FTP client onder ME?

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Hoi,
Ik heb bij een maat van me een neterkje aangelegd en nou is het de bedoeling dat hij met de client kan ftp-en, dit probleem wordt in de search meermalig besproken maar ik kan de oplossing voor DIT probleem niet 1,2,3 in terug vinden.
Op beide pc's is Win ME geinstalleerd, het netwerk werkt perfect, hij kan gewoon i-netten en icq-en enzo maar serv-u lukt alleen van binnenuit dus inloggen op 192.168.0.2 en van buitenuit op zijn host-ip lukt het niet!? Moet ie nou evengoed een shareprog als winroute of seagate oid gebruiken waar je mappings moet aanmaken? voorheen deed ik dit ook wel met icq-mapping e.d. maar die doet het ook gewoon nu... of is ftp-en weer een heel andere techniek qua mappingservice!?

Alvast thnx

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kunt toch een bind IP aangeven in Serv-U?
Anders idd portmappen...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ScooBY_DoO
bind ip? was dat? en hoe stel ik dat in dan?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je ICS gebruikt of iets anders?

Alleen als je je FTP server op de intrnetdelende server hebt geinstalleerd trouwens, maar in Serv-U kun je het IP opgeven waar naartoe verbonden kan worden.
(die heeft namelijk 2 IP adressen, een LAN en je Intrnet IP).
Heb je Serv-U op de client, dan moet je portmapping gaan gebruiken.
Op de WinME CD vind je een aantal dingetjes om dat te doen.
Ik heb nog ergens een link slingeren waar nog wat ICS tips staan, zal ff kijken

http://www.practicallynetworked.com/sharing/ics/icsconfig_maps.htm

daar dus ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ScooBY_DoO
staat dus idd op de client.... dus hij hoeft alleen dat ICS te downloaden en de stappen van die link die je meestuurde te volgen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat gebruik je nu om je internet te delen dan?

• ScooBY_DoO
Gewoon de netwerkomgeving van ME daar zit het ingebakken he..... icq en inet werken gewoon

Verwijderd

Je kan beter kiezen voor een NAT server dan draaien alle programma`s op de client pc`s die internet gebruiken ( Ook spellen dus )

Greetz Viper. ( Ik gebruik comsocks. Te vinden op download.cnet.com )

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Als je toch windhoos wilt gebruiken, kun je IMHO het beste winroute gebruiken.

Anders voor een prikkie ergens een oude 486 vandaan halen en Freesco gebruiken.
Das gratis en werkt (bijna) perfect.
En ik heb iig nog nooit gehoord van iemand die gehacked is die achter een freesco-doos zit.

Bijgaand voordeel van freesco is dat je zelfs een web-site erop kunt draaien indien je hem op een HD installeerd. (met CGI)

De enige vraag is hoe jij verbinding maakt.
Kabel of ADSL maakt het niet uit, want dan zet je hem op always-on, zoniet dan kun je de dial-on-demand aanzetten.

Om het dan werkend te krijgen heb je niets anders nodig dan een default-gateway in je tcp-ip settings en je kan gaan.

Enigste nadeel is dat je een "echt" netwerk moet gebruiken, want je moet wel via het netwerk bij die andere bak kunnen komen.
Voordeel is dat het helemaal transparant werkt.

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Dat bind dingus is dus dat je kan kiezen op welke IP's de FTP-server luistert: alleen op je netwerkkaart die kabel/adsl doorgeeft, alleen op de netwerkkaart die aan je interne netwerk verbonden zit, of allebei of geen.

De meeste servers moeten het wel kunnen. in elk geval G6/BPFTP-server

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op maandag 30 juli 2001 23:52 schreef BBL the 2nd het volgende:
Dat bind dingus is dus dat je kan kiezen op welke IP's de FTP-server luistert: alleen op je netwerkkaart die kabel/adsl doorgeeft, alleen op de netwerkkaart die aan je interne netwerk verbonden zit, of allebei of geen.

De meeste servers moeten het wel kunnen. in elk geval G6/BPFTP-server
Nee, dat bind dingus is om aan je FTP server te vertellen dat ie een ander IP nr meegeeft voor de dataconnecties.
De FTP server zou normaliter zijn eigen IP meegeven, maar omdat dit een private (LAN) IP adres is is dit niet de bedoeling. Daarom vul je bij "Passive IP" je externe IP in zodat je server weet dat er naar een ander IP wordt geconnect dan het IP van FTPserver zelf.
Als je begrijpt wat ik bedoel..

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1