GoT traag en moeilijk toegangkelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Ik merk dat GoT steeds moeilijker te bereiken is.(de afgelopen dagen)
Alles laadt erg traag, duurt lang om in te loggen en oa PW is amper te bereiken.

In mijn instellingen is niet verandert. Cookies toegestaan om site werkend te krijgen.
Ik hoop dat het niet de kant op gaat dan je zelf je browserinstellingen geheel 'Open' moet zetten om GoT normaal te kunnen gebruiken.(er is geen verschil of ik ingelogd ben of niet)

(Read cmp.choice.faktor.io) is ook vaak zichtbaar

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 21-07-2019 14:24 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier nergens last van. Ik heb even met firefox op ubuntu geprobeerd (gezien je avatar :p), zonder in te loggen en adblocker uit, en is nog steeds snel. Misschien je cache eens leeggooien ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik merk hetzelfde! Ik wilde ook nog gaan onderzoeken of het client-side is, inderdaad misschien door alle privacy-software, maar ik merk het alleen op Tweakers.

Note: Ik heb echt 0,0 onderzoek gedaan, verder. Ik merk alleen dat ik af-en-toe zit te wachten op 'Waiting for gathering.tweakers.net...'.

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 21-07-2019 14:33 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:28:
Hier nergens last van. Ik heb even met firefox op ubuntu geprobeerd (gezien je avatar :p), zonder in te loggen en adblocker uit, en is nog steeds snel. [b]Misschien je cache eens leeggooien ?
standaard dingen al gedaan natuurlijk. GoT server misschien :D

(tweakimg.net zie je ook 'laden') elke poging van hier naar PW, of iets openen in nieuwe Tab, geeft ook gele balk : je bent al ingelogd onder gebruikersnaam Hackus
@Room42 ook dit ?

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 21-07-2019 14:47 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Hackus Nee, bij mij is het alleen traag, af en toe. Ik blijf trouwens altijd ingelogd; cookies zijn gewhitelist voor *.tweakers.net.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb hetzelfde. Zowel tweakers als gathering doen er vaak een paar seconden over voordat er een reactie komt. Als die komt is het een hit or miss, de ene keer laadt ie snel door; de andere keer duurt het laden ook nog een aantal seconden. Erg vloeiend is het iig niet. Ik heb het pas sinds gister/vandaag though.

Geen problemen met die loginmelding overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 21-07-2019 15:41 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Laat ik dan ook maar even melden dat ik hier ook weer een 'traag ladende' site ervaar. Was ook al (weer) in m'n eigen netwerk aan't troubleshooten geweest om zo niet onnodig te hoeven gaan 'zeuren' maar....

@Kees Zou jij eens kunnen én willen kijken of dat 'caching' issue van een maand geleden weer optreedt :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik zie dat de meeste trage refreshes van MyReact op de twk-eun-web2 plaatsvinden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Traag:

<!-- Request ID: Twk-eun-web2_160.0.6_29164_5d346c007f8d16.72249351, Env: frontpage-production, Server time: 7,7463 s (C: 0,0333 s; Q: 22; 7,7130 s; E: 1; 7,7429 s, M: 12; 0,0103 s, A: 0; 1.563.716.616,2684 s), Mem: 6596 KB, User: Evanescent, Engines: (S) twk-eun-web2 (1) -->
    <!-- Request ID: Twk-eun-web2_160.0.6_24290_5d346c6ea12181.23538645, Env: frontpage-production, Server time: 2,6455 s (C: 0,0197 s; Q: 21; 2,6199 s; E: 1; 2,6424 s, M: 12; 0,0093 s, A: 0; 1.563.716.721,3051 s), Mem: 6596 KB, User: Evanescent, Engines: (S) twk-eun-web2 (1) -->
    <!-- Request ID: Twk-eun-web2_160.0.6_1669_5d346d12c09c18.13764176, Env: frontpage-production, Server time: 0,0496 s (C: 0,0307 s; Q: 22; 0,0205 s; E: 1; 0,0463 s, M: 12; 0,0121 s, A: 0; 1.563.716.882,8382 s), Mem: 6592 KB, User: Evanescent, Engines: (S) twk-eun-web2 (1) -->
    <!-- Request ID: Twk-eun-web2_160.0.6_47057_5d346da5ab1616.86577695, Env: frontpage-production, Server time: 0,0471 s (C: 0,0282 s; Q: 23; 0,0204 s; E: 1; 0,0439 s, M: 12; 0,0088 s, A: 0; 1.563.717.029,7475 s), Mem: 6638 KB, User: Evanescent, Engines: (S) twk-eun-web2 (1) -->

