Volgens mij hoort dit thuis hier in "Softe goederen / Privacy & Beveiliging ".
Mocht dat niet zo zijn verplaats het maar dan
Al jaren doe ik mee met Burgernet, de smsdienst van de politie.
Dit is sinds kort veranderd in een app genaamd Burgernet.
Afgezien van wat eerdere problemen met de app werkt het nu aardig.
Het vervelende wat ik ontdekt heb is dat het de Facebook SDK gebruikt.
Van deze SDK is bekend dat het eigenlijk naast een heel handig tool voor ontwikkelaars te zijn het eigenlijk een verkapte spionage tool is van Facebook.
Het stuurt ongevraagd zonder mede weten en zonder toestemming van de eindgebruiker op de achtergrond heel veel informatie door aan Facebook. Ook al heeft die gebruiker geen Facebook account.
Een beetje vervelend dat app ontwikkelaars en zelfs die werken voor de overheid blijkbaar zich niet houden aan de Europese GDPR.
Tot dat de eerste boetes worden uitgedeeld aan app ontwikkelaars inzake de GDPR zullen we blijkbaar hier nog eerst mee moeten leven.
Op het Chaos Computer Club congres eind 2018 is dit uitvoerig besproken:
https://media.ccc.de/v/35...ok_tracks_you_on_android/
Kan iemand dit testen op een iPhone/iPad?
Mocht dat niet zo zijn verplaats het maar dan
Al jaren doe ik mee met Burgernet, de smsdienst van de politie.
Dit is sinds kort veranderd in een app genaamd Burgernet.
Afgezien van wat eerdere problemen met de app werkt het nu aardig.
Het vervelende wat ik ontdekt heb is dat het de Facebook SDK gebruikt.
Van deze SDK is bekend dat het eigenlijk naast een heel handig tool voor ontwikkelaars te zijn het eigenlijk een verkapte spionage tool is van Facebook.
Het stuurt ongevraagd zonder mede weten en zonder toestemming van de eindgebruiker op de achtergrond heel veel informatie door aan Facebook. Ook al heeft die gebruiker geen Facebook account.
Een beetje vervelend dat app ontwikkelaars en zelfs die werken voor de overheid blijkbaar zich niet houden aan de Europese GDPR.
Tot dat de eerste boetes worden uitgedeeld aan app ontwikkelaars inzake de GDPR zullen we blijkbaar hier nog eerst mee moeten leven.
Op het Chaos Computer Club congres eind 2018 is dit uitvoerig besproken:
https://media.ccc.de/v/35...ok_tracks_you_on_android/
Kan iemand dit testen op een iPhone/iPad?