Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Upgrade van huidige systeem, voornamelijk gaming, verder af en toe wat foto/videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop rond de 1000-1200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In onderstaand lijstje is mijn oude setup te vinden. Wat in ieder geval mee gaat is de RAM, Opslag, Behuizing, misschien de CPU-koeler en hopelijk de voeding.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet perse iets wat ik echt nodig denk te hebben. Heb gewoon meer advies nodig of dit lijstje wel echt goed is, en of ik eventueel op dingen kan besparen of anders kan doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDIA als het gaat om de videokaart, ik heb niet zulke goede ervaringen met AMD in de graphics.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Met de processor die ik nu heb geselecteerd is dat het volgens mij niet waard, dus in die zin nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me af of ik met mijn upgrade een goede opzet heb, of dat nog het e.e.a. veranderd moet worden. Verder vraag ik me af of mijn voeding nog wel genoeg Watt geeft om het nieuwe systeem aan te kunnen. Ik game nu op 1440p, maar de mogelijk is er dat ik naar 4K ga in de toekomst. Graag moet het systeem dit ook op minimaal 60 fps medium/high settings aankunnen.
Allereerst mijn huidige setup:
En dan de upgrade:
Ik had gelezen dat het niet echt waard is om op dit moment een X570 te nemen in plaats van een X470. Verder vraag ik me af of de voeding dus nog wel sterk genoeg is, daarom heb ik ook alvast een ander exemplaar in de nieuwe setup gezet. Verder neem ik aan dan mijn RAM nog wel volstaat in het nieuwe systeem?
Ik hoor graag of ik nog ergens op kan besparen en tips zijn altijd welkom
Upgrade van huidige systeem, voornamelijk gaming, verder af en toe wat foto/videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop rond de 1000-1200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In onderstaand lijstje is mijn oude setup te vinden. Wat in ieder geval mee gaat is de RAM, Opslag, Behuizing, misschien de CPU-koeler en hopelijk de voeding.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet perse iets wat ik echt nodig denk te hebben. Heb gewoon meer advies nodig of dit lijstje wel echt goed is, en of ik eventueel op dingen kan besparen of anders kan doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDIA als het gaat om de videokaart, ik heb niet zulke goede ervaringen met AMD in de graphics.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Met de processor die ik nu heb geselecteerd is dat het volgens mij niet waard, dus in die zin nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me af of ik met mijn upgrade een goede opzet heb, of dat nog het e.e.a. veranderd moet worden. Verder vraag ik me af of mijn voeding nog wel genoeg Watt geeft om het nieuwe systeem aan te kunnen. Ik game nu op 1440p, maar de mogelijk is er dat ik naar 4K ga in de toekomst. Graag moet het systeem dit ook op minimaal 60 fps medium/high settings aankunnen.
Allereerst mijn huidige setup:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6600K Boxed | € 201,50 | € 201,50 |
| 1 | Moederborden | Asus Z170 PRO GAMING | € 98,- | € 98,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 499,90 | € 499,90 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT S340 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Waterkoeling | Silverstone Tundra TD02-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 10 400W | € 69,13 | € 69,13 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 Pro 128GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,95 | € 84,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.020,48 | ||
En dan de upgrade:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 345,05 | € 345,05 |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus | € 118,50 | € 118,50 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 625,05 | € 625,05 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 75,99 | € 75,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.164,59 | ||
Ik had gelezen dat het niet echt waard is om op dit moment een X570 te nemen in plaats van een X470. Verder vraag ik me af of de voeding dus nog wel sterk genoeg is, daarom heb ik ook alvast een ander exemplaar in de nieuwe setup gezet. Verder neem ik aan dan mijn RAM nog wel volstaat in het nieuwe systeem?
Ik hoor graag of ik nog ergens op kan besparen en tips zijn altijd welkom
"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing