Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Hoi Tweakers,

Ik heb hier thuis een fijne setup maar ik mis 1 ding: ik wil geluid vanuit de woonkamer (TV Ontvanger of bijvoorbeeld Apple TV) ook in de keuken kunnen horen.
Ik heb de volgende setup :

Denon AVR-X2300W
Sonos Connect
Sonos Play:3

De Denon is de hub voor alle HDMI verbindingen, vanaf daar loopt er 1 HDMI naar de tv.
De Sonos Connect gebruik ik voor t streamen van muziek, maar de Connect heeft natuurlijk ook een Optische ingang. Dus ik wil de versterker daar eigenlijk aanknopen zodat ik met 1 druk op de knop t geluid van de woonkamer simultaan in de keuken kan horen op m’n Play:3.

Heeft iemand een dergelijke setup? Ik vraag me af op de versterker geluid wat binnenkomt over HDMI om kan zetten naar de optische uitgang,ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar.
Ik zou de monitor HDMI uit van de versterker kunnen gebruiken en daar een HDMI naar optisch converter tussen kunnen hangen, maar ik ben bang dat dat weer gezeur gaat opleveren met alle verschillende DTS en Dolby Digital soorten.

Iemand tips of advies ? :)

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 06:35
Om multiroom te streamen denk ik dat je airplay 2 nodig hebt en vrees dat je nieuwere speakers moet aanschaffen omdat de play:3 niet genoeg rekenkracht heeft hiervoor

https://blog.sonos.com/nl/airplay2-coming/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
De versterker heeft geen optisch uit.
Om geluid in een tweede ruimte te krijgen, zijn alleen een luidspreker uitgang en een tulp uitgang, beiden in stereo, voorhanden.
Die tulp zou je, voor zover ik kan nagaan, dus kunnen aansluiten op de Sonos Connect.

Soms ben ik bijna gelukkig

aljooge schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 18:12:
Om multiroom te streamen denk ik dat je airplay 2 nodig hebt en vrees dat je nieuwere speakers moet aanschaffen omdat de play:3 niet genoeg rekenkracht heeft hiervoor

https://blog.sonos.com/nl/airplay2-coming/
Maar Airplay is Apple specifiek natuurlijk. Als ik gewoon een optische kabel in die Sonos Connect duw kan ik dat overal heen streamen. De vraag is alleen hoe ik van meerdere HDMI inputs optisch signaal krijg vanuit die Denon.
JukeboxBill schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 18:14:
De versterker heeft geen optisch uit.
Om geluid in een tweede ruimte te krijgen, zijn alleen een luidspreker uitgang en een tulp uitgang, beiden in stereo, voorhanden.
Die tulp zou je, voor zover ik kan nagaan, dus kunnen aansluiten op de Sonos Connect.
Ook dat heb ik weleens geprobeerd, maar ik krijg dan geen audio. Kan die versterker HDMI omzetten naar analoog signaal?

DennusB wijzigde deze reactie 20-07-2019 18:16 (31%)

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Nu online
Dat weet ik zo niet. Ik heb een ouder type Denon zonder HDMI, maar de mogelijkheden zijn heel groot en daardoor ingewikkeld om te bedienen.
Als je nog een dvd speler o.i.d. hebt met een analoge tulpuitgang, dan kan je wat testen. Als die het geluid wel doorgeeft aan de zone 2 uitgang, dan weet je i.i.g. dat de instelling van de Denon goed is.

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:04

DarkUnreal

Postmaster General

2x chromecast audio, met een extra audio setje in de keuken?
JukeboxBill schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 19:06:
Dat weet ik zo niet. Ik heb een ouder type Denon zonder HDMI, maar de mogelijkheden zijn heel groot en daardoor ingewikkeld om te bedienen.
Als je nog een dvd speler o.i.d. hebt met een analoge tulpuitgang, dan kan je wat testen. Als die het geluid wel doorgeeft aan de zone 2 uitgang, dan weet je i.i.g. dat de instelling van de Denon goed is.
Net ff verder gezocht, de versterker heeft idd maar 1 DAC en kan dus geen digitaal naar analoog op zone2 sturen. Heb t getest met mn ziggo next, mini Jack naar de Connect en dan werkt t wel....

Is het al bijna vrijdag?

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 06:35
DennusB schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 19:13:
[...]

Net ff verder gezocht, de versterker heeft idd maar 1 DAC en kan dus geen digitaal naar analoog op zone2 sturen. Heb t getest met mn ziggo next, mini Jack naar de Connect en dan werkt t wel....
ik begrijp het even niet, de dac van de versterker wordt toch niet gebruikt? Er gaat toch geen analoog signaal door een optische en hdmi kabel?
aljooge schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 19:41:
[...]

ik begrijp het even niet, de dac van de versterker wordt toch niet gebruikt? Er gaat toch geen analoog signaal door een optische en hdmi kabel?
Dat is toch het probleem? Haha. HDMI is digitaal en zone2 uit is tulp = analoog, dat moet je versterker dus wel kunnen omzetten?

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

DennusB schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 20:53:
[...]
Dat is toch het probleem? Haha. HDMI is digitaal en zone2 uit is tulp = analoog, dat moet je versterker dus wel kunnen omzetten?
Het is meer een dingetje om hogere modellen te kunnen verkopen. Hoe hoger de serie receiver des te meer inputs kunnen door worden gezet naar Zone 2. Lagere series doen alleen analoge ingangen en dingen als netwerk en USB. Serie of wat hoger en je kan ook S/PDIF naar Zone 2 doorsturen. De hoogste modellen doen ook HDMI naar Zone 2.

