat je zelf wilt natuurlijk, maar maak het makkelijk voor jezelf.
Ik snap je punt zeker, echter merk ik zelf ook dat de kaart een beetje overkill is voor mij gezien ik alleen apex/pubg/dota/csgo speel, dus ik ga hem gewoon retourneren en een 1660(ti) kopen.

Bedankt voor alle reacties zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rzarect0r schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:42:
[...]

Bedankt, dus eigenlijk slaan die algemene voorwaarden dan nergens op, gezien ik de kaart niet kan gebruiken zonder de verzegeling te verbreken, dat is meer wat ik mij afvroeg.

[...]

Ik snap je punt zeker, echter merk ik zelf ook dat de kaart een beetje overkill is voor mij gezien ik alleen apex/pubg/dota/csgo speel, dus ik ga hem gewoon retourneren en een 1660(ti) kopen.

Bedankt voor alle reacties zover.
Ze slaan niet perse nergens op, volgens mij omdat het een fysieke winkel is ligt het wel weer net anders en kun je het dan alleen retourneren als het echt een defect product is (wat nu niet het geval is natuurlijk).

Als hij inderdaad overkill is dan zou ik dat zeker doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je mag die seal verbreken om de testen ja, maar een week testen (zo lees ik het althans) valt daar natuurlijk niet onder. Sowieso is er niks mis met de kaart als die het in andere games wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.sicomputers.nl/algemene-voorwaarden

Deze zijn inderdaad in strijd met de wet. Bij digitale inhoud (software) die verzegeld is kunnen uitzonderingen gelden evenals als er echt een hygieneprobleem zou kunnen zijn.

https://www.thuiswinkel.o...deringen-herroepingsrecht

Ander voorbeeld is dat gesteld wordt binnen 14 dagen retourneren ipv ontbinden. Leidend is wanneer je het kenbaar maakt, niet wanneer het terug is.

Ze zijn aangesloten bij qshops. Daar kan je ook een klacht indienen als ze niet meewerken of sowieso omdat de voorwaarden tegen de wet zijn. Ze stellen namelijk dst leden verplicht zijn hun voorwaarden te volgen.
https://www.sicomputers.nl/keurmerken

@SiComputers heeft een account maar reageert tot dusverre niet op het forum.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2019 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:44:
[...]

Ze slaan niet perse nergens op, volgens mij omdat het een fysieke winkel is ligt het wel weer net anders en kun je het dan alleen retourneren als het echt een defect product is (wat nu niet het geval is natuurlijk).

Als hij inderdaad overkill is dan zou ik dat zeker doen!
Nee het was een webshop, dus zal wel goedkomen.
Aikon schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:45:
Je mag die seal verbreken om de testen ja, maar een week testen (zo lees ik het althans) valt daar natuurlijk niet onder. Sowieso is er niks mis met de kaart als die het in andere games wel doet.
De kaart heb ik al een week, maar de rest van mijn componenten heb ik pas een paar dagen geleden in-elkaar gezet, echter had ik Apex nog niet direct geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:26

rdejongjr

Gnome

Net als de wet kan de algemene voorwaarde op meerdere manieren worden uitgelegd, een hardware seal zie ik eerder als zon sticker op een schroef zodat je het product niet onnodig uit elkaar haalt.

Retourneren kan prima en zal je 99/100 keer geen problemen opleveren zolang je het binnen gestelde termijnen doet, en een product en/of verpakking niet meer overhoop haalt dan nodig is om te beslissen of het aan de verwachtingen voldoet.

Uit de verpakking halen en je game/benchmark draaien is algemeen genomen een prima manier daarvoor.

Niet zo zenuwachtig doen, gewoon goed begrijpend lezen (algemene voorwaarden, de vele topics over dit onderwerp etc etc.) Dan kom je er vast wel uit met jezelf en de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik dacht dat de wet koop op afstand gold als zichttermijn, oftewel je mag het bekijken zoals je dat in de winkel ook zou kunnen doen, maar niet gebruiken en daarna alsnog terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:29
Navi schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:31:
Ik dacht dat de wet koop op afstand gold als zichttermijn, oftewel je mag het bekijken zoals je dat in de winkel ook zou kunnen doen, maar niet gebruiken en daarna alsnog terugsturen?
1) Je mag altijd terugsturen, ongeacht wat je met het product hebt gedaan.
2) Je mag het product gebruiken, voor zo ver dat nodig is "om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen".
3) Als je verder gaat dan volgens (2) mag ben je aansprakelijk voor de waardevermindering van het product (maar je mag altijd terugsturen).

TS heeft het product alleen maar gebruikt om vast te stellen dat het niet werkt met een bepaalde game. Dat gaat dus niet verder dan wat mag. Verder lijkt het me niet dat het product (verder) in waarde is verminderd door hoe TS er mee is omgegaan vergeleken met hoe veel het in waarde zou zijn verminderd als hij de kaart alleen had uitgepakt en niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:46:
https://www.sicomputers.nl/algemene-voorwaarden

Deze zijn inderdaad in strijd met de wet. Bij digitale inhoud (software) die verzegeld is kunnen uitzonderingen gelden evenals als er echt een hygieneprobleem zou kunnen zijn.

https://www.thuiswinkel.o...deringen-herroepingsrecht

Ander voorbeeld is dat gesteld wordt binnen 14 dagen retourneren ipv ontbinden. Leidend is wanneer je het kenbaar maakt, niet wanneer het terug is.

Ze zijn aangesloten bij qshops. Daar kan je ook een klacht indienen als ze niet meewerken of sowieso omdat de voorwaarden tegen de wet zijn. Ze stellen namelijk dst leden verplicht zijn hun voorwaarden te volgen.
https://www.sicomputers.nl/keurmerken

@SiComputers heeft een account maar reageert tot dusverre niet op het forum.
Herroepen binnen bedenktijd = ontbinden binnen bedenktijd.
oa uitgesloten van bedenktijd: de levering van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken; (heeft weinig te maken met hygiëne)

Retourneren = terugsturen naar verkoper (melding tot 23:59u op de 14e dag na ontvangst zaterdag, zondag en feestdagen tellen niet mee) daarna nog 14 dagen de tijd om daadwerkelijk te versturen(let wel, versturen, niet dat het retour moet zijn bij verkoper)

Videokaart valt niet onder uitgesloten van bedenktijd.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1