Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwe PC-Build voor flightsim Prepar3d en X-Plane11. Verder ga ik niks anders doen met het systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-600 euro (alles minder is mooi meegenomen ;-))
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding 450 watt gold edition
Crucial Ballistic Sport LT 16 GB 3200mhz DDR4
MSI RTX 2070 videokaart
CoolerMaster Evo 212 koeler
Big Kast
Alle randapparatuur
SSD 250gb en SSD 500gb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU en Moederbord
Ga je overklokken?
Standaard is prima of lichte overklok zonder waterkoeling ed. Het moet fps opleveren anders heeft het geen zin.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten wat jullie mij aanraden. Heb zelf twee voorkeuren. Ofwel een AMD build met 3700x of 3600x met een X570 (futureproof) moederbord.
Of I5 9600K met Z390 moederbord.
Ik weet dat bij flightsim de singlecore performance zeer belangrijk is. Nu kan ik met de I5 makkelijk wat overklokken, maar gaat dit veel effect hebben op de FPS?? Dit tov de AMD build? Beiden hebben namelijk ongeveer gelijkwaardige singlecore performance.
Hoe zit het met compitabiliteit bij AMD met mijn huidige SSD video kaart en geheugen??
Mijn huidige build Z270 met I5 7600K met standaard overklok geeft mij in de flightsim 90-96 procent CPU gebruik en mij videokaart rond de 50-60 procent. Dus lijkt me dat mijn CPU de bottleneck is??
Of gezien de bevindingen van het CPU gebruik moet ik dan kijken naar een I7?
Instellingen staan niet op MAX!!
Alvast bedankt.
Nieuwe PC-Build voor flightsim Prepar3d en X-Plane11. Verder ga ik niks anders doen met het systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-600 euro (alles minder is mooi meegenomen ;-))
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding 450 watt gold edition
Crucial Ballistic Sport LT 16 GB 3200mhz DDR4
MSI RTX 2070 videokaart
CoolerMaster Evo 212 koeler
Big Kast
Alle randapparatuur
SSD 250gb en SSD 500gb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU en Moederbord
Ga je overklokken?
Standaard is prima of lichte overklok zonder waterkoeling ed. Het moet fps opleveren anders heeft het geen zin.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten wat jullie mij aanraden. Heb zelf twee voorkeuren. Ofwel een AMD build met 3700x of 3600x met een X570 (futureproof) moederbord.
Of I5 9600K met Z390 moederbord.
Ik weet dat bij flightsim de singlecore performance zeer belangrijk is. Nu kan ik met de I5 makkelijk wat overklokken, maar gaat dit veel effect hebben op de FPS?? Dit tov de AMD build? Beiden hebben namelijk ongeveer gelijkwaardige singlecore performance.
Hoe zit het met compitabiliteit bij AMD met mijn huidige SSD video kaart en geheugen??
Mijn huidige build Z270 met I5 7600K met standaard overklok geeft mij in de flightsim 90-96 procent CPU gebruik en mij videokaart rond de 50-60 procent. Dus lijkt me dat mijn CPU de bottleneck is??
Of gezien de bevindingen van het CPU gebruik moet ik dan kijken naar een I7?
Instellingen staan niet op MAX!!
Alvast bedankt.
[ Voor 10% gewijzigd door fvdg86 op 20-07-2019 12:49 ]
NIBE F1255 - HA - Niko home control II