Vraag

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 20:07
Ik kocht een AMD Ryzen 5 3600 met een Asus Prime X470-Pro, wetende dat de bord misschien met een ouwere BIOS zou kunnen geleverd worden waardoor de CPU niet herkend zou worden.
Vóór de bestelling toch snel even gevraagd bij de webshop (Megekko) of ze eventueel op voorhand de BIOS konden updaten. Maar het antwoord was dat alle borden tegenwoordig al een voldoende recente versie hadden. En indien niet kon ik het bord RMA'en waarna ze voor €15 de BIOS zouden updaten.

Nu ja, ik denk toch dat het ontvangen bord een te oude BIOS versie heeft. Bij het aansluiten van de PSU gaan de RGB LEDs onmiddellijk aan, en bij het opstarten gaan alle fans draaien. Maar mijn schermen gaan onmiddellijk in power save mode, dus die krijgen geen signaal.
Lastig troubleshooten zonder beeld natuurlijk… Ik zou eens heel goed moeten zoeken of ik nog ergens een ouwe case speaker heb liggen. Dat zou nog wel kunnen helpen om de diagnostic beeps te horen.

Ik probeerde al m'n nieuwe GT 1030 om te wisselen voor een oude kaart, zodat ik toch kan uitsluiten dat de GPU niet DOA is.
Voorlopig gebruik ik ook nog m'n ouwe Kingston HyperX Fury 2666MHz CL15 RAM, gezien m'n nieuwe DIMMs nog onderweg zijn. Maar dat zou het probleem niet mogen zijn, denk ik.
Is er nog iets anders wat ik zelf kan proberen? Ik heb ondertussen wel al AMD gecontacteerd voor een Loan Boot Kit.
En anders wordt het uiteindelijk een RMA van het bord, terug naar Megekko voor een BIOS update...

Alle reacties

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Al met één latje ipv twee proberen opstarten?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:28
Dat bordje is al een tijdje op de markt, zeker weten dat die out of the box geen ondersteuning heeft voor de nieuwste Ryzens processors die net uit zijn.

• freeco
@Borromini nu wel, maar geen verschil

iemand trouwens een idee hoe lang zo'n boot kit onderweg is? Als dat vrij vlug gaat, wacht ik daar wel effe op. Toch €15 uitgespaard :9B

[Voor 84% gewijzigd door freeco op 20-07-2019 16:14]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

modules in lichtgrijze bankjes, en scherm op je 1030 aansluiten.
X470 heeft waarschijnlijk nog geen stock bios voor zen2

[Voor 31% gewijzigd door Hackus op 20-07-2019 16:19]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• freeco
veronderstel ik ook, maar ja...
Ik heb hier net nog 's in m'n klein persoonlijk PC museum gezocht naar een case speaker, maar kon geen vinden. Maar blijkbaar zit er in de desktop van m'n schoonvader eentje. Morgen eens demonteren en horen wat m'n nieuwe mobo te zeggen heeft :9

• freeco
Deze morgen kreeg ik de loan boot kit geleverd via DHL.
Bleek dat m'n bord nog een BIOS versie van december had, dus geen support voor Zen 2. Snel effe de recentste erop en de klus was klaar.
Toch nog effe stress: na de BIOS update en reboot had ik weer geen beeld meer. Maar dat was ok na het plaatsen van mijn Ryzen 3600. Oef, effe schrik dat de bios corrupted geraakt was... maar vals alarm. :o

• E65
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

freeco schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:56:
Deze morgen kreeg ik de loan boot kit geleverd via DHL.
Bleek dat m'n bord nog een BIOS versie van december had, dus geen support voor Zen 2. Snel effe de recentste erop en de klus was klaar.
Toch nog effe stress: na de BIOS update en reboot had ik weer geen beeld meer. Maar dat was ok na het plaatsen van mijn Ryzen 3600. Oef, effe schrik dat de bios corrupted geraakt was... maar vals alarm. :o
Ik neem aan dat je dit nog wel even met megekko 'bespreekt'?

Doet graag mooie dingen met geluid

• TRKninetyone
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-02-2020
Hey hallo, ik heb exact dezelfde setup en krijg ook het beeld niet aan de praat.
Ook heb ik het mobo bij Megekko besteld, deze kwam met BIOS 5007.

De Ryzen 5 3600 werkte echter niet.
Heb toen een A8 – 9600 gehaald om mijn BIOS te updaten, na mijn BIOS geüpdatet te hebben naar 5220 werk deze nog steeds niet..

Welke BIOS gebruik jij?

Alvast bedankt, groetjes.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 08:45

millman

6708Mhz @ -185c

@TRKninetyone Ik lees niet welke grafische kaart je gebruikt?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• TRKninetyone
Excuus, ik gebruik een EVGA Nvidia 1660 XC Ultra.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:58
TRKninetyone schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:26:
Hey hallo, ik heb exact dezelfde setup en krijg ook het beeld niet aan de praat.
Ook heb ik het mobo bij Megekko besteld, deze kwam met BIOS 5007.

De Ryzen 5 3600 werkte echter niet.
Heb toen een A8 – 9600 gehaald om mijn BIOS te updaten, na mijn BIOS geüpdatet te hebben naar 5220 werk deze nog steeds niet..

Welke BIOS gebruik jij?

Alvast bedankt, groetjes.
Wellicht ff je eigen topic maken..
Maar ff een gooi, wel je beeldscherm aangesloten op je gpu en niet op je mobo?

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• TRKninetyone
Ik zal ook even een eigen topic maken, dacht misschien heeft freeco de magische oplossing.
Beide GPU en MOBO HDMI poort geven geen beeld met de R5 3600.

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-05 05:22

Lappieboy

voltijd nerd

TRKninetyone schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:49:
Ik zal ook even een eigen topic maken, dacht misschien heeft freeco de magische oplossing.
Beide GPU en MOBO HDMI poort geven geen beeld met de R5 3600.
Dat laatste wat je benoemt is ook niet zo raar, de 3600 heeft geen interne GPU.
Dus dan werken je beeldscherm aansluitingen op het MB nooit. ;)

Truth is, the game was rigged from the start.

• freeco
Ik gebruikte gewoon de recentst beschikbare van dat moment. Toen de 5204. In de tussentijd heb ik ook 5216 gehad en nu de 5220.
Heb je geen DOA?

• TRKninetyone
Nee, uiteindelijk heb ik het werkend gekregen! Had met mijn stomme kop de GPU niet in de PSU geplugd..

• freeco
7(8)7
shit happens :(:)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee