Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 11:08
Sinds kort heb ik een Motorola One uit 2018 met Android 9. Ik ben zeer tevreden over dit toestel. Een merkwaardig fenomeen is dat WhatsApp berichten regelmatig niet doorkomen als mijn telefoon gelocked is. Pas als ik deze unlock krijg ik het bericht te zien. Gisteravond ook weer, iemand stuurde iets om 20:00u, geen melding. Pas toen ik om 22:30u de telefoon unlockte zag ik het bericht.

Volgens mij heb ik alles goed staan in WhatsApp en bij de instellingen van de telefoon. Beide staan op berichten (popups in het geval van WhatsApp) altijd doorgeven.Bij de instellingen in de telefoon staat bij Meldingen: ingeschakeld voor alle apps.

Wat gaat hier mis?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 18:25
Misschien batterijbesparing aan staan? Of optimalisatie uitzetten bij WhatsApp. Instellingen - >batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Foon al eens herstart? Kan ook nog in je wifi instellingen van je netwerk zelf zitten bedenk ik me net. Maar das apparatuurafhankelijk. Iets met DTIM waarden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chili
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
Ik heb hier met mijn moto G5 plus ook last van, volgens mij sinds een paar maanden maar ik weet het niet precies zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:55

Tens

let me drink about it

Ben wel benieuwd hoe je dat instelt, lijkt me ideaal

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
De problemen met het niet binnen komen van WhatsApp meldingen op mijn smartphone blijven zich voordoen ondanks alles wat ik nu aan of uit heb gezet.

Ik heb het ook gemeld bij Google via de Help knop in WhatsApp. Antwoord gekregen, advies opgevolgd maar niks helpt.

Pas als ik mijn scherm unlock krijg ik berichten binnen, gisteren 2 keer voor gekomen.

Heeft het misschien met de tijd te maken? In beide gevallen ging het om berichten die pas binnen kwamen nadat ik mijn telefoon langer dan een uur met rust had gelaten. Gaat de telefoon dan soms in een of andere diepere slaapstand?

[ Voor 24% gewijzigd door be3a18 op 02-09-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-06 11:01
be3a18 schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:02:
Gaat de telefoon dan soms in een of andere diepere slaapstand?
Ja dat klopt. Dit heet doze modus, heb je toevallig apps geinstalleerd die dit doen of heb je batterij besparende apps? Loopt het lijste hier onder anders even na.

Tips:

- Checken of je batterij besparende apps hebt geinstalleerd. Mocht dat zo zijn dan kan je die als eerst even verwijderen
- De onderste optie bij batterij beheer uitschakelen. Instellingen > Batterij > Batterijbeheer.
- Bij de app info van whatsapp accu optimalisatie uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Jordy_413 schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:37:
[...]

Ja dat klopt. Dit heet doze modus, heb je toevallig apps geinstalleerd die dit doen of heb je batterij besparende apps? Loopt het lijste hier onder anders even na.

Tips:

- Checken of je batterij besparende apps hebt geinstalleerd. Mocht dat zo zijn dan kan je die als eerst even verwijderen
- De onderste optie bij batterij beheer uitschakelen. Instellingen > Batterij > Batterijbeheer.
- Bij de app info van whatsapp accu optimalisatie uitzetten.
Ik ga het even na wanneer ik er tijd voor heb. Is dit overigens iets van nieuwere versies van Android? Bij mijn vorige Huawei waar Android 6 op draaide had ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-06 11:01
be3a18 schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:47:
[...]

Ik ga het even na wanneer ik er tijd voor heb. Is dit overigens iets van nieuwere versies van Android? Bij mijn vorige Huawei waar Android 6 op draaide had ik er geen last van.
Het zit er wel in sinds android 6. Het kan ook zijn dat doze modus gewoon niet lekker werkt en dat het met een software update moet worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
Nog een oplossing gevonden? Bij mij doet hij het ook niet

• be3a18
B2B2 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:31:
Nog een oplossing gevonden? Bij mij doet hij het ook niet
Ik heb inderdaad iets gevonden bij:

"Bij de app info van whatsapp accu optimalisatie uitzetten."

Het lijkt erop dat het nu goed gaat.

• B2B2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik had die optie niet zitten bij de app.

Ik heb een app geïnstalleerd waardoor de telefoon elke 5 minuten "wakker" gehouden wordt waardoor de meldingen nu wel binnen komen.
Pagina: 1