Toon posts:

Q9FN of Q85R?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag;

ik ben op zoek naar een vervanger van mijn plasma televisie uit 2009, samsung heeft mijn voorkeur omdat ik een lichte woonkamer heb met aan bijna alle kanten ramen!
nu kan ik via plattetv.nl de Q85R aanschaffen voor €2699,- met daarna nog €300,- cashback via Samsung zelf maar is dat het geld waard tegenover de Q9FN van 2018? of zelfs de Q7 of Q8

Kinderen kijken veel youtube/netflix overdag en wij kijken nooit echt tv in het donker dus altijd met kunstmatig licht ( philips hue ) of gordijnen open, ook geen gamer maar alleen films en serie kijker... verder Sonos complete set als externe geluidsset dus hoeft ook geen goed geluid in de tv te zitten

Ik wil de tv ophangen vandaar dat ik kijk naar de types met de one connect box, vind de Q90R nog te duur...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:03
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:06:

Nu kan ik via plattetv.nl de Q85R aanschaffen voor €2699,- met daarna nog €300,- cashback via Samsung zelf maar is dat het geld waard tegenover de Q9FN van 2018? of zelfs de Q7 of Q8
Nee, de Q9FN scoort bijna op alle punten beter dan de Q85R en zelfs de Q90R. Toch weer een mooie besparing van minimaal 500 euro ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Samsung hanteert zelf een PQI (Picture Quality Index) om haar tv's onderling te vergelijken voor de consument. De schaal begint bij 0. De Q9FN zit op 3700 de Q85R op 3800. Dat verschil is niet zo groot. (Nog geen 3%) Heb je al reviews gelezen van bijv. Rtings? Als ik daar kijk, dan scoren de modellen ook aardig gelijk.

Is die prijs van plattetv de geadverteerde prijs? Bel dan gewoon eens met de winkel voor een offerte. Dat kan zomaar een paar honderd euro schelen en daarbovenop kan je gewoon ook nog de cashback krijgen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij plattetv is inderdaad een persoonlijke deal want stond voor 3199,- online, al met al een mooie besparing en zeker incl extra 300,- samsung cashback maar blijft nog steeds veel verschil met de Q9FN qua prijs

waar mijn voorkeur al naar toe ging aangezien alle reviews zeer te spreken waren over dat type model! maar misschien dat iemand een andere persoonlijke ervaring al met de vrij nieuwe q85r, daar word je in de winkel toch naartoe geleid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:50:
Bij plattetv is inderdaad een persoonlijke deal want stond voor 3199,- online, al met al een mooie besparing en zeker incl extra 300,- samsung cashback maar blijft nog steeds veel verschil met de Q9FN qua prijs

waar mijn voorkeur al naar toe ging aangezien alle reviews zeer te spreken waren over dat type model! maar misschien dat iemand een andere persoonlijke ervaring al met de vrij nieuwe q85r, daar word je in de winkel toch naartoe geleid...
Dat ze jou daar naar toe leiden heeft ermee te maken dat ze er beter aan verdienen, nieuwe modellen hebben over het algemeen een hogere marge dan uitlopende modellen. Volgens PlatteTV is het nieuwe model altijd beter dan de voorganger 8)7.

Het lijkt erop dat de volledige 2019 lineup van Samsung een achteruitgang is vergeleken met hun 2018 lineup, wanneer men de tot nu toe gereviewde 2019 modellen tegenover hun 2018 voorgangers zet.
Jorgen schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:06:
Samsung hanteert zelf een PQI (Picture Quality Index) om haar tv's onderling te vergelijken voor de consument. De schaal begint bij 0. De Q9FN zit op 3700 de Q85R op 3800. Dat verschil is niet zo groot. (Nog geen 3%) Heb je al reviews gelezen van bijv. Rtings? Als ik daar kijk, dan scoren de modellen ook aardig gelijk.
Picture Quality Index à la, 'Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend'? De door Samsung zelf bedachte en gelabelde PQI zegt natuurlijk vrij weinig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarom ben ik ook zo blij met verschillende revieuws zoals hier, rtings etc!!! naast dat kan je op youtube nog videos bekijken waar ze 2 of 3 tv’s naast elkaar hebben staan ( met dezelfde instelling ) en inderdaad de 2018 modellen doen niet onder aan die van 2019

mijn keuze zal dan ook de QE65Q9FN worden verwacht ik, plattetv en meerdere winkels verdienen inderdaad ook aan de nieuwere modellen en dat is hun goed recht maar ik ga dan ook geen retail prijs betalen als ze “zomerdeals” hanteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:43
Waarom neem je niet de Q900R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Freshouttheoven schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:26:
[...]

Dat ze jou daar naar toe leiden heeft ermee te maken dat ze er beter aan verdienen, nieuwe modellen hebben over het algemeen een hogere marge dan uitlopende modellen. Volgens PlatteTV is het nieuwe model altijd beter dan de voorganger 8)7.

Het lijkt erop dat de volledige 2019 lineup van Samsung een achteruitgang is vergeleken met hun 2018 lineup, wanneer men de tot nu toe gereviewde 2019 modellen tegenover hun 2018 voorgangers zet.

[...]

Picture Quality Index à la, 'Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend'? De door Samsung zelf bedachte en gelabelde PQI zegt natuurlijk vrij weinig ;).
Daar ben ik het op zich mee eens, maar ze vergelijken dan ook alleen met hun eigen modellen, dus voor consumenten kan dat handig zijn om te vergelijken.

Ik zou het ook niet meenemen in een vergelijking tussen Samsung en een ander merk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:06:
Samsung heeft mijn voorkeur omdat ik een lichte woonkamer heb met aan bijna alle kanten ramen!
Doet Samsung iets bijzonders tov alle andere tv-fabrikanten waardoor specifiek dit merk zoveel beter presteert in lichte omgevingen dan andere merken?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat die mij iets te prijzig is, omdat hij 8K is en waarschijnlijk voorlopig geen beeldmateriaal is voor deze tv
Freeaqingme schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:49:
[...]

Doet Samsung iets bijzonders tov alle andere tv-fabrikanten waardoor specifiek dit merk zoveel beter presteert in lichte omgevingen dan andere merken?
Samsung heeft bij mij altijd aan de muur gehangen en dus heeft hij lichte voorkeur dan een ander merk.
Maar zou jij mij een ander merk kunnen aanraden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Freeaqingme schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:49:
[...]

Puur marketing, en het werkt helaas ook nog wanneer men op het internet rond kijkt, en wat je om je heen hoort.

Wanneer je beide tv's op max. brightness zet doet de Sony XF9005 niet onder aan de Q9FN. Piekhelderheid van de Q9FN is wel een stuk hoger echter wil dit niet automatisch zeggen dat hierdoor de Q9FN ook een betere HDR kan weergeven. Als je bijv. alleen de focus op een zo hoog mogelijke piek helderheid legt, verlies je highlight details.

De keus van TS begrijp ik, aangezien hij een One Connect Box wil. Wanneer dit geen vereiste was, heb je een betere deal met de Sony XF9005. Betere motion handling, Dolby Vision en daarnaast richt Sony zich meer op natuurlijker beeld, denk bijvoorbeeld aan een juiste HDR weergave.
Jorgen schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:45:
[...]

Daar ben ik het op zich mee eens, maar ze vergelijken dan ook alleen met hun eigen modellen, dus voor consumenten kan dat handig zijn om te vergelijken.

Ik zou het ook niet meenemen in een vergelijking tussen Samsung en een ander merk ;)
Let's agree to disagree >:).

Bij en tv hoger in de rangorde labelt Samsung automatisch ook een hogere PQI aan, wat is dan nog het nut van PQI? Dan kan je net zo goed naar het serienummer kijken een Q9 heeft een (veel) betere beeldkwaliteit dan een Q7.

Om mijn mening te onderbouwen; wanneer we naar de 65NU8000 kijken en deze vergelijken met zijn directe opvolger 65RU8000 zien we dat Samsung ze allebei een PQI van 2500 heeft gegeven. Terwijl de 65RU8000 op aardig wat punten een achteruitgang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:15:
Samsung heeft bij mij altijd aan de muur gehangen en dus heeft hij lichte voorkeur dan een ander merk.
Maar zou jij mij een ander merk kunnen aanraden dan?
Ik heb near-zero verstand van tv's, dus kan daar geen uitspraak over doen. :)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je beide tv's op max. brightness zet doet de Sony XF9005 niet onder aan de Q9FN. Piekhelderheid van de Q9FN is wel een stuk hoger echter wil dit niet automatisch zeggen dat hierdoor de Q9FN ook een betere HDR kan weergeven. Als je bijv. alleen de focus op een zo hoog mogelijke piek helderheid legt, verlies je highlight details.

De keus van TS begrijp ik, aangezien hij een One Connect Box wil. Wanneer dit geen vereiste was, heb je een betere deal met de Sony XF9005. Betere motion handling, Dolby Vision en daarnaast richt Sony zich meer op natuurlijker beeld, denk bijvoorbeeld aan een juiste HDR weergave.

De one connect box is geen must maar een mooie bonus, al mijn tv`s opgehangen en heb ook een kabelgoot ingebouwd in de muur dus ik kan alle kabels uit het zicht naar de tv brengen... mijn nieuwe ziggo kastje beperkt het aantal kabels al en heb verder geen spelcomputers oid aangesloten zitten dus one connect box niet noodzakelijk nodig!

vandaag dit forum gestart want in de winkel krijg ik vaak geen "eerlijke" reacties maar inderdaad gestuurd worden naar voor hun gunstige verkoop van een merk/model

Merkgebonden nee maar voorkeur aanwezig!
Geen fan van oled maar dat heeft te maken met fragiele schermen ( denk aan LG met alleen onderaan een achterkant voor alle software etc ) en niet met beeldkwaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Freshouttheoven schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:16:
[...]

Puur marketing, en het werkt helaas ook nog wanneer men op het internet rond kijkt, en wat je om je heen hoort.

[...]

Let's agree to disagree >:).

Bij en tv hoger in de rangorde labelt Samsung automatisch ook een hogere PQI aan, wat is dan nog het nut van PQI? Dan kan je net zo goed naar het serienummer kijken een Q9 heeft een (veel) betere beeldkwaliteit dan een Q7.

Om mijn mening te onderbouwen; wanneer we naar de 65NU8000 kijken en deze vergelijken met zijn directe opvolger 65RU8000 zien we dat Samsung ze allebei een PQI van 2500 heeft gegeven. Terwijl de 65RU8000 op aardig wat punten een achteruitgang is.
Helemaal mee eens hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist weer eens contact opgenomen met plattetv.nl

geen aanbieding op de Q9FN 2018
wel aanbieding op de Q85R i.p.v. 3199,- eerst naar de 2699,- ( met extra 300,- cashback ) nu 2499,- + cashback...

proberen je toch naar de 2019 modellen te duwen maar maken de ruimtes toch vrij klein zo!
Q9FN 1899,-
Q85R 2199,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 16:35
al eens andere winkels geprobeerd? plattetv.nl staat niet bekend om de beste deals en service. Probeer Foka, smits of AO.nl ook eens.

OLED zal altijd superieur aan Samsung LCD's zijn. In jouw situatie is een LCD op het moment denk ik wel de beste keus. Niet omdat je niet naar een OLED kan kijken in een lichte huiskamer, maar wel omdat je veel ramen hebt, met mogelijk veel direct zonlicht op het scherm. OLEDs kunnen daar blijkbaar niet goed tegen. Mocht je geen lange periodes direct zonlicht op je scherm hebben dan zou ik absoluut een OLED overwegen.

Dat ze fragiel zijn moet je niet meewegen. Je hangt het scherm 1x op en zit er daarna nooit meer aan. En zo fragiel is een OLED tv niet, het dunne gedeelte is nog verassend stevig, maar uiteraard moet je de tv daar niet aan op gaan tillen. Een LCD pak je overigens ook niet aan één kant op, daar verdeel je de druk ook door em aan meerdere kanten op te tillen als je em ophangt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oled was ook een optie geweest want heb naar de lg c8 gekeken omdat hij in dezelfde prijsklasse zit als de q9fn! vanwege veel zonlicht eigenlijk de gehele dag daarom niet mijn keuze daarop laten vallen...

Ik zal die andere sites eens proberen die je aangaf, die zag ik niet staan bij de tweakers pricewatch namelijk dus fijn dat deze ook genoemd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:07
Freshouttheoven schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:40:
[...]

Nee, de Q9FN scoort bijna op alle punten beter dan de Q85R en zelfs de Q90R. Toch weer een mooie besparing van minimaal 500 euro ;).
Waar kan ik deze score bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rtings.com waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Fromz schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 07:20:
[...]

Waar kan ik deze score bekijken?
Zoals Jorgen al aangeeft kun je de Q9FN en Q90R op rtings.com vergelijken, maar bijv. ook op avforums.com

Q9FN review

Q90R review

Q85R review
Pagina: 1