Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC upgrade 1440p, toekomst mogelijk 4K

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-11 21:10

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Upgrade van huidige systeem, voornamelijk gaming, verder af en toe wat foto/videobewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop rond de 1000-1200.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In onderstaand lijstje is mijn oude setup te vinden. Wat in ieder geval mee gaat is de RAM, Opslag, Behuizing, misschien de CPU-koeler en hopelijk de voeding.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet perse iets wat ik echt nodig denk te hebben. Heb gewoon meer advies nodig of dit lijstje wel echt goed is, en of ik eventueel op dingen kan besparen of anders kan doen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDIA als het gaat om de videokaart, ik heb niet zulke goede ervaringen met AMD in de graphics.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Met de processor die ik nu heb geselecteerd is dat het volgens mij niet waard, dus in die zin nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me af of ik met mijn upgrade een goede opzet heb, of dat nog het e.e.a. veranderd moet worden. Verder vraag ik me af of mijn voeding nog wel genoeg Watt geeft om het nieuwe systeem aan te kunnen. Ik game nu op 1440p, maar de mogelijk is er dat ik naar 4K ga in de toekomst. Graag moet het systeem dit ook op minimaal 60 fps medium/high settings aankunnen.

Allereerst mijn huidige setup:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6600K Boxed€ 201,50€ 201,50
1MoederbordenAsus Z170 PRO GAMING€ 98,-€ 98,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 499,90€ 499,90
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 67,-€ 67,-
1BehuizingenNZXT S340 Zwart€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingSilverstone Tundra TD02-E€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internKingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 0,-€ 0,-
1Voedingenbe quiet! Straight Power 10 400W€ 69,13€ 69,13
1Solid state drivesSamsung 840 Pro 128GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.020,48

En dan de upgrade:

1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 345,05€ 345,05
1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus€ 118,50€ 118,50
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 625,05€ 625,05
1VoedingenSeasonic Focus Plus 550 Gold€ 75,99€ 75,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.164,59

Ik had gelezen dat het niet echt waard is om op dit moment een X570 te nemen in plaats van een X470. Verder vraag ik me af of de voeding dus nog wel sterk genoeg is, daarom heb ik ook alvast een ander exemplaar in de nieuwe setup gezet. Verder neem ik aan dan mijn RAM nog wel volstaat in het nieuwe systeem?

Ik hoor graag of ik nog ergens op kan besparen en tips zijn altijd welkom

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

in gamen is de 5700XT minder dan 2070S, in ander gebruik beter dan. Deze voeding kun je beter niet aanschaffen, in 550w is er meer/betere keuze modulair pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart pricewatch: Cooler Master V550 Gold
2666 RAM kun je gebruiken, maar vind ikzelf zonde. Zen2 werkt prima op 3200MT/s pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 20-07-2019 11:51 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:50:
in gamen is de 5700XT minder dan 2070S, in ander gebruik beter dan. Deze voeding kun je beter niet aanschaffen, in 550w is er meer/betere keuze modulair pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart pricewatch: Cooler Master V550 Gold
2666 RAM kun je gebruiken, maar vind ikzelf zonde. Zen2 werkt prima op 3200MT/s pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
Ziet er goed uit! Ik heb net met een maat van mij afgesproken dat hij alles van mij overkoopt behalve mijn opslag. Dus ik heb nu ook een nieuwe kast, CPU-koeler en RAM nodig...

Met jouw aanpassingen erbij ben ik nu hierop gekomen:

1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 345,05€ 345,05
1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus€ 118,50€ 118,50
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 625,05€ 625,05
1BehuizingenNZXT H500 Zwart€ 70,05€ 70,05
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 84,34€ 84,34
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 81,-€ 81,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.323,99

Nu is de vraag of de standaard koeler die geleverd word bij de CPU voldoende koelt, of dat een aftermarket koeler erbij beter is. Welke wordt dan aanbevolen? Ik wil ook niet perse een gigantische unit in mijn pc gaan plaatsen omdat ik anders daar alleen maar naar loop te staren... Verder nog tips van mensen?

