Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:38
Goedendag,

Voor onze reizen hebben we tot nu toe gebruik gemaakt van een Sony bridge camera (HX200V). Dit beviel ons goed omdat we geen echte fotograven zijn, maar wel vaak gebruik maken van de zoom mogelijkheden. Nu deze op zijn eind loopt zijn wij opzoek naar een opvolger. Uiteraard al even opzoek geweest en is mijn keuze is gevallen op de Sony HX400V. Lijkt voor ons een goede opvolger. Alleen is dit type is al in 2014 geïntroduceerd, weet iemand of er op korte termijn een nieuwe of verbeterde versie aan komt?

Alvast bedankt voor de info!

Groet,
JJM

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Alleen Sony weet dat. De markt in bridge camera's is alleen steeds kleiner aan het worden, dus ik verwacht niet dat ze daar veel nieuws in uit gaan brengen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindcrimeNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 11:31
De HX350 uit 2016 is de "zogenaamde" opvolger. Helaas is deze minder dan de HX400v...
Ik verwacht geen opvolger meer voor de HX400v, de markt voor deze camera's is helaas ingestort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je zou beter kunnen kijken naar een mooie compact camera. Voor de sensor hoef je het bij een bridge camera echt niet (meer) te doen, hooguit voor de zoom. Als je echt flink wil kunnen zoomen kun je kijken naar de Nikon P1000 maar die is ruim 3x zo duur als de HX400V.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
JJM vd E schreef op zondag 21 juli 2019 @ 12:25:

... tot nu toe gebruik gemaakt van een Sony bridge camera (HX200V). Dit beviel ons goed omdat we ... vaak gebruik maken van de zoom mogelijkheden. Nu deze op zijn eind loopt ...
Wat bedoel je met "op zijn eind"? Is ie kapot?

Als ie goed beviel en het zoombereik vaak gebruikt wordt, dan is de keuze voor de opvolger imo niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:38
Allemaal bedankt voor het meedenken.

En met op zijn eind bedoel ik dat de batterij zeer matig is en dat deze al een paar keer gevallen is. De camera is al in zeer veel landen geweest verspreid over verschillende continenten.
Pagina: 1