Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:37
Ik ervaar een probleem met de WiFi speed op een van de 4 iPads in mijn huishouden.

In mijn huishouden worden 2 iPads Air 2 en 2 iPads 5 (2018) gebruikt. Alle 4 nieuw gekocht en voorzien van de meest recente update van iOS. Als router heb ik (sinds enkele weken) een Netgear Nighthawk X4S AC2600 R7800 die eveneens is voorzien van de meest recente firmware. Op de iPads halen we dikwijls de maximale internet snelheid van Ziggo van 250 Mbit/s down en 25 Mbit/s up.
Echter, een van de 2 iPads Air 2 heeft moeite met WiFi. Dit uit zich in een traag oplopende download vanuit de App store en Speedtests met de Speedtest App en Fast App bevestigen dit.

De snelheid is uiterst wisselend. Deze klappert zeg maar alsof het lieve lust is. Dan wordt weer 60 Mbit/s gehaald, maar niet vastgehouden, want deze loopt altijd weer dramatisch terug. Dan weer blijft de snelheid steken op een bedroevende 1,5 Mbit/s of zelfs nog lager... Ook de snelheid up blijft dan bedroevend laag. Je zou kunnen zeggen dat op dat moment de router of de connectie met Ziggo kuren vertoont, maar een Speedtest op een andere iPad tegelijkertijd laat wel de maximale snelheid down en up zien. De snelheid van de betreffende iPad klappert/rammelend dus enorm.

Wat heb ik gedaan?
- Ik heb de netwerkinstellingen reset.
- Ik heb de gehele iPad reset en voorzien van een fresh install
- Ik heb de DNS handmatig gezet.
- Internet afgezocht, maar niets kunnen vinden wat lijkt op mijn issue met de klapperende lage WiFi speed. Wel wordt melding gemaakt van connectie issues, maar dat speelt niet. Connect kan altijd worden gemaakt.

Alles zonder het gewenste resultaat.

Wie herkent zich hierin? En dan met welke iPad? Is dit opgelost? Hoe is dit op te lossen?

Ik ben bang dat het een hardware issue is.

Alvast bedankt voor de moeite.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Die tests doe je in dezelfde ruimte op korte afstand van de ander en over dat klapperen van de verbinding hetzelfde?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Ik ben bang dat het een hardware issue is.
Denk dat dit de juiste conclusie is, ALS je deze testen met de andere Ipads onder dezelfde omstandigheden hebt gedaan.

Zou die Ipad nog even laten connecten met een ander WiFi netwerk (kennis/familie) en kijken of dat klapperen blijft. Dan weet je het zeker dat het de tablet zelf is.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Bedankt voor de snelle reactie.

De router staat op de overloop tussen de slaapkamers en op de slaapkamers of de woonkamer beneden wordt hetzelfde ervaren.

Omdat de iPad vanavond van een schone installatie werd voorzien werd zojuist de Youtube app gedownload. Dit is een relatief grote app waarvan de download voortgang goed kon worden gevolgd door de oplopende ‘blauwe ring’. Deze startte heel eeg langzaam, waarna weer een flinke uitschieter te maken om daarna weer in te kakken.

Ik zal binnenkort, misschien morgen, de iPad eens in een andere WiFi netwerk op laten nemen om te zien of het daar ook voorvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
arbraxas schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:00:
Denk dat dit de juiste conclusie is, ALS je deze testen met de andere Ipads onder dezelfde omstandigheden hebt gedaan.
Ja, ik leg mijn iPad 5 naast de betreffende iPad Air 2 en doe gelijktijdig dezelfde Speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Het zou me niet verbazen als de interne antenne binnen de Ipad gewoon geen goed contact maakt.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@arbraxas Dat is ook mijn vermoeden. Moet dan de iPad eens langs gaan brengen bij een service center.

Zal wel eerst nog eens gaan testen op een ander netwerk.

Edit: Echter, als de antenne geen goed contact maakt, dan zou het toch ook zo moeten zijn, dat er helemaal geen verbinding kan worden gemaakt? Daar is echter weer geen sprake van.

[ Voor 35% gewijzigd door RicoK op 20-07-2019 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Geen goed contact, dus nog wel een beetje. Waarschijnlijk zit hij op het randje van nog net werkend. (Als het de antenne is natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Het is zéér waarschijnlijk de antenne. Begreep vanmorgen dat de problemen te voorschijn kwamen na een ongelukje met de iPad. Deze kwam enkele weken geleden per ongeluk hard ten val op het laminaat.

Ik vermoed dat de case nu closed is.

Echter, wie kan mij helpen aan een goede reparateur? Ik ben woonachtig in de Flevopolder en werkzaam in Amsterdam. Sowieso is natuurlijk zo een Apple Service Reparateur altijd goed. Bij mijn werk in de buurt zit Microfix waarmee ik wel goede ervaringen heb, maar welke andere (betaalbare) zijn er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Deksels, en nu wordt op de betreffende iPad achtereen volgend de maximale snelheid behaald ËN vast gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 12:41
Als je tegelijk meerdere ipads gaat speedtesten dan wordt het natuurlijk ook gevaarlijk.
Voor je het weet drukt iPad 1 de andere weg omdat hij net even iets betere power heeft etc.
En als de kids tegelijk ook nog hun Spotify of YouTube etc. dingen op andere devices doen...

Dus erg lastig testen zoiets...
Op een ander en rustig netwerk het reproduceren helpt natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:32
RicoK schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:07:
[...]

Ja, ik leg mijn iPad 5 naast de betreffende iPad Air 2 en doe gelijktijdig dezelfde Speedtest.
Verwacht je gelijkwaardige resultaten terwijl je met 4 apparaten gelijktijdig een speedtest doet op hetzelfde wifi netwerk?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Bossie schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:53:
[...]
Verwacht je gelijkwaardige resultaten terwijl je met 4 apparaten gelijktijdig een speedtest doet op hetzelfde wifi netwerk?
Nee, uiteraard niet.🙄 Dit was min of meer voor de beeldvorming. Heb er nu wel al spijt van dat ik dit heb gebruikt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:32
RicoK schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:56:
[...]

Nee, uiteraard niet.🙄 Dit was min of meer voor de beeldvorming. Heb er nu wel al spijt van dat ik dit heb gebruikt.....
Just checking, maar als je het met een voor een testen steeds met dezelfde problemen hebt dan zou ik die iPad alsnog inruilen.

Beter bij twijfel alsnog teruggaan.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1