Snel (slechts enkele voorbeelden):
    <!-- Request ID: Twk-tc3-web4_160.0.6_45596_5d346c2fa858c3.10064487, Env: frontpage-production, Server time: 0,0574 s (C: 0,0098 s; Q: 21; 0,0276 s; E: 1; 0,0545 s, M: 12; 0,0143 s, A: 0; 1.563.716.655,7466 s), Mem: 6593 KB, User: Evanescent, Engines: (S) twk-tc3-web4 (1) -->
    <!-- Request ID: Twk-tc3-web4_160.0.6_26530_5d346c4550fa36.94584179, Env: frontpage-production, Server time: 0,0554 s (C: 0,0255 s; Q: 21; 0,0259 s; E: 1; 0,0526 s, M: 12; 0,0135 s, A: 0; 1.563.716.677,3868 s), Mem: 6593 KB, User: Evanescent, Engines: (S) twk-tc3-web4 (1) -->
    <!-- Request ID: Twk-eun-web2_160.0.6_1365_5d346c5627bc98.10711094, Env: frontpage-production, Server time: 0,0483 s (C: 0,0287 s; Q: 21; 0,0200 s; E: 1; 0,0449 s, M: 12; 0,0101 s, A: 0; 1.563.716.694,2107 s), Mem: 6592 KB, User: Evanescent, Engines: (S) twk-eun-web2 (1) -->

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 21-07-2019 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En STUQUE it is :o

Stuque

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Update: Deze was nu ook erg traag (tweakers frontpage)
code:
1
    <!-- Request ID: Twk-tc3-web4_160.0.6_51564_5d3470f7c3aa57.17107419, Env: frontpage-production, Server time: 0,0357 s (C: 0,0235 s; Q: 8; 0,0078 s; E: 1; 0,0331 s, M: 12; 0,0057 s, A: 0; 1.563.717.879,8368 s), Mem: 6038 KB, User: Evanescent, Engines: (S) twk-tc3-web4 (1) -->

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Het is vandaag nog veel erger. ;( Ben benieuwd of dit nog het probleem is met table lockings waar @crisp het over had in een ander topic dat ik net zat te lezen. (Althans, ik ging er vanuit dat dat het probleem is met de temporary tables.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
WhatsappHack schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:14:
Het is vandaag nog veel erger. ;( Ben benieuwd of dit nog het probleem is met table lockings waar @crisp het over had in een ander topic dat ik net zat te lezen. (Althans, ik ging er vanuit dat dat het probleem is met de temporary tables.)
Ja, lijk wel terug in Pentium tijdperk met inbelverbinding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42

crisp

Devver

Pixelated

WhatsappHack schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:14:
Als het vooral om myreact en list_bookmarks gaat: daar zie ik inderdaad nog problemen mbt queries die lang duren.

Ik ben echter bang dat hier meerdere dingen door elkaar lopen. Ik zie hier namelijk ook voorbeelden van pagina's die serverside wel gewoon snel zijn, en een paar voorbeelden waarbij vooral een engine-querie (dus geen mysql) de boosdoener lijkt te zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@crisp Ah, nee het is echt de frontpage en index van gathering. Het is hier vaak eenmalig dat het heel lang duurt, daarna gaat alles als een trein tot ik een tijdje offline ben; de eerstvolgende keer dat ik terugkom is het dan meteen weer raak en kan het tot wel een seconde of 10 duren voor er een eerste reactie komt en de boel begint te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb er ook last van via 4G. Al enig idee hoe te fixen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben in ieder geval een fix aan het releasen waarmee de incidentele traagheid van list_bookmarks en myreact opgelost zouden moeten zijn. Voor de rest zullen we op magie van @Kees moeten wachten...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat ook regelmatig bij mij gebeurt is het ontbreken van stylesheets en/of javascripts. Dan zie ik de rendering van html zonder styling/scripts. Doe ik dan regelmatig een refresh, dan krijg ik weer de complete site.

[ Voor 15% gewijzigd door robertpNL op 24-07-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

WhatsappHack schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:51:
@crisp Ah, nee het is echt de frontpage en index van gathering. Het is hier vaak eenmalig dat het heel lang duurt, daarna gaat alles als een trein tot ik een tijdje offline ben; de eerstvolgende keer dat ik terugkom is het dan meteen weer raak en kan het tot wel een seconde of 10 duren voor er een eerste reactie komt en de boel begint te laden.
Daar heb ik ook vaak last van, maar hier komt het omdat de DNS servers op het werk brak zijn (ik heb het dan ook bij alle websites).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Standeman Heb ik ook even aan gedacht, maar de lokale DNS server hier werkt prima en razendsnel. Het probleem is ook enkel op Tweakers. Dacht ook nog misschien de PiHole omdat Tweakers bomvol trackers zit, dus misschien probeert de browser ergens mee te verbinden en hangt ie daar op. Nee ook niet ‘t geval, die negeert alles met 0.0.0.0.