Het wordt dus eigenlijk gewoon een complete nieuwe pc... Alleen dan hou ik mijn opslag... ;)

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Stock koeler is prima. ik zou er wel 2 fans bijhalen bij de H500. dan bouw je 2 front, 1 top en 1 back.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 13:25:
Stock koeler is prima. ik zou er wel 2 fans bijhalen bij de H500. dan bouw je 2 front, 1 top en 1 back.
Oke top! is de thermal paste reeds aangebracht bij de stock koeler? Ik vind dat altijd zo naar om te doen omdat ik nooit weet hoeveel erop moet... Welke fans raad je me aan?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Broodje_Aap schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 13:26:
[...]

Oke top! is de thermal paste reeds aangebracht bij de stock koeler? Ik vind dat altijd zo naar om te doen omdat ik nooit weet hoeveel erop moet... Welke fans raad je me aan?
Yup, is paste aanwezig.
pricewatch: NZXT AER F - 120MM, Twin Pack de krijg je bij de case 1 back, 1 top.
Je kunt ook wachten en kijken hoe het met stock koeling gaat. ikzelf heb liever wat meer.

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 13:36:
[...]

Yup, is paste aanwezig.
pricewatch: NZXT AER F - 120MM, Twin Pack de krijg je bij de case 1 back, 1 top.
Je kunt ook wachten en kijken hoe het met stock koeling gaat. ikzelf heb liever wat meer.
Alright, dan doe ik er daar ook nog een paar van bij. Een X470 voldoet toch gewoon, het is niet nodig om een X570 te nemen? Ik zag bij megekko wel een aanbieding van een X570 bord met gratis CM liquid cooler. Totaal voor 212. Is dat een beetje een goede deal?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Broodje_Aap schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:32:
[...]

Alright, dan doe ik er daar ook nog een paar van bij. Een X470 voldoet toch gewoon, het is niet nodig om een X570 te nemen? Ik zag bij megekko wel een aanbieding van een X570 bord met gratis CM liquid cooler. Totaal voor 212. Is dat een beetje een goede deal?
die cooler is niet nodig en niet zo best. je geeft geen goede koeler gratis weg :D
Wat voor een reden heb je voor X570 tov ?

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:40:
[...]

die cooler is niet nodig en niet zo best. je geeft geen goede koeler gratis weg :D
Wat voor een reden heb je voor X570 tov ?
Eigenlijk nog niet echt heel erg in verdiept, maar misschien voor future proofing? Alleen je gaat er niet echt heel erg voor op vooruit om een X570 te nemen in plaats van een X470 toch?

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
En hoe zit het met de videokaart? Ik heb nu een MSI voor 625, maar ik zie ook een aantal andere goedkoper geprijsd, zit daar nog verschil in? Als ik naar de specs kijk is dit allemaal minimaal verschil, ik neem aan dat als een goedkopere neem zoals de Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G voor 569 dat ik dan ook al goed zit?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

MSI gaat een nieuwe versie uitbrengen voor de momenteel gekozen moederbord, in de zogenoemde MAX serie. De huidige range aan moederborden heeft een te kleine BIOS ROM waardoor de ondersteuning niet op is.

Heb je haast dan zou ik aanraden om een duurder X470 moederbord aan te schaffen, echter dan kom je al snel uit in instap X570 moederborden die out of the box wel werken.

De volgende moederborden krijgen een revisie:

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/editorial/600/064373_msi-ryzen-3000-max.jpg

Van die Cooler Master AIO die gratis wordt weggegeven ga je spijt krijgen als je die gaat gebruiken (de reviews zijn niet op) - let wel dat deze EUR 60 kost, maar tegenhangers van Corsair/NZXT zijn al snel het dubbele ;) )

MSI maakt imho betere videokaarten dan Gigabyte en voor kwaliteit betaal je :+

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Vidra schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:49:
MSI gaat een nieuwe versie uitbrengen voor de momenteel gekozen moederbord, in de zogenoemde MAX serie. De huidige range aan moederborden heeft een te kleine BIOS ROM waardoor de ondersteuning niet op is.