Je zou nog High Level naar Low Level converteren bij de Front Left en Front Right kunnen proppen en dan een losse versterker in de keuken. Dan maak je als het ware Pre-Outs die wel elke ingang door kunnen sturen. Nadeel is wel dat je maar één input kan gebruiken ten opzichte van Zone 2 en het wordt een verloopfestijn van kabels en adapters.

FeaR wijzigde deze reactie 20-07-2019 21:20 (23%)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

FeaR schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 21:16:
[...]

Het is meer een dingetje om hogere modellen te kunnen verkopen. Hoe hoger de serie receiver des te meer inputs kunnen door worden gezet naar Zone 2. Lagere series doen alleen analoge ingangen en dingen als netwerk en USB. Serie of wat hoger en je kan ook S/PDIF naar Zone 2 doorsturen. De hoogste modellen doen ook HDMI naar Zone 2.

Je zou nog High Level naar Low Level converteren bij de Front Left en Front Right kunnen proppen en dan een losse versterker in de keuken. Dan maak je als het ware Pre-Outs die wel elke ingang door kunnen sturen. Nadeel is wel dat je maar één input kan gebruiken ten opzichte van Zone 2 en het wordt een verloopfestijn van kabels en adapters.
Goed idee, maar aan die losse versterker heb ik toch niets als ik al een Play:3 in de keuken heb?
De meest realistische optie is dus de receiver upgraden... weet jij hoe ze die feature noemen? Dan kan ik eens kijken welke receivers het wel ondersteunen!

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-11 19:08
Een receiver met een optische uitgang ga je niet snel vinden denk ik.
Je zou kunnen overwegen om in de keuken over te stappen op heos speakers. Die werken wel samen met je receiver.

Acties:
  • 0Henk 'm!
ronnie vd schreef op zondag 21 juli 2019 @ 07:34:
Een receiver met een optische uitgang ga je niet snel vinden denk ik.
Je zou kunnen overwegen om in de keuken over te stappen op heos speakers. Die werken wel samen met je receiver.
Ging dat maar.... t hele huis hangt/staat al vol met Sonos

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Nu online
Een receiver met optisch uit heb je ook niets aan. De Sonos Connect heeft geen optisch ingang, als ik de foto van de aansluitingen goed begrijp.

Acties:
  • 0Henk 'm!
JukeboxBill schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:24:
Een receiver met optisch uit heb je ook niets aan. De Sonos Connect heeft geen optisch ingang, als ik de foto van de aansluitingen goed begrijp.
T hoeft ook niet optisch, het mag prima over 2x tulp de Sonos in. Maar goed, dan moet de versterker het dus wel omzetten van HDMI naar analoog en dat doet m’n huidige niet haha

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

DennusB schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:17:
[...]
Goed idee, maar aan die losse versterker heb ik toch niets als ik al een Play:3 in de keuken heb?
De meest realistische optie is dus de receiver upgraden... weet jij hoe ze die feature noemen? Dan kan ik eens kijken welke receivers het wel ondersteunen!
Het ging toch om het aansluiten van de Sonos Connect? Al zou deze receiver wel HDMI terugzetten naar analoog dan heb je er niets aan als je alleen met de Sonos 3 wilt werken, die heeft geen één ingang.

HDMI naar analoog voor Zone 2 heeft geen naam. Het is een kwestie van de handleiding van alle receivers met Zone 2 opties die in het budget passen en deze doorlezen. Hopelijk staat er een asterix bij Zone 2 met wat de mogelijkheden zijn of staat er bij Trouble Shooting iets over Zone 2 en alleen analoog. Ik dacht dat de X2600 wel HDMI naar Zone 2 kan zetten. Althans, dat is in een ander topic naar boven gekomen.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Nu online
DennusB schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:59:
[...]

T hoeft ook niet optisch, het mag prima over 2x tulp de Sonos in. Maar goed, dan moet de versterker het dus wel omzetten van HDMI naar analoog en dat doet m’n huidige niet haha
In je topic start heb je het zelf over de optische INGANG van de Sonos en eventueel het gebruik van een omvormer van HDMI naar optisch, vandaar.

Het meest simpele is toch om eens te kijken naar een omvormer, maar dan naar stereo, zoiets als deze:
https://www.allekabels.nl...rmer-hdmi-naar-audio.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20-11 21:48

switchboy

-ruimte te huur-

Als je zelf handig bent met solderen en garantie verlopen is kan je deze flauwe beperking omzeilen door het stereo signaal voor het door je eindtrappen gaat te vangen en te spitsen. Dan kan je gevangen signaal via een tulp stekkertjes je Sonos in laten komen.

Dan kan je elk geluid doorsturen ongeacht de beveiliging die er via hdmi aan gegeven is. O-)

switchboy wijzigde deze reactie 21-07-2019 14:41 (15%)

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

FeaR schreef op zondag 21 juli 2019 @ 12:26:
[...]

Het ging toch om het aansluiten van de Sonos Connect? Al zou deze receiver wel HDMI terugzetten naar analoog dan heb je er niets aan als je alleen met de Sonos 3 wilt werken, die heeft geen één ingang.

HDMI naar analoog voor Zone 2 heeft geen naam. Het is een kwestie van de handleiding van alle receivers met Zone 2 opties die in het budget passen en deze doorlezen. Hopelijk staat er een asterix bij Zone 2 met wat de mogelijkheden zijn of staat er bij Trouble Shooting iets over Zone 2 en alleen analoog. Ik dacht dat de X2600 wel HDMI naar Zone 2 kan zetten. Althans, dat is in een ander topic naar boven gekomen.
Ja het gaat om de Sonos Connect, maar uiteindelijk stream ik het natuurlijk naar de Play:3 in de keuken, dus vandaar de verwarring.

Ik ga wel eens kijken wat een receiver zou moeten kosten die dit kan!

Is het al bijna vrijdag?

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True