Vreemd probleem Wifi xbox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiterazer
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
Het probleem speelt sinds ongeveer een week, alle apparaten staan op dezelfde plaats in huis, met voldoende bereik:

Mijn Wifi verbinding werkt niet (correct) totdat ik mijn router herstart. Het probleem doet zich vooral voor op mijn xbox one s. Deze verbindt niet met 5ghz wifi en krijgt vaak op 2.4ghz geen ip toebedeeld totdat ik mijn router reset. Als het dan werkt treed er binnen 5 minuten lag of verbindingsverlies op, en de xbox heeft volgens de router config interface maar 1mb/s sneheid. Dit probleem blijft spelen totdat ik hem weer reset. Zowel 5ghz and 2.4ghz worden wel gezien in de lijst met wifi netwerken. De xbox kan ook niet verbinden met wifi tethering vanaf mijn iphone 7 (maar ziet deze wel in de lijst).

Met mijn laptop (enkel 2.4ghz) kan ik vaak het wifi netwerk niet zien, totdat de router is gereset, dan verbind alles opeens vanzelf zoals het hoort. Hierbij moet ik wel melden dat de laptop dit probleem ook met mijn vorige router wel eens vertoonde, en in de bibliotheek: dus waarschijnlijk is deze oude laptop zelf niet helemaal lekker meer. Als de laptop verbonden is dan werkt alles gewoon naar behoren.

Het herstarten van de laptop en van de xbox haalt niets uit om de problemen te bedwingen, enkel herstarten van de router heeft effect.

Belangrijk: Andere apparaten zoals Apple smartphones, laptops en tablets werken wel goed op het netwerk, en kennen deze problemen niet. Mijn huisgenoot meldt dat zijn asus usb wifi stick er ook soms wel 10 minuten over doet om met het netwerk te verbinden. Dit maakt het dus extra onduidelijk.

De router is een UnityMedia Connectbox (Duitse kabel). Minder dan een half jaar oud.

Tot nu toe heb ik geprobeerd de 2.4 en 5ghz op te splitsen in 2 ssid's. Dit maakt de analyse wat duidelijker. Ook heb ik geprobeerd om het 5ghz netwerk op alleen AC in te stellen ,en om de bandbreedte op 20 ipv 20/40/80 te zetten.

Moet ik hier mijn router vervangen, of heeft mijn xbox wifi chip het toevallig begeven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-07 23:05
Probeer eens een andere netwerknaam in je router in te stellen (SSiD)
Misschien haalt de Xbox wat doorelkaar

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiterazer
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
Mel33 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:43:
Probeer eens een andere netwerknaam in je router in te stellen (SSiD)
Misschien haalt de Xbox wat doorelkaar
Dit heb ik recent gedaan door de 2.4 en 5ghz op te splitsen, hierbij kregen beide een eigen (nieuwe) ssid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-07 23:05
Kzou eens testen of je Xbox op een andere lokatie of WiFi het wel doet.

Dan weten we wat meer
Geen idee of een Xbox ook virussen/malware kan hebben (kan nieuw zijn, je weet het niet.)
Maar test even of het idd aan de Xbox WiFi ligt.

Edit:
Oh wacht, je verbind al met jouw iPhone en lukt dus ook niet.

Tja dan Xbox fixe resetten scannen iod

[ Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 20-07-2019 14:29 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd