laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h.serenaa
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-12-2021
Mijn vraag
...Ik heb een nieuwe laptop nodig voor mijn opleiding waar ik soepel video's op moet kunnen bewerken etc. maar nu zit ik te twijfelen tussen macbook pro of een windows (game) laptop. Mijn vraag is dus wat handiger is macbook of windows. Weet ook niet precies wat voor specificaties een windows laptop nodig heeft om normaal video's te kunnen editten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Macbook Air

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-07 20:18

Matszs

><>

Lees dit even door en vul dan je topic nog wat aan; Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:04
In welke software zul je gaan werken?

Een game-laptop is lastig te vergelijken met een MBP of bijvoorbeeld een Matebook Pro
Het een kwestie van premium kwaliteit en thin & light vs rauwe snelheid, maar gewicht, korte accuduur, minder design (persoonlijk). In het eerste geval kun je een MBP nemen of de windows variant de Matebook Pro X ( heb ik zelf, naast render-desktops ). Maar voor mij is het puur voor mobiel gebruik, al zijn er zat editors die er full-time achter zitten in beiden gevallen.

Ga je voor de game-laptop of in ieder geval een krachtpatser dan is het voornaamste voordeel ten opzichte van een Matebook of Macbook de GPU. GPU versnelling is in veel gevallen merkbaar, en mocht je ooit in de richting van 3D-werk gaan dan is het een must. Over het algemeen zijn upgrades zoals RAM/CPU/GPU goedkoper, daar tegenover staat (helaas) vaak een game-uiterlijk, minder solide behuizing, en gewicht.

Het enige (dure) alternatief hierop zou bijvoorbeeld een Razer Blade zijn. De ideale combinatie tussen een MBP en een game/render-laptop. Lastig te krijgen echter, en zeer aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h.serenaa
Inverted_World schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:36:
In welke software zul je gaan werken?

Een game-laptop is lastig te vergelijken met een MBP of bijvoorbeeld een Matebook Pro
Het een kwestie van premium kwaliteit en thin & light vs rauwe snelheid, maar gewicht, korte accuduur, minder design (persoonlijk). In het eerste geval kun je een MBP nemen of de windows variant de Matebook Pro X ( heb ik zelf, naast render-desktops ). Maar voor mij is het puur voor mobiel gebruik, al zijn er zat editors die er full-time achter zitten in beiden gevallen.

Ga je voor de game-laptop of in ieder geval een krachtpatser dan is het voornaamste voordeel ten opzichte van een Matebook of Macbook de GPU. GPU versnelling is in veel gevallen merkbaar, en mocht je ooit in de richting van 3D-werk gaan dan is het een must. Over het algemeen zijn upgrades zoals RAM/CPU/GPU goedkoper, daar tegenover staat (helaas) vaak een game-uiterlijk, minder solide behuizing, en gewicht.

Het enige (dure) alternatief hierop zou bijvoorbeeld een Razer Blade zijn. De ideale combinatie tussen een MBP en een game/render-laptop. Lastig te krijgen echter, en zeer aan de prijs.
Ik ga met adobe werken.
Mijn voorkeur ging uit naar een MBP, aangezien het een dunne lichtere laptop is dan een gaming laptop.
Een Razer Blade ziet er daarom ook nog wel aantrekkelijk uit. Het nadeel is wel dat de prijzen een beetje hoog zijn bij zulke laptops. Vraag me dus af of er nog andere laptops zijn die hetzelfde te bieden hebben, maar dan met een lagere prijskaartje, maar weet eigenlijk niet precies bij welke merken ik dan recht kan. En anders wordt het de keuze uit een MBP of die Razer Blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h.serenaa
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
ik ga Adobe gebruiken voor school, op de laptop kunnen gamen is geen must maar wel een pluspunt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
ik zou er max. 2000 euro aan uit willen geven, maar hoe goedkoper hoe beter.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
De laptop zou elke dag mee naar school meegenomen moeten worden

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Sta eigenlijk wel open voor alle merken. Ik heb nu een macbook air en sta ook open voor de MBP, maar vind de prijs wel hoog voor wat hij te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:04
h.serenaa schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:51:
[...]

Ik ga met adobe werken.
Mijn voorkeur ging uit naar een MBP, aangezien het een dunne lichtere laptop is dan een gaming laptop.
Een Razer Blade ziet er daarom ook nog wel aantrekkelijk uit. Het nadeel is wel dat de prijzen een beetje hoog zijn bij zulke laptops. Vraag me dus af of er nog andere laptops zijn die hetzelfde te bieden hebben, maar dan met een lagere prijskaartje, maar weet eigenlijk niet precies bij welke merken ik dan recht kan. En anders wordt het de keuze uit een MBP of die Razer Blade.
Een matebook pro x is ook een interessante optie met i7/16gb/512ssd en Nvidia mx150. Sneller dan de duurste macbook pro 13" vooral vanwege de mx150. De macbook pro 15 heeft als enige voordeel de weer iets snellere Amd kaart, echter als nadeel geen Cuda cores. Scheelt flink in geld. Zelf voor gekozen omdat het min of meer een macbook is maar dan met een mooier scherm en lichter/dunner.

Toch zal een razer blade beiden echt compleet weg blazen als het gaat op snelheid met betrekking tot gpu acceleratie in Adobe, gaming en 3d.

Zelf vind ik Adobe /3D sowieso veel fijner op een desktop, maar als ik die optie niet had dan zou ik een blade kiezen. Volgens mij wel leverbaar via Amazon.de etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wat voor opleiding ga je doen en welke eisen stelt je opleiding aan je notebook?

MBP klinkt leuk, maar de vraag is of je wel OS-X kunt gebruiken voor school.

(Overigens vind ik €2000 een akelig riant bedrag voor een notebook voor school. Grote kans dat je dát niet nodig hebt.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h.serenaa
unezra schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 18:50:
Wat voor opleiding ga je doen en welke eisen stelt je opleiding aan je notebook?

MBP klinkt leuk, maar de vraag is of je wel OS-X kunt gebruiken voor school.

(Overigens vind ik €2000 een akelig riant bedrag voor een notebook voor school. Grote kans dat je dát niet nodig hebt.)
ik ga media en evenementen doen en krijg alles qua photoshop en video's bewerken.
De minimale eisen voor Mac OS is
• Systeem uit 2016 of nieuwer met een Intel i5 processor of sneller
• MacOS X v10.13 of recenter
• 8GB RAM
• GPU met 2 GB VRAM
• 256GB interne SSD met 64 GB vrije ruimte voor installatie plus
hulpbestanden en een externe USB3/USB-C schijf voor media
• Beeldschermresolutie: 1920x1080 of groter

voor Windows
• Systeem uit 2016 met een Intel i5 processor
• Windows 10 (64 bit) versie 1703
• 8GB RAM
• GPU met 2 GB VRAM
• 256GB interne schijf met 64 GB vrije ruimte voor installatie plus
hulpbestanden en een externe USB3 schijf voor media
• Beeldschermresolutie: 1920x1080
• ASIO compatible audio-kaart of Microsoft Windows Driver Model

maar vind ik ook een groot bedrag, maar hou graag alle opties open. wil graag echt een snelle goeie laptop. Wil hem ook voor privé gebruiken voor als ik ga gamen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat het een redelijk persoonlijke keuze is wat je moet pakken.
Of je nu een Mac of een Windowsbak pakt, ze gebruiken dezelfde hardware, met het verschil dat je bij een Windowssysteem veel meer keuze hebt. En als je videoediting prog ook onder Windows werkt, dan zit je niet vast aan MacOS.
h.serenaa schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:51:
Er zijn ook dunne gamenotebooks hoor. Misschien niet zo gek dun als de MacBook Pro;s, maar mijn MSI GS70 en huidige Gigabyte Aero zijn vrij dunne systemen. Met als voordeel dat je gewoon dingen kunt aansluiten op je systeem. Kies je voor een MBP, dan heb je natuurlijk geen handige dingen meer als USB-Apoorten, HDMI en netwerk. Scheelt je ook weer gehannes met dongles.

En kwalitatief zijn de huidige MBP's echt niet zo heel boeiend meer in vergelijking tot een degelijke windowsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Kijk ook eens naar de HP ZBook Studio. Design technisch best prettig aan de ogen, en met krachtige opties. Die vieze dikke game laptops moet je niet professioneel willen gebruiken. Mobiel onbruikbaar, luidruchtig, zwaar etc.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:01
Ik denk dat je voor jezelf eerst een OS keuze moet maken.
Sommige mensen zweren bij Mac os.

Op welke punten voldoet je huidige mac air niet meer?

Voor 2000e kan je denk ik wel een Windows laptop vinden die alles heeft wat je zoekt en misschien wel meer (bijv een Dell xps met een dedicated gpu)
Maar voor iets meer dan helft kan je al een goede laptop vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-07 13:32

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

@h.serenaa voortaan 1 topic tegelijk aanmaken voor de zelfde vraag/probleem.

Zijn nu samengevoegd

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Pagina: 1