Heb je haast dan zou ik aanraden om een duurder X470 moederbord aan te schaffen, echter dan kom je al snel uit in instap X570 moederborden die out of the box wel werken.

De volgende moederborden krijgen een revisie:

[Afbeelding]

Van die Cooler Master AIO die gratis wordt weggegeven ga je spijt krijgen als je die gaat gebruiken (de reviews zijn niet op) - let wel dat deze EUR 60 kost, maar tegenhangers van Corsair/NZXT zijn al snel het dubbele ;) )

MSI maakt imho betere videokaarten dan Gigabyte en voor kwaliteit betaal je :+
Bedankt voor de tip! Heb je een idee wanneer deze uitkomt, anders kan ik nog wel wachten totdat deze er is, mits deze natuurlijk ook een mooi prijskaartje heeft...

[ Voor 8% gewijzigd door Broodje_Aap op 23-07-2019 14:52 ]

• Vidra

Vidra

Vragen?

Broodje_Aap schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:52:
[...]

Bedankt voor de tip! Heb je een idee wanneer deze uitkomt, anders kan ik nog wel wachten totdat deze er is, mits deze natuurlijk ook een mooi prijskaartje heeft...
MSI is deze week begonnen met de levering van de nieuwe moederborden aan distributeurs dus in de loop van volgende week of die week erop :9

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Vidra schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:10:
[...]

MSI is deze week begonnen met de levering van de nieuwe moederborden aan distributeurs dus in de loop van volgende week of die week erop :9
Oh dat is top! Ook iets bekend qua prijzen?

• Vidra

Vidra

Vragen?

Broodje_Aap schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:42:
[...]

Oh dat is top! Ook iets bekend qua prijzen?
Geen idee - waarschijnlijk hetzelfde.

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:50:
Ik heb even naar het RAM gekeken en het voel me op dat deze niet echt veel verkrijgbaar is. Daarom ben ik op https://tweakers.net/pric...v-f4-3200c16d-16gvkb.html of deze https://tweakers.net/pric...tor-hx432c16pb3k2-16.html gekomen. Deze voldoet in principe toch ook?

[ Voor 4% gewijzigd door Broodje_Aap op 23-07-2019 18:39 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oa bij Azerty te koop. wat jij linkt is nog moeilijker verkrijgbaar :D

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:42:
oa bij Azerty te koop. wat jij linkt is nog moeilijker verkrijgbaar :D
Die heb ik over het hoofd gezien. Dan denk ik dat ik nu alleen hoef te wachten totdat de nieuwe moederborden te koop zijn en dan ga ik het nieuwe systeem aanschaffen.

Hoe zit het eigenlijk met de windows 10 licentie, gaat die gewoon mee als ik mijn SSD's en HDD's in het nieuwe systeem plaats, of moet ik hiervoor nog iets anders doen?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Broodje_Aap schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:33:
[...]

Die heb ik over het hoofd gezien. Dan denk ik dat ik nu alleen hoef te wachten totdat de nieuwe moederborden te koop zijn en dan ga ik het nieuwe systeem aanschaffen.

Hoe zit het eigenlijk met de windows 10 licentie, gaat die gewoon mee als ik mijn SSD's en HDD's in het nieuwe systeem plaats, of moet ik hiervoor nog iets anders doen?
kan gewoon over naar volgende pc. je moet wel alles opnieuw instaleren

• Vidra

Vidra

Vragen?

Broodje_Aap schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:33:
[...]

Dat hangt af van de licentie - als je nu een OEM versie hebt van Windows 10 kan het zijn dat deze niet mee 'over' kan naar je nieuwe systeem. Aan de andere kant kan je online gewoon een nieuwe OEM key kopen voor EUR 14 - heb ik ook van de week gedaan :9

De oude pro licentie heb ik gewoon op de oude pc laten zitten, en doorverkocht. 8)

Pagina: 1