Maarrrrrr. Ik heb mezelf uit en terug ingelogd. Geen verbetering. Toen mezelf uitgelogd en alle cookies weggelazerd (incl die van tweakblogs), en nu lijkt het weer de hele tijd razendsnel te werken... knock on wood. Miss problemen met de sessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Ik merk nog geen verschil.(Read cmp.choice.faktor.io) blijft hier 'laden'

edit:(faktor.io)nu geblokkeerd in uBlock en nu gaat het beter

edit: koppeling naar PW blijft laden

[ Voor 43% gewijzigd door Hackus op 26-07-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Hackus Heb jij ook al eens al je cookies van tweakers/tweakimg/tweakblogs weggelazerd?
Ik weet niet of het puur toeval is, maar sinds ik dat gedaan heb vannacht en opnieuw ben ingelogd gaat het als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
WhatsappHack schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:34:
@Hackus Heb jij ook al eens al je cookies van tweakers/tweakimg/tweakblogs weggelazerd?
Ik weet niet of het puur toeval is, maar sinds ik dat gedaan heb vannacht en opnieuw ben ingelogd gaat het als een trein.
Yup, in FF Private Cookies and Site Data worden geleegd na afsluiten browser.
Koppeling openen in new tab (PW) blijft traag (transferring data from Tweakimg.net, daarna Read tweakimg.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
@Kees al wat op de planning ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Nop, ik zie in mijn monitoring geen vreemde waardes en alles lijkt stabiel.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Falcon
  • Laatst online: 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hackus schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:39:
[...]

Yup, in FF Private Cookies and Site Data worden geleegd na afsluiten browser.
Koppeling openen in new tab (PW) blijft traag (transferring data from Tweakimg.net, daarna Read tweakimg.net)
Zou je een “tracert.exe tweakimg.net” (trace route) kunnen uitvoeren vanaf het systeem waar dit zich voordoet?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Falcon schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:31:
[...]

Zou je een “tracert.exe tweakimg.net” (trace route) kunnen uitvoeren vanaf het systeem waar dit zich voordoet?
Het is op W10 laptop hetzelfde als op Ubuntu desktop. Het gaat om wat GoT registreert waar je op klikt, wat je leest oa van PW naar bericht en V&A. GoT wil data opslaan naar het gedrag van bezoekers. veel blokkeer ik en dan duurt het langer. Beetje privacy wordt dus zgn bestraft met trager gebruik. elders nergens last van alleen hier.

• Falcon
  • Laatst online: 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hackus schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:59:
[...]

Het is op W10 laptop hetzelfde als op Ubuntu desktop. Het gaat om wat GoT registreert waar je op klikt, wat je leest oa van PW naar bericht en V&A. GoT wil data opslaan naar het gedrag van bezoekers. veel blokkeer ik en dan duurt het langer. Beetje privacy wordt dus zgn bestraft met trager gebruik. elders nergens last van alleen hier.
Tweakers heeft met ratelimits gespeeld de laatste paar dagen, zou kunnen indd.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hackus schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:59:
[...]

Ik weet niet precies waar je het hier nu over hebt. Vziw doen we niet aan dergelijke grootschalige 'click tracking', en op plekken waar we wel door middel van events statistieken verzamelen speelt zich dat volledig asynchroon af en zou dat geen invloed mogen hebben op het laden van pagina's. tweakimg.net is daarbij een domein waar we juist alleen statische resources vanaf laden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
@crisp oa (Read cmp.choice.faktor.io) blijft vaak lang laden. Er is duidelijk verschil met wanneer ik niet ingelogd ben. als ik langer ingelogd ben wordt het langzaam aan beter. wanneer ik FF afsluit en op een laptop ga, begint het weer. Moet trouwens zeggen dat het vandaag allemaal wat vlotter gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hackus schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:21:
@crisp oa (Read cmp.choice.faktor.io) blijft vaak lang laden. Er is duidelijk verschil met wanneer ik niet ingelogd ben. als ik langer ingelogd ben wordt het langzaam aan beter. wanneer ik FF afsluit en op een laptop ga, begint het weer. Moet trouwens zeggen dat het vandaag allemaal wat vlotter gaat
faktor.io is onderdeel van het GDPR framework dat we (moeten) gebruiken voor onze bannering. Dat wordt echter ook asynchroon geladen en zou dus ook geen impact mogen hebben op de laadtijd van de content van de pagina zelf.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik merk wel at random dat sommige pagina's in een topic soms wat langer duren, terwijl het gewoon pagina 34/35 en weer terug is, ik zie wel aantal keer een google aanvraag van 270 tot 300ms, ook bam.nr-data.net en scorecardata zit tegen de 300ms.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

SinergyX schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:41:
Ik merk wel at random dat sommige pagina's in een topic soms wat langer duren, terwijl het gewoon pagina 34/35 en weer terug is, ik zie wel aantal keer een google aanvraag van 270 tot 300ms, ook bam.nr-data.net en scorecardata zit tegen de 300ms.
Al die tracker/analytics requests zijn asynchroon, dus zouden geen invloed mogen hebben op het laden van de content van de pagina zelf...

Intentionally left blank

Pagina: 1